zondag 2 november 2014

Zonnige zondagochtend en een nieuw project

Wéér een nieuw project?? *Bloos* eh... ja... En eerlijk gezegd ben ik vóór de vakantie als gestart, maar ik had jullie er nog niets van laten zien.

Maar dat komt later. Eerst Guinness. Guinness moet in bad. Vanwege zijn allergie (o.a. huisstofmijt). En dat vindt Guinness NIET leuk...



Je zou het niet zeggen, maar hierboven staat hij te trillen als een rietje. Oooo... wat heeft Guinness toch een hekel aan nattigheid... Maar de beloning....


Lekker rennen! Zo word je vlug droog!
Als het vrouwtje tenminste doorloopt.


'Wat is dat? Het ziet eruit als hond, maar ruikt niet als hond?'


'Kom maar achter dat hek vandaan! Dan laat ik zien dat ik een hond ben. En wat voor eentje!'


Wat een prachtig weer.


Samen pluisjes kijken in de wind.


Al zie je ze hieronder op de foto niet vliegen, wij zagen ze wel.


En thuis? Lekker op de veranda van het zonnetje genieten.


Terwijl het vrouwtje mijn buikje kroelt...


Nog even genieten van de Japanse Esdoorns die haast in brand lijken te staan.


In de kamer zorgt mijn kristal voor regenbogen op de muur (en op het schilderij). Finnegan probeert ze te vangen...


Oh ja! Ik zou het bijna vergeten! Mijn nieuwe (al even geleden gestartte) project; de 'Crazy-Good Mat' van (wederom) Susan van Felted Button! Zij maakte hem compleet anders; met wit en regenboogkleuren. Ik koos voor taupe en wit.


Het wordt een badmat.
Ik dacht dat ik dit een 'klein project' mocht noemen, maar het blijkt toch bewerkelijker te zijn. Sterker nog; het is hard werken! Je haakt eerst een basis mat en daarop ga je vervolgens de bloemen haken. Dit levert een prachtig werk op met veel structuur, maar hoe meer bloemen het worden, des te zwaarder de mat en je moet continu je werk draaien. Een spierballenwerkje dus!

Ik probeer binnenkort (als motivatie voor mezelf en misschien vinden jullie het ook leuk) in de rechter of linker kolom in dit blog de status te laten zien van de drie (grootste) projecten die ik heb lopen; de Painted Pixels Blanket, de Log Cabin Blanket en deze Crazy-Good Mat.

Ik hoop ze deze winter alledrie af te krijgen.

Fijne zondag nog allemaal!

Groetjes,

Sandra











15 opmerkingen:

  1. Mooie foto's , je ziet zo goed de textuur van Guiness' vacht, helemaal knuffelig-maar-toch-een-beetje-ruig !
    Mooie badmat in wording ook, maar wat een werk....
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En je omschrijft de vacht van Guinness precies goed! :-)))

      Verwijderen
  2. Die bad mat wordt super en veel mooier kleurtjes dan die van de link! Ik ben benieuwd naar de volledige foto... En dat dat werken is kan ik beamen... Ik maakte eens een zpagettipoef. Dat werd ook alsmaar zwaarder... Die Guinness is een sjoeke! Dat zie ik zo! En je foto's? Ja die zijn weer super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! :-))
      Op deze foto heb ik de nog af te werken draadjes niet op de foto gezet (oeps!), daarom is er maar een klein stukje te zien (beetje sjoemelen mag hè? :-))))

      Verwijderen
    2. En Zpaghetti.... Da's Code Rood voor RSI gevaar... Poeh... :-)))

      Verwijderen
  3. Ik denk dat ik stiekem verliefd ben op Guinness :-)... (sorry Finnegan...)
    Wat is me dat toch een schatje ! Och jeetje, badtijd... Dat herinner ik me nog uit de tijd van Biegel, mijn beagle... Zij háátte het, gewassen worden. Lekker stinken was veel leuker ;-). Da's het makkelijke aan labradors, zoals mijn oud meisje wat ik nu nog heb, die zijn verzot op water !
    Je badmat, haak je die dan met dik garen ? Of is ze zo dik door de bloemen, dat ze daarmee zo zwaar wordt ? Ik ben benieuwd voor het resultaat !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naald 5,5. Dat valt op zich nog mee, maar het is inderdaad de steeds grotere hoeveelheid bloemen die het elke keer moeilijk maakt. :-))
      Hihihi, grappig dat Biegel ook zo'n hekel had aan water. Maar Biegel had wel meer gemeen met Guinness :-)))

      Verwijderen
  4. Hahaha, hond in bad!!! Hier samen met mijn zoon hun 1 jaar oude witte herder in bad gedaan! Wow, wat een avontuur :-)!!! Geen kik gegeven, maar vooruit en achteruit en opzij proberen er aan te ontkomen! En daarna natuurlijk die dikke vacht niet droog te krijgen, waardoor er nog steeds geur vrij kwam :-D.
    Dat lijkt bij jouw viervoeter iig beter te kunnen lukken. Wat is het dan weer samen genieten van het buiten zijn met dit heerlijke weer!
    En het lijkt me echt leuk om hier in de zijlijn mee te kijken naar de vorderingen die je maakt met je grote projecten. Die badmat is prachtig in deze kleuren; heel stijlvol. Maar dat zwaar dat kan ik me goed voorstellen :-(.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, een herder! Da's nog een maatje groter! Blijft altijd een avontuur, hond in bad. Voordat je het weet, rent er zo'n wild zeepsop monster door je huis :-))))

      Verwijderen
  5. Mooi verhaal met al even mooie foto's. En die mat gaat prachtig worden, alleen, ik hoop dat je er niet onder bezwijkt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt. Succes met je projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps....ik vraag me af hoe een huisstofmijtallergie bij honden werkt....heb het n.l zelf al vanaf kinds af aan.Ach ja je past er je huis op aan als je het weet,e.d.Nog nooit gehoord bij honden,arme Guinness,maar hij heeft zich lekker droog kunnen föhnen buiten!Je hebt weer prachtige foto's gemaakt en ik ben benieuwd naar het einresultaat van je badmat....en natuurlijk die andere pracht projecten van je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allergie werkt anders bij honden. Het levert met name jeuk-klachten op (al doen de ogen en oren ook wel mee). En honden krabben door, ook als het niet verstandig is. Voordat je het weet zorgen bacteriën/gisten die normaal op de huid leven voor heftige ontstekingsreacties. En dan is het einde zoek... In de zijn slechte periode, toen wij nog niet wisten hoe we hier het beste mee om konden gaan, had Guinness een dunne vacht, veel kale plekken en wonden. Een allergische hond kost veel tijd, geduld en is niet goedkoop. Maar ik heb ook het idee dat je een nauwere band met zo'n hond hebt. Wij in ieder geval wel met Guinness.
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  8. wat leuk dit alles te lezen en ook ik ben benieuwd naar de resultaten :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.