zondag 17 augustus 2014

Waar is Finnegan?

Waar is Finnegan? 
Ik was niet de enige die het me afvroeg...
Heb ik hem per ongeluk opgesloten in de bak met pixels?
Heeft hij intrek genomen in de plaatselijke patisserie, 
omdat ik te weinig taartjes en cakes gebakken heb?
Is zijn nieuwsgierigheid hem noodlottig geworden en heeft hij mijn hulp nodig?!?!

Er gaan dagen en dagen voorbij zonder een spoor van Finnegan. Maar ineens zie ik hem!
Gewoon, bij zijn theepot-huis bij ons in de tuin!
Met zijn rug naar me toe, dat wel...


Ik heb een tijdje op hem in moeten praten, maar uiteindelijk kom ik erachter wat er aan de hand is. Finnegan is jaloers!!
Hij heeft mijn enthousiaste gesprek met mijn vriendin over de kattenmand opgevangen en wat hij hoorde, maakte hem niet blij. Hoe kon ik??? Wél een mand willen maken voor een kat, de Vijand-Van-De-Muis, maar geen nieuw broekje haken voor Finnegan, trouwe Huismuis?

Oef... Daar heeft Finnegan wel een punt...
Dus ik ben aan de slag gegaan. En het duurt niet lang of Finnegan komt kijken.


En meehelpen natuurlijk. Terwijl ik de laatste draadjes wegstop, gaat Finnegan op zoek naar knoopjes.


Laat er nou een belletje in mijn doos zitten, precies in de kleur van het nieuwe broekje van Finnegan!


Maar als ik zeg 'het lijkt wel een kattenbelletje', wordt het belletje weer vlug in de doos gestopt.
Finnegan houdt een oogje in het zeil terwijl ik de knoopjes vastzet.


Tadááááá! Broekje klaar!


WOW! 


Finnegan!! Er kunnen kinderen meekijken!!


Maar Finnegan is met geen 7 katten te houden. Het-broekje-moet-moet-moet-aan!!
Terwijl Finny in zijn bijna-blootje langs het knopen bakje loopt, ziet hij nog een mooie hartjesknoop. Perfect voor op de achterkant, vindt meneer. Vol vertrouwen gaat hij op mijn bovenbeen liggen, terwijl ik het hartjesknoopje vast zet.


En dan... Modeshow!


Van een CATwalk wil hij niets weten. Verkeerde associaties met... nou ja, je weet wel...

De vissen krijgen zijn nieuwe broekje ook te zien. Terwijl ze in drommen op hem af komen, vertelt Finnegan het hele verhaal.


Hij slingert nog even door een boom...


En dan... Draait hij om en verdwijnt hij in het groen...


....terwijl hij een vrolijk muizenliedje zingt dat ik niet  kan verstaan, 
behalve dat er vaak het woordje 'Mispoes' in voorkomt :-))))

Groetjes
van

Finnegan & Sandra














29 opmerkingen:

  1. Wat heb je toch een leuke blog Sandra! Je foto's, je maaksels en de verhaaltjes... Het is iedere keer weer een feestje om ze te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een geweldig verhaal en prachtige foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo!

    Hoe schattig! Wat een leuk verhaaltje en zo'n mooi broek! ;)

    Fijne zondag nog!
    Ingrid x
    http://myfunkycrochet.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Finnegan, je hebt helemaal gelijk hoor.
    Maar hij is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooohh, zeg dat nou niet te hard Gonny, dadelijk krijgt hij nog sterallures.. :-))

      Verwijderen
  5. Wat een leuk verhaal weer! En een mooi nieuw broekje voor Finnegan. Die hoor je voorlopig weer niet meer!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als er nog iets lekkers te halen is, dan zeker niet meer inderdaad :-))

      Verwijderen
  6. Geweldig gedaan! Echt zo leuk om te lezen...word er helemaal blij van! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik fijn om te horen! x
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  7. Zalig! Er bestaan dan toch leuke muizen ;) En nog knap ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Finnegan bloost ervan!
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  8. Geweldig! Schoon verhaal (heel schoon! HA), schoon broek in een schoon kleur! Dat was genieten! 'k Vroeg me ineens af.... sta jij eigenlijk in het onderwijs?????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En hahahahaaa, nee ik sta niet in het onderwijs :-)))
      Alhoewel ik het wel leuk vind om mensen dingen te leren. Ik heb bijvoorbeeld paardrijles gegeven, maar dat is weer iets heel anders :-)))
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  9. Wat ben ik blij dat Finnegan weer terecht is ! Ik zou 'm veel te hard missen, moest hij niet meer langskomen op je blog !
    Hij heeft wel wat macho-trekjes hé, zomaar durven poseren in adamskostuum ;-))
    Zijn nieuwe broekje is mooi !! Maarre, ik weet niet of je het beseft (of al gevoeld hebt...), maar de herfst komt eraan... Ik vind toch dat je Finnegan ook een mooi vestje moet haken voor bij zijn nieuwe broek... Zo'n beetje zoals een volledig nieuwe uitzet bij het begin van het schooljaar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en dan nog een boekentasje erbij ! ;-)

      Verwijderen
    2. Hij heeft al een rugzakje, die neemt hij altijd mee op vakantie.
      En een vestje.... Hmmm... niet zo'n slecht idee! Daar zal ik eens op gaan puzzelen :-)))
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  10. You make my day !! Wat een ontzetttend leuk verhaal weer van Finnigan met prachtige foto's ! Ik miste hem eigenlijk ook al een beetje.
    Zijn nieuwe broekje staat hem beeldig hoor !
    Zeg, je hebt hem dat toch niet verteld he, van die keer toen ik die muis - je weet wel ? Of leest hij stiekem mee ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Finnegan heeft meestal niet het geduld om veel te lezen, dus ik denk niet dat hij het gezien heeft. Ik heb het in ieder geval maar niet verteld :-)))
      En ik denk dat het scheelt dat jouw blog start met katten; dan wiebelt Finnegan met zijn snorharen, kijkt hij bedenkelijk en schiet hij vervolgens de tuin weer in... :-)))
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  11. Zo een schattig verhaaltje en bijpassende foto's. Je zou een boek kunnen schrijven en uitgeven! Weet je, zoals: Finnigan krijgt een nieuwe broek, Finnigan bakt cake, Finnigan gaat logeren , enz ....................
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet komt er dat nog wel ooit van Ymme :-))
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  12. Sei bravissima il Finnigar è strepitoso, ciao M.Grazia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha .. heb ik genoten toe ik dit las. Zo wil ik elke ochtend een leuk verhaal lezen hoor en dan nog met prachtige foto's erbij. Mijn dag is weer gekleurd :-)
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen Tinne!
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  14. Hahaha, wat een lollig blogje! Vooral die woordspelingen en associaties met het woord kat, hihi. En dat blaadje terwijl hij in-z'n-bijna-blootje langs je knopendoos loopt, geweldig! :) Mooi dat Finnegan blij is met z'n nieuwe broek! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.