zaterdag 2 november 2013

Goed voor de hersenen

Hellup! Ik heb de 'bakkeritus'!

Ik bak meer dan ik en mijn man kunnen eten. De collega's van mijn man klagen gelukkig niet. Van hen mag ik denk ik nog even doorgaan. Sterker nog; de enorme lading walnoten die John van een collega kreeg hebben mijn bakkeritus alleen maar aangewakkerd...

Brownies. Dát is (in mijn ogen) de ultieme bestemming van zo'n walnoot. Brownie-recept nummer 1 heb ik afgelopen week getest en dat is goed bevonden, maar misschien kan het beter. Dus vandaag was brownie-recept nummer 2 aan de beurt.

Bij het kraken van de walnoten voelde ik me haast hersenchirurg.
Kijk nou toch hoe mooi:




















50 mm foto nummer 44; walnoten-breintjes.
Walnoten schijnen trouwens érg goed voor je hersenen te zijn :-)

Terwijl ik deze post schrijf, staat mijn brownie af te koelen. Als ik het 'perfecte' brownie-recept (met noten) heb gevonden, zal ik het met jullie delen.

Oh ja! Nog iets! Finnegan werd natuurlijk weer aangetrokken door het gekraak en de lekkere geuren.
Bij het maken van de foto's werd mijn stilleven ruw verstoord door een muisje dat zich niet in kon houden. Toen ik de foto's van mijn camera afhaalde, leken Finnegan's capriolen wel een stop motion film. 

Hmmmm... even uitproberen of we daar iets van kunnen maken. Ik ben meer van de foto, dan van de film, maar desalniettemin heel tevreden met het resultaat van dit experiment. 

Wat vinden jullie ervan?




Het beeld is een beetje korrelig, maar ik was bang dat het filmpje door jullie niet meer te openen zou zijn als ik het volledig formaat zou publiceren. 


Fijn weekend!
Sandra




5 opmerkingen:

  1. Geweldig! En verse walnoten zijn inderdaad erg lekker én heel gezond. Nog lekkerder trouwens als je ze eerst een tijdje te drogen legt. We hebben zelf ook twee walnootbomen waar ladingen walnoten uit komen ieder jaar! Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marjolein! Ben jaloers op je walnotenbomen...
      De walnoten die we hebben gekregen zijn van vorig jaar; inderdaad lekkerder :-)

      Verwijderen
  2. Ik had mijn vriendje al op je FB bewondert de kleine donder!Wordt nog eens een heuse filmster!Model is hij al en zeer geliefd...althans bij mij wel in elk geval,wordt er telkens weer vrolijk van als ik hem zie verschijnen hier!

    grtzzzz en een fijne zondag en ehhh onze banden zijn verstuurd...ohhh spannend! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi,hi die Finnegan wat een rakker en echt superleuk gedaan dat filmpje!! Ik heb hier nog een hele schaal walnoten dus een recept zou heel welkom zijn;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, die Finnegan, wat een leuk filmpje! Ook hier liggen de walnoten te drogen, dus als er een recept komt, ga ik het zeker proberen!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.