maandag 1 juli 2013

Disciple of Decay

Vandaag heb ik mijn exemplaar (nummer 150 van de 500) van 'Disciple of Decay', het boek  van de getalenteerde Niki Feijen ontvangen!

Als hobby-fotograaf had ik van Urbex-fotografie gehoord, maar het raakte me pas, toen ik voor het eerst de foto's van Niki zag.

'Disciple of Decay'  start met een wijze uitspraak van Confucius; 'Everything has its beauty, but not everyone sees it'. Een waarheid als een koe. Ik heb jarenlang geworsteld met compositie, het vinden van de juiste hoek enz. enz. om maar 'mooie plaatjes' te kunnen schieten en dus zoveel mogelijk 'lelijke dingen' te ontwijken. Maar die 'lelijke dingen' horen er net zo goed bij. Door anders te kijken wordt je wereld (en je foto's) zoveel groter en interessanter.

Maar goed, het boek van Niki; in één woord geweldig! Er staan veel meer foto's in dan ik had durven hopen. Het zijn foto's van plekken met een verborgen verhaal. Foto's die je fantasie triggeren. En daarom is het onmogelijk (althans voor mij) om het boek in één keer uit te 'lezen'. Dan wordt het gewoon teveel. Maar da's mooi, want ik weet dat ik het boek daarom nog heel vaak in handen zal hebben om weer een nieuw verhaal te ontdekken. Kortom; een aanrader! Neem ook eens een kijkje op de site van Niki, er zijn (nu) nog boeken te koop, maar hij lijkt langzaam de wereld te veroveren, dus wees snel.

Bij het doornemen van het boek moest ik ineens denken aan de foto die ik in de Harz op een perron heb genomen. Ik had hem zelf al toegevoegd aan mijn 50 mm-collectie, maar nog niet op dit blog gedeeld. Bij deze alsnog, nummer 23 van de 52:




















Tot de volgende keer, dan waarschijnlijk met nieuws van het 'haakfront' :-)

Groetjes,
Sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.