zaterdag 20 juni 2015

Finnegan en de Bakewell belofte

Na het plotsklaps annuleren van onze vakantie is Finnegan de auto uit geklommen (hij zat al op de achterbank), heeft hij zijn spulletjes in zijn theepot-huis gegooid en vervolgens heeft hij met een teleurgesteld snoetje de deksel van zijn huisje dicht getrokken.


Ik geloof niet dat er depressieve muisjes zijn.
Als er iemand het mooie kan zien op een donkere dag, dan is het Finnegan wel.

'Het leven is te kort voor muizenissen!', heb ik hem wel eens horen zeggen.
Maar ik werd wel ongerust toen ik de beloofde Bakewell taart gebakken had en Finnegan zich nog steeds niet liet zien.


Een foto zoals hierboven, zonder muizenneusje?
Onvoorstelbaar!
Zelfs geen snorhaar te zien!

OK. Tijd voor De Verleiding.


Nog niets??
Wacht even, ik hoor gestommel...


Ha! Gelukkig!


'Kom Finny, ik heb de beloofde Bakewell taart gebakken!'
Een heerlijke bodem, apart gebakken, bestreken met frambozenjam, afgedekt met 250 gram heerlijke frambozen en daarop... Frangipane!

'Frangiwattie???'


'Een amandelmengsel met suiker, eieren en in dit geval citroen!'

Na 'amandel en suiker' kwamen de muizenpootjes rap in beweging!


Even ruiken...


Goedgekeurd!!


Smikkel, smikkel...

Finnegan blij, wij blij!

De Bakewell taart is een aanrader en zal hier zeker vaker gebakken worden.
Omdat je de bodem apart moet bakken is het misschien nét iets bewerkelijker,
maar op zich is het recept verrassend eenvoudig.

Lieve groetjes,

Sandra





22 opmerkingen:

  1. Aaah gelukkig! Daar is ie ;)
    Wat heb je dat leuk gedaan zo haha
    Fijn weekend!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh, gelukkig kwam Finnegan nog uit z'n huisje! Want tja, voor zulke lekkere taart laat je het wel om binnen te blijven zitten, hihi. De verleidingstruc heeft gewerkt! :) Eetsmakelijk Finnegan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gelukkig is finnegan er weer:D super leuk,nou maar hopen dat ie het lekker vond;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die finnegan ,ik zou ook mijn huisje uit komen voor zo 'n lekker taartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spijtig dat je er vandaag niet bij kon zijn.....maar ik ga je via je blog toch proberen te leren kennen ! Groetjes, en je armbandjes vond ik ferm mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heee, wat leuk! En dankjewel! Heb jij ze gewonnen?
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
    2. Nee, Veeke niet, Ellen van emmellien.blogspot.be, maar zij heeft al meer dan twee weken hopeloze internetproblemen na te verhuizen.. En het vreemde is dat jij ook haar cadeautje hebt gewonnen in de loterij ! Ik zeg toch lekker niet wat het is (we hebben het wél als groep open gedaan, nieuwsgierige vrouwen hé hihi), ik ga het nu veilig verpakken en het gaat zo snel mogelijk de post op ! Enne, we hebben je gemist. Echt waar...

      Verwijderen
    3. Je bent een schat xxxxx
      Liefs,
      San

      Verwijderen
  6. Gelukkig heb jij Finnegan uit zijn huisje weten te lokken! Nou geloof ik vast dat iedereen voor zo'n heerlijke taart uit zijn huisje zou zijn gekomen! Jammer dat je er niet bij kon zijn vandaag. Ik had he graag in levende lijve willen zien! Maar wie weet snel eens. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt vast ooit goed, dat idee heb ik echt! Je staat in ieder geval leuk op de foto's die ik gezien heb! :-)) xxx
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
  7. Whahaha wat ben je toch een lekker ding en die Finnegan ook al. Hoe krijg je het toch voor elkaar...heerlijk! Ik ben wakker aan het worden op ons vakantieadres, me zo eens douchen, samen met de familie ontbijten en dan hupsakee nog een viertal uren in de mini cooper voordat we in Berlijn zijn. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Finnegan !!
    Zeg Finnegan, als je toch zo graag taartjes eet, waarom heb je mama dan niet overtuigd gisteren naar België af te zakken... We hadden heeeerlijke zelfgemaakte taart ! En er was zelfs een speeltuin, midden in het bos ! (En een hoop kwetterende vrouwen, maar ach, daar had je wel mee kunnen leven ;-))
    Bij deze moet je me plechtig beloven dat je volgende keer mama verplícht te komen ! (Ik zal je wel "betalen" met wat voor taart je ook wil !)

    Enne, hmmmm frangipanne taart met framboos.... Ik krijg nu al zin...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, een speeltuin! Taart zou niet nodig geweest zijn! :-)))))

      Verwijderen
  9. Ja, je zou bijna vergeten dat Finnegan ook erg teleurgesteld was :-/. Maar dat kleine muisje had zich ook al helemaal ingesteld op de reis en de onverdeelde aandacht. Soms vinden muisjes het natuurlijk ook wel fijn dat ze die niet hoeven te delen. Logisch dat hij dat moest verwerken. Maar het had ook wel lang genoeg geduurd!! En dan zo'n heeeerlijke taart ruiken, zien en proeven maakt dat je er wel weer tegen opgewassen bent Finnegan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jummie zeg! Ik kan mij goed voorstellen dan Finnegan zich even heeft opgesloten. Ook hij moet zijn plannen voor de vakantie bijstellen en even verwerken dat het gewoon bungalowpark achtertuin is geworden. Maar zo te zien hebben jullie ook hier al leuke uitstapjes gemaakt. Nu het weer nog. Dat is hier in ieder geval herfstachtig te noemen. Fijne zondag. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk blogje, de insiders zullen u wel uitleggen waarom;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk verhaal weer en blij dat Finny weer boven water is gekomen....kijk hem smullen!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nondedorie! Nu heb ik nog meer spijt dat jij er niet bij was op de picknick! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fijn te horen San dat het iets beter gaat met Guinness. En wat maken jullie toch mooie dagtochtjes! heerlijk! groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och die Finnegan! Hij is wel uit zijn tent (huisje) te lokken met iets lekkers! Gelukkig maar!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.