zaterdag 12 oktober 2013

Nuts about (hazel)nuts

Gek is dat. Meer dan 20 jaar ergens wonen en er dan achter komen dat er verschillende grote hazelnootbomen in de buurt staan. Ik weet nog dat ik vorig jaar met de hond wandelde en zoiets had van 'wat zijn dit eigenlijk?', maar verder stond ik er niet bij stil.

Dit jaar was het anders. Ik werd wakker :-) en nam elke keer als ik met Guinness in de buurt van de bomen kwam een handje hazelnoten mee. Er waren meer liefhebbers, dus soms lag er niet veel, maar ik denk dat ik genoeg heb om over een paar weken (ze moeten eerst drogen) hazelnootpasta te maken. Ik houd jullie op de hoogte!

En wie is er nog meer 'nuts about nuts'?? Finnegan natuurlijk!
Hij vindt het geweldig om tussen de hazelnoten te gaan liggen die in een schaal liggen te drogen














Hij heeft ooit in een Amerikaanse film gezien dat mensen in de sneeuw gaan liggen en dan sneeuwengeltjes maken door hun armen en benen te bewegen. Dat probeert hij hier met de hazelnoten te doen.














Eh... je moet nog veel oefenen Finnegan!

Natuurlijk wil meneertje Muis ook wat meenemen om te knabbelen. Nou, vooruit dan, je mag je groene tasje vullen met nootjes. De rest heb ik nodig voor de hazelnootpasta.
Maar kijk dat boefje eens!!














Hij heeft zijn rugzakje ook mee genomen en zo snel als zijn kleine pootjes het toelaten, stopt hij die vol. Veel te vol....












Er loopt een hazelnoot-spoor door onze tuin...














Maar wat Finnegan betreft is deze missie geslaagd; in zijn Theepot-huis ligt vanaf vandaag ook een voorraadje hazelnoten. Alhoewel ik niet denk dat dat hem ervan weerhoudt om weer met zijn neus voorop te staan als ik hazelnootpasta ga maken :-)


Fijn weekend!
Groetjes,
Sandra

P.S. bijna vergeten! Ook nog 50 mm. foto nummer 38 gemaakt:


3 opmerkingen:

  1. wat een ondeugd die Finnegan, Ben benieuwd naar het resultaat van Hazelnootpasta misschien ook een klein potje voor Finnegan ;o)
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag Finnegan dan niet meehelpen dat vind hij vast heel leuk.

    gr joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou die Finnegan heeft zo al een aardige wintervoorraad! Ik kan me ook de kastanjes nog goed herinneren. Nu nog wat blokjes kaas...
    Gezellig weekend,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.