maandag 7 juli 2014

Tijd voor tulband!

Mijn tulband-vorm lag voor mijn gevoel een beetje verwaarloosd tussen de bakspullen. Toeval bestaat niet; laatst vond ik op het blog van Creaymme een aantal smikkel-smikkel-tulband-recepten, waaronder deze; de bessen-yoghurt tulband.

Ik ben heel eerlijk; ik heb niet zoveel met bessen. Ik vind ze heerlijk tussen ander (rood) fruit, maar als ik moet kiezen, kies ik liever ander fruit. Maar de combinatie met yoghurt leek me heerlijk én ik kon mijn tulband-vorm uit de lade halen, dus... Bakken maar!

Tadaaaaaa:












Het is een eenvoudig recept, met een geweldig resultaat. Bedankt Ymme!












Mocht je het ook willen proberen; nee, er hoeft geen rijsmiddel in.
Terwijl hij in de oven stond, dacht ik ineens HELLUP! Ik ben iets vergeten!! Recept nagelezen; nee hoor, niets vergeten (gelukkig) :-) Geen bakpoeder nodig.












De cake is lekker smeuig.
Oh.... tja, hoe kan het anders... Mijn fotoshoot duurt te lang voor Finnegan. Hij komt zelf wel een stukje halen. :-)





Eigenlijk wel makkelijk, want nu kan ik meteen de binnenkant laten zien:












En de smaak? Lekker! Alleen... mijn standpunt over bessen is nog niet veranderd.
Ik mis nog iets. Framboosjes misschien? Maar in de tussentijd wordt deze cake gewoon met smaak verorberd. Al dan niet met wat extra fruit, misschien ijs en een dot slagroom! :-))

Oh, wacht! Ik zal jullie nog een pixel-update geven! Ik heb inmiddels 80 pixels gehaakt en (nu komt hij) óók meteen afgehecht! Hahahaha, het mag duidelijk zijn dat ik vooral over het afhechten trots en tevreden ben. Tussentijds afhechten is altijd verstandig (en dat ben ik niet altijd), maar als je 750 tot 1.000 pixels moet haken, is het eigenlijk een must.




















En de kleuren? Ik weet zeker dat het goed komt, maar het wordt niet de deken die ik gehoopt had. De foto hierboven is niet helemaal representatief, want de tot nu toe gehaakte pixels komen bijna allemaal van de bol met regenboog-kleur af, dus er komt nog meer variatie.

Fijne dag allemaal!

Groetjes,

Sandra





7 opmerkingen:

  1. Wat zite je tulband er heerlijk uit...het water loopt me in de mond en ik moet uitkijken dat ik het toetsenbord niet onderkwijl!Gelijk heeft Finnegan...ik zou ook niet kunnen wachten!Je pixels gaan al aardig en inderdaad zo oogt het zo anders als op de bol! :-)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Sandra, je hebt me verrast met je tulband en de verwijzing naar mijn blog. Bedankt hè. Hij ziet er heerlijk uit! En Finnegan, hoe schattig.
    De pixels haken, een gigantisch werk maar het wordt prachtig
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan en jij ook bedankt!
      Er willen ineens héél veel mensen op de koffie komen, dankzij jouw tulband recept hihihi!
      Groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  3. Ik ben stiekem een beetje verliefd op je Finnegan... heb hem al in verschillende berichtjes zien voorbij komen, en hij is zoooo lief...
    En nu blijkt dat hij nog een goei goesting heeft ook, een stukje cake komen stelen ! (De jongen heeft groot gelijk ;-), die cake ziet er goed uit... had het receptje ook al bij Ymme gezien en opgeschreven om zelf te proberen..)
    Enne, je idee van dat bolletje ijs bij een stukje cake ? Ik ben overtuigd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ingrid! Finnegan gaat ervan blozen! :-))))

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ik kreeg vorige week van ons Ymmeke een tulband cadeau... goed dat je me even herinnert aan dat geweldig recept van haar! Ik ga het deze week zeker eens proberen!
    Hopelijk lukt het mij even goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.