zaterdag 6 september 2014

Finnegan & de American Pancakes

Wat ruikt daar zo heerlijk?


Finnegan slaapt, sinds wij bezig zijn met onze vakantievoorbereidingen, boven. Zijn filosofie; 'als ik me lekker tussen de schoongewassen kleding nestel, mis ik niets en kan ik zeker mee op vakantie!'

Maar de geuren van vers gebakken American Pancakes verleiden hem om van de trap af te komen.
Met rugzak!


Op naar het lekkers!
Eh... Guinness, ga eens aan de kant!


Aangezien Guinness respect heeft voor onze muisgenoot, krijgt Finnegan ruim baan:


Pancakes, here he comes!
De stapel warme pancakes is inmiddels muizenhoog...


Maar hij slinkt ook hard, want wij lusten er wel pap van. Lekker met lemon curd en maple syrop...


Finnegan wurmt zich met zijn rugzakje tussen de potjes door.
'Ik mag er toch wel eentje meenemen hè?' vraagt hij, met een glinstering in zijn ogen.
Tuurlijk Finnegan! Tast toe!


Finnegan denkt verder; hij wil de pancake in zijn rugzak stoppen, zodat hij straks op reis ook wat te smikkelen heeft (hij is niet zo'n fan van Duitse bockworst).


Tja.... Dat past niet Finnegan!


Wat ga je nu doen?


Guinness begint te kwispelen, want hij denkt dat Finnegan de pancake in zijn etensbak gaat doen!
Niets is minder waar...


De pancake moet mee naar binnen! Finnegan gaat hem opeten! Aan tafel!
Eten kan buiten ook, maar binnen hoeft Finnegan niet zo op zijn hoede te zijn voor andere smulpapen, zoals grote kraaien en zo...


Er wordt wat af gesmikkeld...
En af en toe... breekt Finnegan ook een stukje af voor in de rugzak.


Slimme muis! Buikje rond én een voorraadje voor onderweg. Twee vliegen in één klap!
En Guinness???


Geen zorgen. Ook aan hem wordt gedacht. 


Zo... Ik ga weer aan de slag; er is weer een wasmachine klaar...
Morgen inpakken en maandag dragen we de boel over aan onze trouwe huis-oppas, zodat we met een gerust hart kunnen vertrekken.

Op naar Duitsland, óp naar het avontuur en de natuur.
Op dit blog zal regelmatig een reisverslagje verschijnen, als wifi tenminste mee wil werken :-)

Ik heb wel de woordverificatie in moeten schakelen: de spambots hebben zich massaal op Beautiful Boardwalk gestort. Sorry voor de extra handelingen die jullie moeten verrichten als je een reactie achter wilt laten, maar het is even niet anders.

Tot snel vanuit Duitsland!


Lieve groetjes,

Sandra










14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie Finneganfoto's weer.
    En jouw hond ziet er ook geweldig uit. Mag hij ook mee naar Duitsland?
    Welke stuk doen jullie?

    En best eigenlijk ook wel een geruststelling dat jullie een housesitter hebben. Wat een luxe zeg!

    Veel plezier in Duitsland en tot later,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel! Ja, Guinness gaat ook mee. Hij is gek op wandelen, dus zal zich opperbest vermaken.
    We reizen deze keer met name door het noorden van Duitsland en doen o.a. Het eiland Rügen aan.
    Tot later!
    Groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een (letterlijk) heerlijk verhaal Sandra! Met prachtige foto's, echt een beeldverhaal. Straks kun je ze bundelen in een Finnegan boekje!
    Succes verder met inpakken en hele fijne vakantie! Ik ben benieuwd naar je reisfoto's.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ♥ Fijne vakantie voor jullie!Geniet ervan...kijk al uit naar de reisavonturen van jullie en muis Finnegan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sandra !
    Ik kijk er telkens zó naar uit als er bij jou een blogpost over finnegan verschijnt ;-))))
    Finnegan heeft het ongelooflijke talent bij mij een enorme smile op m'n gezicht te toveren. Hij is toch ook zo schattig !! Ik ben wel een beetje ongerust dat hij na de pancake -smikkelsessie met een kanjer van een indigestie heeft gezeten.. Zoveel pancake voor zo'n kleine muis... Oeioei...om nog maar te zwijgen van al de suiker die hij op heeft ! Straks past zijn broekje niet meer...
    Voor jou, je familie, én voor Finnegan en Guinness een hele fijne vakantie toegewenst !! (Ps Finnegan, niet teveel sauerkraut eten hé ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaaa! Het was wel héél stil gisterenmiddag, dus hij zal inderdaad zwaar gevallen zijn, die pancake :-)))
      Fijn dat Finnegan je laat lachen, daar doen we het voor <3
      Hartstikke bedankt, we gaan er iets moois van maken!
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  6. Oh wat ben ik in de wolken, de beste afsluiter van mijn dag !! Ik ben gek van woordspelingen, dus puur genieten van die 'muisgenoot' en 'muizenhoog' … :-)) Straks zeg ik nog tegen mijn leerlingen dat ze een muistaak moeten maken ;-)
    Je verhaaltjes met je fotogenieke vriendjes zijn telkens weer om van te snoepen !
    Amuseer jullie in Duitsland, maak er een geweldige vakantie van ! Ik kijk al uit naar al de avonturen die Finnegan en Guinness daar gaan beleven !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sandra, ik wens je een fijne vakantie in Duitsland! Jouw verhaal met Finnigan is echt grappig!!!! :)
    Groetjes,
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor dit prachtige Finnigan-verhaal en een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne vakantie! Leuk om je verslagen te lezen.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne vakantie, ook ik kijk uit naar jullie avonturen.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.