zondag 18 augustus 2013

Bedelmuis, baddermuis, blije muis

Vandaag kwam Finnegan over een boomstronk naar me toe gekropen.














Hij wilde héél graag dat ik iets voor hem zou doen. Hij gooide al zijn charmes in de strijd.
Bedelmuisje!














Of ik zijn blauwe broekje wilde repareren. Hij is ermee aan een doornstruik blijven hangen.
Verstelwerk is niet mijn sterkste kant, maar wie kan zo'n smekend muizensnoetje weerstaan?
En dan heb ik het nog niet over het bloemetje gehad....

Nou, volgens mij is er méér met het broekje gebeurd. Het lijkt wel alsof hij behalve een doornstruik ook nog een gigantische modderpoel is tegengekomen. En dat hij daar vervolgens als een varkentje in heeft liggen rollen!

Ik het het broekje gerepareerd en gewassen. Maar voordat hij het aan mocht, moest hij van mij in bad. En Finnegan baddermuis heeft zo zijn eigen badderritueel...














Stoer als een playboy... eh... playmouse heeft hij lekker zitten genieten van een lavendelbad.














Hij vond het een goed idee dat ik de lavendel over hem heen sprenkelde.
Lekker opgefrist heeft hij zich daarna in zijn schone blauwe broekje gehesen.
Kijk eens hoe blij hij is?




















Groetjes,
Sandra




14 opmerkingen:

  1. Ik ben helemaal Finnegan fan.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha! Dadelijk moet ik nog een fanclub op gaan richten :-)
      Dankjewel Anja!

      Verwijderen
  2. Ja en ik ben het helemaal met Viltjana eens!I love him to....deze charmeur! :-)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ook, ik ben ook Finnegan fan! Vind het zo leuk als er weer een nieuwe post is met Finnegan in de hoofdrol!
    Groetjes,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Gonny, er zitten nog veel verhaaltjes in mijn hoofd, dus dat komt goed :-)

      Verwijderen
  4. Wat een lieverd. Mooi pakje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een echte charmeur, nu dan ook nog eens heerlijk naar lavendel ruikend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja die lieverd weet jou goed om zijn muizenvingertje te draaien. Op dat lavendelbad ben ik wel een beetje jaloers. Ruikt zo heerlijk.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moet er een boekje van maken! Een fotoboekje met zulke korte verhaaltjes voor kinderen! Echt super leuk, ik zie het helemaal voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor dit mooie compliment Monique! Dit wil ik inderdaad ook gaan doen :-) xxx

      Verwijderen
  8. Fantastisch je foto's, maar zeker ook je haakcreaties. Een reden om je te gaan volgen.Via "mijn eigen plekkie" ben ik bij jou terecht gekomen.

    Gr. Sandra
    http://sandraseigenhandigheidje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is er goed van bekomen van die verwennerij .... is Finnegan toevallig een broertje van Pita??? Lijkt er sprekend op....

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.