maandag 12 augustus 2013

'Gone Fishing'

Heel hartelijk bedankt voor alle lieve reacties en een heel hartelijk welkom aan alle nieuwe volgers!

Toen Finnegan laatst vergeet-mij-nietjes aan het plukken was, heeft hij ook een goed plekje bij onze vijver gevonden om te kunnen vissen. Gisteren betrapte ik hem; vissend met een zelf gemaakt hengeltje en een stukje brood:




















Ik denk dat hij blij mag zijn dat ik hem weg heb gestuurd. Onze vissen zijn (in verhouding tot het stoute muisje) groot. Als er écht een vis gehapt had, dan had Finnegan meteen een lesje waterskiën gehad (of erger).

Toen ik naar Finny's foto keek, moest ik denken aan de uitspraak 'Gone Fishing'. 
Het betekent veel meer dan 'ben aan het vissen'. Heb je ze ooit gezien? Van die bordjes met deze tekst aan de deur in winkels? Of komt het omdat ik het me nog kan herinneren van onze vakantie in de VS?

Dit vind ik de mooiste uitleg van 'Gone Fishing':

When the stress of modern life becomes a bit too much, an idyllic retreat can be just what is needed to regain a sense of calm. As a result, some people may take some time away from their routines to find a brief bit of relaxation, and this expression represents those getaways. For example, "I've worked hard all week and I need a break, so if anyone asks, I'm gone fishing."

En weet je... binnenkort ga ik het zeggen; 'I'm gone fishing!' Heerlijk...

Groetjes,
Sandra


9 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk ondeugend klein muisje.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja het is maar goed dat je hem in de gaten houd want hij is ook wel een beetje ondeugend

    gr joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een ondeugende kleine muis maar die er o zoo lieflijk uitziet!De bengel heeft je mooi te pakken gehad met zijn hengel!Je uitleg van "Gone fishing"is erg leuk Sandra en ondertussen kijk ik alweer uit naar de volgende streken van Finnegan ;-)


    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bezig muisje, heel leuk. En de "gone fishing" spreekt me wel aan. Ben benieuwd wat je plannen zijn, als je binnenkort ga zeggen: gone fishing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Ik zie het.. grappig dat stukje over het muisje. Gone fishing!!! Doe ik regelmatig zoals je zag op mijn blog ;-)

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geniet erg van de avonturen van de ondeugende Finnegan! :-)
    Ben ook benieuwd naar je plannen gezien "gone fishing".
    Groetjes,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Binnenkort zeg je 'WE' are gone fishing, want Finnegan gaat mee toch? Op avontuur? Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha die Sandra & John. Jeetje, wat hebben jullie weer een fantastische vakantie. Leuk om jullie avonturen te lezen. Leuke teksten, mooie foto's. Ik zeg, doorgaan! Genieten, zoveel als mogelijk. Heel veel plezier nog. Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.