woensdag 24 juni 2015

Een dagje Zuid-Limburg met Finnegan

Als je op zoek bent naar leuke wandelingen in Zuid-Limburg, kan ik je deze 
website (en app) aanraden; klik hier.

Wij kozen wandeling nummer 113 uit. Dat klinkt saai, maar was het zeker niet! 
Ik doop hem om naar 'Ontdek het wonderschone Vijlen'. 
Niet heel origineel, maar 'nummer 113', daar loop je niet echt warm voor, toch?

Trippel-de-trippel, daar is Finnegan! 
Hij was even uit zicht, maar weet ons in te halen door de akker over te steken.


Al snel wordt duidelijk waaróm hij achter is gebleven; want wat steekt er uit zijn rugzak???


Kleine smulpaap!


Niets zo leuk als een hapje eten met een mooi uitzicht!
In de verte de kerktoren van Vijlen.


De route voert ons door het Vijlenerbos.


De varens doen hun best om als het ware hun vleugels uit te slaan :-)


Na het bos, volgen de akkers weer.
Mooie vergezichten, waar ook Finnegan van kan genieten.


Ik geloof niet dat het toeval is na mijn post van gisteren dat Finnegan een paardenbloem plukt??


Vanaf de grond kon Finny het uitzicht niet goed genoeg bewonderen, 
dus hij haalt halsbrekende toeren uit om bovenop het gladde hek te klimmen.


Op de weg terug naar huis bezochten we (lavendel-)kwekerij Bastin.
Ik zou er geen uren voor gaan rijden, maar als je in de buurt 
bent is deze kwekerij zeker een bezoekje waard.
Zeker als het zonnetje schijnt, krijg je hier een instant-vakantiegevoel!

Ik laat jullie een beetje van de sfeer proeven (mét volop zon):


Heel veel blauw-wit combinaties.
En niet alleen lavendel.


De structuur is ook zo mooi van al die 'bollen' witte en paarse lavendel.


Eén van de lupines hieronder hebben we gekocht.


En natuurlijk kun je het niet maken om géén lavendel te kopen als je hier bent :-))
Manlief zoekt een mooie soort uit (keuze genoeg!).


Slaap lekker!
Ik ga dromen van het énige dat ik vandaag gemist heb; een stukje Limburgse vlaai!
(eigen schuld hoor, ik had minstens 2x de kans)

Lieve groetjes,

Sandra





12 opmerkingen:

  1. Die Limburgse vlaai was er zaterdag ook hoor! :-) Nog iets dat je gemist hebt! Aha!
    Hoe mooi is die wandeling en dan met de lavendelkwekerij is het helemaal vakantiesfeer! Finnegan geniet duidelijk! Het had op reis nooit zo mooi kunnen zijn! Guinness heeft jullie een dienst bewezen! Hoe is het met Guinness? Nog steeds niet fit genoeg om mee op stap te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou op hou op! Onder ander 'knobbelkesvlaai', toch?? Ik had wel eens willen proberen of dat hetzelfde is als 'onze' kruimelvlaai :-))
      Guinness kan helaas nog steeds niet lang mee. We zitten nu op zo'n 3 km aan één stuk max.
      Maar je hebt gelijk; we hebben ondanks alles een mooie vakantie! xxx

      Verwijderen
  2. Al weer zo'n mooi verslag. Finnegan komt zo wel aan zijn trekken :-). Wat een mooi stukje Limburg heeft hij met jullie bezocht!! En wat een prachtige foto's, heerlijk om rustig te bekijken!! Die lupines zijn ook zo mooi, sinds ik het blog van Lupineke (nu Villa Zeezicht) lees zijn ze nog meer favoriet :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Manlief op foto !!! Die zien we hier niet dikwijls !!! Ikke de foto maar vergroten, maar krijg niet echt een goed beeld :-(... (Die nieuwsgierigheid van blogsters toch hé hihi)
    Zeg, je moet toch oppassen met zoveel te gaan wandelen met Finnegan in de bossen... Nu is het het moment dat de buizerds volop op muisjes jagen... Stel je voor, ineens Finnegan de lucht in, in de bek van een buizerd... (Zou je hem geen fluo hesje maken ? Een veiligheidshesje ?)
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb Manlief jouw reactie voorgelezen; hij vindt die nieuwsgierigheid maar vreemd (mannen hè), maar volgens mij was hij stiekem ook wel vereerd (nogmaals; mannen hè) :-)))
      Weet je wat we vandaag tegenkwamen?? Een waarschuwingsbord; 'pas op voor de buizerds!' En blijkbaar jagen ze op meer dan muisjes alleen! :-)))

      Verwijderen
  4. Ohhh wat geniet ik toch altijd van je prachtige foto's en van Finnegan avonturen! Zo leuk!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Finnegan, wat een avonturen! Ik ben nou toch zo benieuwd wat je man er van vind als je steeds wilt stoppen om foto's van Finnegan te maken??? Die van mij verklaard me soms al voor gek, alles voor de blog he? haha maar jij bent nog een tikkeltje bijzonderder. (Vind ik erg leuk he? Begrijp me niet verkeerd!!) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ik begrijp je niet verkeerd. Sterker nog; ik snap precies wat je bedoelt. Er zijn momenten bij dat ik overal Finnegan-verhaaltjes zie.
      In het begin vond Manlief het vreemd. In Duitsland heb ik ooit op een terras met Finnegan foto's gemaakt bij zo'n ballenautomaat. Ik geloof dat hij door de grond had willen zakken. Maar sinds die tijd is er veel veranderd. Daar waar mijn fantasie ophoudt (of ik gewoon een keer geen zin heb), gaat hij verder. Veel Finnegan-verhalen zijn een co-productie van Manlief en mij :-)))
      Héél bijzonder hoe dit zo gegroeid is en ik ben er heel dankbaar voor xxx Sandra

      Verwijderen
    2. Haha, geweldige man heb je!!! Ik had je graag willen zien rondscharrelen bij de ballenautomaat! We zijn blij met je man! En genieten van Finnegan. XX Esther

      Verwijderen
  6. Ik geniet weer volop van je prachtige foto's en je Finnegan-Verhaal ! Wat een bijzonder muisje is hij toch ! En zo grappig ! Heb je zelf eerst even aan het kersje geknabbeld ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het daar mooi he?!?!Prachtige foto's weer(ja dat kan ik overigens wel bij elk blogbericht van jou melden ha,ha)Wij hebben ooit in Gulpen e.o met de scooter een hele dag rond getourd zoooo mooi daar dat heuvel landschap en die natuur!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.