zaterdag 22 februari 2014

Loeki de... muis??

Studiedoel voor vandaag is behaald en nog tijd voor een blogpostje!

Deze week heb ik, na vier jaar, mijn allereerste gehaakte deken van een randje voorzien!
Hij lag al een tijdje op de bank, volop in gebruik, maar hij kon nóg mooier worden. Tadááá!














Wel grappig; bij het haken met het witte garen kwam ik er achter dat de deken niet zo schoon was als ik dacht dat hij was. Meneertje Wasmachine heeft zijn werk gedaan en het ziet er weer top uit. En... hij ruikt lekker (alhoewel Guinness volgens mij een andere mening is toegedaan).

Over Guinness gesproken; deze week leek het bij vlagen wel voorjaar. De vacht van Guinness vond dat ook en liet overal in huis zijn sporen achter. Oftewel; trimrijp! Guinness buiten op tafel gezet en terwijl hij naar de vogeltjes keek (of keek hij naar de pindakaas?), kon ik hem een flinke jas uittrekken.














Finnegan kwam niet meer bij van het lachen! De 'Grote Imposante Terriër' werd ineens een pezig, slank TerriërTJE!

Ik hoor net dat Nederland twee gouden medailles heeft veroverd bij de ploegenachtervolging. Geweldig! Daarmee wordt deze foto helemaal toepasselijk;




















Wat loopt daar tussen het hoge gras? Loeki de L..... Muis?!?!














Arme Guinness. Als troost maak ik deze 50 mm van Guinness. Weinig te zien van zijn slanke (Finnegan zegt 'iele') lijfje, maar zijn lieve, trouwe hondenogen zeggen alles wat er gezegd moet worden. Hij gaat de 50 mm galerij in!












Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Sandra



P.S. Ik heb van Chantal de een nominatie voor de 'Liebster Blog Award' gekregen. Dankjewel Chantal! Binnenkort beantwoord ik je vragen.

















12 opmerkingen:

  1. Erg leuk dat randje met witte nopjes aan je deken. Maakt hem inderdaad af!!
    Ach en je arme terrier...... Ik moest er ook wel om lachen omdat ik toevallig eergisteren voor een bijna kaal getrimd kleinhondje ( ;-) , een boomertje) van de mouw van een fleecetrui een truitje heb gemaakt. Het beestje liep maar te bibberen toen hij zijn dikke vacht kwijt was. Versierd met gehaakte bloemetjes (alles op verzoek van schoondochter ;-)))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ;-) Wat ziet Finnegan er leuk uit in zijn Loekie pak, hij kan volgende week zo ook de optocht van Carnaval meelopen , hihi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het randje aan je deken is erg mooi geworden!!! Mijn deken heeft ook nog steeds geen randje, maar het is toch net wat meer af als ik het misschien wel doe.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is je deken mooi! Helemaal "AF" nu...
    En ja hier is het ook "rui"tijd... met 2 borders in huis kan dat tellen... Ze laten zich alleen niet graag borstelen. Echt een gevecht. Zou dat pijn doen?
    Er wordt dan maar extra gestofzuigd... gehaarzuigd in feite.
    Finnegan ziet er erg HupHollandHup uit! ;)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had dit blogbericht al gelezen....even snel in de pauze op mijn werk,maar reageren op de mobiel is zo NOT done...8 van de 10 keer blijkt achteraf de reactie niet geplaatst te zijn,maar wat ben ik toch dol op die muis van jou,ha,ha....heerlijk zo'n mascotte die je zo nu en dan eens mee op kan laten draven in een blogbericht.Zo heb ik al bijna een jaar een soort van 'reismascotte'in mijn gedachten van een zeker 'persoontje'om die eens te gaan haken,die dan voorkomt in foto's van een dagje weg/uitjes of vakantie,maar aangezien er wereldwijd geen haakpatroon van bestaat ondanks het toch een bekend figuurtje is zal ik zelf hiervan wat moeten fabriceren en dat weerhoudt me telkens....zijn hoofd ligt al klaar,maar de rest nog!Misschien vanmiddag,maar ja als ik dan dat heerlijke zonnetje buiten weer zie schijnen,ha,ha....en er komt telkens van alles tussendoor,maar ik wil hem toch af hebben voor 1 April...mmmm...je zult nu vast wel nieuwsgierig zijn,dus ??? moet ik er maar eens een keer wat meer vaart achter zetten,ha,ha.Je deken was al mooi maar nu met die rand nog mooier!Goed idee van je en ehhh de loekie-pruik staat Finnegan als geen ander!Hij lijkt al helemaal klaar voor de carnaval zo...doet me denken aan het etenetje wat ik reserveerde donderdagavond bij lounge 8 voor de carnavalszaterdag met vrienden van ons...heeeel voorzichtig zij de man aan de telefoon toen ik vroeg of ze met carnaval de zaterdag open waren "Ik moet U er wel even bij vermelden dat als U in carnavalskledij komt wij U niet toe mogen laten"....nou dat vonden wij HELEMAAL niet erg!Dat was juist waarom wij met zijn vieren uit wilde gaan eten ergens....omdat de rest van de vriendenclub die avond wel carnaval gingen vieren en wij daar echt niets meer om geven,we waren al blij dat er eindelijk een goed restaurant WEL open was met carnaval! Tja en dan kijk ik nu nog even in die mooie bruine ogen van Guinness voordat ik weer verder ga....


    lieve groetjes en een hele fijne zondag!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou maak je me inderdaad wel heeeeeeel nieuwsgierig!!
      Ik zou zeggen; gewoon starten, want volgens mij komt dat hélemaal goed! Ik denk dat je hem/haar in gedachten al rond ziet lopen? In GB??? Hihihi!

      Verwijderen
  6. Deze rand maak jouw deken extra mooi. Knap werk.
    Wat een geinige muis met die boos haar. Trouwe hondenogen: zo lief.
    Gefeliciteerd met de award.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, ik moest erg lachen om Finnegans haar, haha! De foto van je hond is prachtig. En die rand om je deken ziet er ook toppie uit, fijn dat ie nu ook weer schoon&fris is. Laat het voorjaar maar komen he! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sandra, GORGEOUS blanket! Lovely color combination. Thanks for sharing.
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/02/bonfire-wedding-blanket.html

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.