zaterdag 22 november 2014

Carrot cake with topping

Een hele tijd geleden schreef ik al eens een blogpost over wortelcake. Ik maak hem regelmatig. Helemaal omdat hij zich prima leent om (in stukjes) in te vriezen. Scheelt weer een paar kilo's op de verkeerde plekken :-))

Je kunt deze cake ook 'pimpen'. Met een glazuur, topping of hoe je het ook noemen wilt. En dat leek me wel wat. Ik vond een makkelijk recept voor een topping met roomkaas bij Pauline (leuke site trouwens). Let wel: ik heb van Pauline alleen het recept van de topping aangehouden. Voor wat betreft de wortelcake heb ik het bij mijn oude, vertrouwde recept gehouden.

I really love carrot cake, but I've never made it with frosting, icing, topping or whatever you may call it. Today I'm going to try the recipe of Pauline for a cream cheese topping.


De kruidige geuren van vers gebakken wortelcake lokken Finnegan naar de keuken. Hij wil wel helpen met het maken van de topping van boter, roomkaas, poedersuiker en citroensap. Of is hij erop uit om de beslagkom uit te likken?

The smell of fresh carrot cake lures Finnegan into the kitchen. He loves to help.


Ik heb de cake voorzichtig doormidden gesneden. Het leek me wel leuk om aan de binnenkant ook een laagje topping te smeren (zou het dan 'inning' heten :-))?)


Tjongejongejonge! Dat doet Finnegan nog niet zo slecht!
Maar de buitenkant doe ik liever zelf (terwijl Finnegan toekijkt). Finny's snorharen zitten namelijk continu vol met roomkaas (hoe zou het toch komen?)

Finnegan's whiskers are 'cream cheese magnets'... Naughty mouse!


Finnegan heeft bij Pauline gezien dat er ook nootjes op de topping horen. 
Met een enorme snoekduik vliegt hij de pecannoten-pot in...


Kijk eens naar onze patissier-muis:

Our little pastry chef:


Even de binnenkant bekijken...


En dan genieten....

Delicious!


Fijn weekend!

Have a nice weekend!

Sandra










12 opmerkingen:

  1. Lekker !!
    Ik weet niet of ik de wortelcake met of zonder roomkaas topping & inning zou maken - beide opties lijken me lekker !! De optie zonder roomkaas is dan weer wat vriendelijker voor de lijn ;-)... Finnegan heeft daar geen last van, de snoeper !! Dan is-ie er wel bij in de keuken hé, als er zo'n cake-met-roomkaas op het menu staat ! Geweldige Finnegan-foto's alweer... Heb me een breuk gelachen met de duik in het potje nootjes, en de foto van Finnegan die de nootjes aan 't schikken is op de cake... Zálig grappig :-) !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanxxxx! Was ook weer heerlijk om deze serie te maken; helemaal verdrinken in 'de wereld van Finnegan'!
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
  2. Hij ziet er heerlijk uit, die wortelcake met topping, en dat vind Finnegan zo te zien ook.
    Hij kan al goed helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik moest (net zoals bij Ymmeke haar wortelcake onlangs) weer aan dat moppeke denken... niet met een muis (hallo Finnegan is er weer een keertje!!! ) maar die van het konijntje!!! (ken je die?)
    Ik hoop dat het even lekker smaakt als het er uit ziet. Het kan niet fout gaan dan!
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa! Die ken ik! Een heerlijk flauw mopje :-)))
      Hij is té lekker. En... Manlief vindt de topping maar niets. Dat betekent dat Finnegan en ik wel erg veel te snoepen hebben.... O-oooohhh... :-)))
      Jij ook een gezellige zondag!

      Verwijderen
  4. Hahahhaha ... weer een leuke Finnegan's story!!! Prachtige en grappige foto's !!! Wortelcake is superlekker en mits mijn ventje aan het lijnen is zullen we het zonder topping moeten stellen. Niet dat ik het erg vind (kwijl ... kwijl ... ) :-)

    Fijne zondag, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij een diep buiging voor mijn deken,
    ik voor jouw cake.
    This is truly a masterpiece.

    De laatste foto vind ik er geslaagd zo met die sfeerlichtjes en dan het gezellig breiwerkje erbij.
    Ja, en net zoals Kris hierboven moet ik bij "wortelcake" ook altijd spontaan aan dat konijntje denken.

    Prettige zondag,

    Brigitte

    Heb moeten lachen met de snoekduik van Finnegan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het al lang niet meer gemaakt!maar vind het heerlijk en de kids hier zijn er dol op.....jou wortelcake ziet er ook uit om van te watertanden,maar dat zal mede wel komen door Finnegan´s goede hulp! +/'

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat jij zo'n flinke helper hebt in de keuken, dan gaat het nog eens zo goed vooruit !! Het is altijd weer lachen geblazen met Finnegan's fratsen ! Zalig is dat ook hier weer ! En ja, ik ben gek op wortelcake, maar lang geleden dat ik er nog gebakken heb. Ik zoek mij hier ook eens zo'n hulpkok ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.