zondag 12 januari 2014

Mijn keuken is gegijzeld...

Wat een prachtige, knisperend frisse zondag!

En ons hele huis ruikt naar de cake die in de oven staat. Ik heb nog net een cake in de oven kunnen schuiven voordat de keuken in gijzeling genomen werd door manlief. Hij is bezig met de verbeterde versie van zijn 'wonderlijke waterwerken'.

We hebben in onze achtertuin een vijver met verwende vissen. En om het water van deze verwende vissen warm, schoon en zuurstofrijk te houden heeft manlief 'wonderlijke waterwerken' ontwikkeld.
'Wonderlijk'  is mijn toevoeging. Omdat ik me blijf verwonderen over de fantastische dingen die hij weet te creëren. Al die buizen met schuifjes, kranen, uv-filter, verwarming en nog veel meer dingen die mijn mond open laten vallen.

Finnegan vindt het ook gewéldig! Hij doet net alsof hij met een springlading bezig is en mijn keuken op gaat blazen. Kijk maar eens wat ik bedoel.

Maar goed. Mijn man is dus bezig met het aanbrengen van de nodige verbeteringen en aangezien buiten je vingers bevriezen en dit geen werk is om handschoenen bij aan te doen, is hij naar binnen 
verhuisd en heeft hij mijn keuken overgenomen...

Samen met onze maffe muis, die uit moet kijken dat hij niet vastgelijmd wordt!

Iets heel anders... Toevallig ontdekte ik dit filmpje van de afgelopen vrijdag overleden Sam Berns, een jongen met de de ziekte progeria (misschien ken je de film 'Benjamin Button'?). 
In dit filmpje doet hij zijn filosofie uit de doeken: 'My philosophy for a happy life'. In een notendop:
  • Be OK with what you ultimately can't do, because there is so much that you CAN do. (Put things in the CAN do category by making adjustments)
  • Surround yourself with people you want to be around
  • Keep moving forward (I don't waste time feeling bad about myself. I accept feeling badly and do what I need to do to get past it)
  • Never miss a party!

Respect, niets aan toe te voegen...

Fijne zondag nog!

Sandra






4 opmerkingen:

  1. Goh toch echt wel "pakkend" dat filmpke...
    Je hebt echt een reuzeleuke blog... ik moet hier nog een boel bijlezen... echt!
    Maar eerst nu weer wat haken want ik verlies dubbel en dik van jou! Haha niet dat het een wedstrijd is natuurlijk maar ik wil de mijne ook zo graag af zien!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel x
      Veel haakplezier, ik volg je vorderingen! Zo leuk, dat al die dekens hetzelfde en toch he-le-maal anders zijn...
      Jij ook een fijne week!

      Verwijderen
  2. Ohhhh wat is het toch een stoer ventje die Finnegan!Ja en wat een kanjer die Sam!Ik heb eens ooit een hele documentaire gezien over deze ziekte en wat me daarin opvile was dat alle dragers van deze ziekte zo positief in het leven stonden....petje af.

    grtzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, daar kunnen wij nog wat van leren!

      Verwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.