donderdag 1 mei 2014

Barbaboesjka

Allereerst hartstikke bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn laatste posten. Bedankt voor de felicitaties, tips en bemoedigende woorden. Kei lief!!

De afgelopen dagen heb ik niet stil gezeten :-)
Ik heb, gesteund door jullie reacties, de knoop doorgehakt; ik ga de 'my favourite things'-sjaal breien!
Het garen is binnen; Stylecraft Special DK. Met zorg heb ik 10 kleuren uitgezocht. Als je je favoriete dingetjes terug wilt laten komen, heb je ook verschillende kleuren nodig die je helpen bij het uitbeelden van die dingen, dus het kleurenpalet is divers. Hieronder licht ik al een klein tipje van de sluier op (streng bewaakt door Guinness):














Verder heb ik me suf gebakken aan recepten uit het boekje 'Bakken met Karin'. Ik had het al gezegd, maar het is een super boekje. Tot nu toe is er nog niets mislukt. Na de roze koeken heb ik de volgende recepten uitgetest:

  • frambozencakejes (beter dan al mijn eigen probeersels tot nu toe), 
  • de 'wolkige' chocoladecake (heeft geen verdere toelichting nodig, behalve dat ie erg lekker is in combinatie met aardbeien en/of frambozen) en 
  • de havermoutkoeken met cranberry, chocolade en pistachenootjes (zie hieronder)















Alhoewel mijn collega's het niet erg zullen vinden dat ik veel aan het uitproberen ben (zij testen graag mee), probeer ik me de komende dagen te bedwingen. Een haakverslaving zet minder aan dan een bakverslaving, dat kan ik je wel vertellen! :-)

Maar dat compenseren we dan maar weer door hard te werken, te wandelen en steppen met Guinness, foto's te maken...










Volgens mij is de gemeente vergeten wat plantsoentjes te maaien; het is één grote, pluizige paardenbloemen-zee hier in de buurt. Maar ze blijven fascinerend, die pluizige bollen...














Ik heb ook aan Zpagetti-fitness gedaan! ('Au', zeggen mijn spieren nu)
Een cadeaubon die ik voor mijn verjaardag heb gekregen, heb ik verzilverd in Zpagetti in Barbapapa-kleur.

Ik ben er een mandje van gaan haken.
En nog één.
En nog één.
En (jeetje, hij is nog niet op!) nog één.
En (ja ja!) nóg één!

5 In totaal dus. Elke keer een maatje kleiner, zodat ze als baboesjka's in elkaar passen.

Multifunctioneel deze barbaboesjka's! Ook als Finnegan-speelplaats:




Buitel-de-buitel door, over, in de mandjes!


Oh ja! De mandala heeft voorlopig zijn plekje gevonden onder de fruitschaal van aardewerk. Hij beschermt nu kleurrijk en wel onze eetkamertafel :-)

Lieve groetjes,

Sandra





5 opmerkingen:

  1. Hoi Sandra, gaaf!!! Je gaat de shawl maken, superrrr. En je hebt nu spierpijn en spierballen,dat kan niet anders, vijf Zpagetti manden " respect" :-)) Ik kijk nu al uit naar de vorderingen van je shawl.X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleurtjes voor die sjaal... ik ben reuze benieuwd!
    Ook je manden zijn super... blijkbaar ben ik niet de enige die dat vind. Finnegan is ook fan! Duidelijk! Mooie kleur ook weer.
    Njammie die koekjes! Maar met de zomer voor de deur is het verstandiger om hier nog maar even geen bakkertje spelen... Ze zien er anders heerlijk uit!
    En de "onliemiepluizekes" die doen het helemaal! Dat spreekt vanzelf! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke mandjes! De kleur is ook al zo mooi!
    Succes met je shawl!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha,ha,ha....ja zo ging dat bij mij ook Sandra...veel bakken/koken,maar nu even niet meer en dat is denk ik voor mij nog eens zo slecht niet,ha,ha...tarwebuikje eraf!;-) Je mandjes zijn erg leuk en ook de kleur en dan die sjaal die je gaat breien(ja heb even bij moeten lezen hier want heb een drukke (werk)week achter de rug....WAUW die is prachtig en lekker overal bij te combineren zo'n prachtsjaal met zoveel verschillende tinten erin...knap hoor.Ik heb nog steeds een pakketje met aangeschafte wol en breinaaldje van bamboe om een teacosy the breien met een pracht van een eekhorn erop,maar ja daar moet ik wel bij geholpen worden en degene die ik dat heb gevragen heeftr het al even druk als dat ik dat zelf heb,ha,ha...ach wie weet OOIT!...fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk die mandjes, en ook je sjaal wordt prachtig! Heel werkje lijkt me dat, maar wat zul je er van genieten straks! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.