woensdag 21 mei 2014

Quedlinburg

Vandaag naar de mooie, oude stad Quedlinburg geweest, een Unesco werelderfgoed.












Geen stad voor hakjes; overal keitjes, kinderkopjes, kasseien, hoe je ze ook noemen wilt.
Ik heb welgeteld 1 vrouw met hakken gezien (respect) en die liep snel een restaurant in.












In Nederland razen de scootmobiels je liefst aan twee kanten voorbij. Hier niet; ik heb een Duitste opa in zijn scootmobiel op mijn gemak wandelend in kunnen halen. Arme opa; als hij nog 1 km. harder zou rijden, was zijn kunstgebit eruit gerammeld!



Hierboven was iets bijzonders aan de hand. Helemaal rechts was een filmploeg bezig. Het restaurantje met het terras ervoor aan de linkerkant heeft als specialiteit; Käsekuchen! Ze verkopen maar liefst 145 verschillende soorten! Jammie! Het is dat ik net een pannenkoek op had...
Maar goed, rechts op de foto maakte de Duitse tv dus opnamen terwijl de kok van het restaurantje live Käsekuchen aan het maken was. Mocht je mij, John of Guinness op de Duitse tv voorbij zien komen; laat het me weten!













Het was markt vandaag. Helaas waren ze met een gifgroene hoogwerker bezig. Sterker nog, er werd overal volop gewerkt in de stad. Ik heb het vermoeden dat ze voorbereidingen treffen om volgende week te vieren dat Quedlinburg 20 jaar geleden tot werelderfgoed is benoemd.












Guinness had trouwens fans vandaag; zijn oren 'wackeln so lustig' :-))
Wij zouden af en toe wensen dat zijn oren meer deden dan 'lustig wackeln'.... :-))))

Tot de volgende keer!
Groetjes vanaf een zonovergoten terras,

John & Sandra





4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er prachtig uit! Wat een mooi stadje!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha die Guiness! Met "wacklende" oren... Ik kan het me zo voorstellen!
    Zeg, jouw vakantie ziet er echt heerlijk uit! Moest je een leuke camping zien in de buurt (rustig, klein... am bauernhof) mag je altijd het adres doorgeven want hier wil ik heel zeker naar toe!
    Geniet nog maar fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stadje met die vakwerkhuizen, ik houd ervan. Genieten;-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhh wat mooi daar,dat moet ik eens onthouden,daar zou ik ook wel eens heen willen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.