maandag 8 juni 2015

Finnegan the Travel Guide

'Waar is Finnegan?' vroeg Lizette laatst.
Dat was een goeie.

We zijn de laatste tijd zo in de weer geweest met Guinness en nog 1.001 andere dingen, dat we die kleine muis helemaal uit het oog verloren zijn.

En aangezien er nauwelijks taarten en cakes gebakken werden, had Finnegan 
niet de behoefte zich overduidelijk aanwezig (tussen de mixer en het beslag of zo) op te stellen.

Maar hij is nooit ver weg.
Sterker nog; hij heeft zijn zinnen gezet op onze naderende vakantie!
En hij neemt de teugels in handen. Want...

De kogel is door de kerk; Guinness gaat niet mee. Het gaat heel goed met hem, maar om meteen in heuvelachtig gebied te gaan wandelen, dat is vragen om problemen.
 We hebben super oppas gevonden; Guinness krijgt 24/7 liefdevolle aandacht. 

Terriër uit de weg = Muis aan het roer!
(denkt de Muis)

Waar is mijn nieuwe wegenatlas??


Eh...??? Finnegan???
Of ik ooit van 'Bakewell' gehoord heb;
het stadje waar de wereldberoemde Bakewell Pudding is uitgevonden!

Aha! Die kleine zoetekauw weet wel wat hij wil!
Maar Finnegan, je weet toch dat manlief niet van pudding houdt? 


'Geen probleem! Ze hebben ook taart!'

Laat eens zien op de kaart Finnegan?


Slimme muis! Bakewell ligt in het Peak District!
En daar hebben we een hotel geboekt!

Geen beloftes Finnegan, maar als het enigszins kan, dan bezoeken we Bakewell en eten we daar een taartje (of twee). Zo niet, dan bak ik er eentje als we weer terug zijn.
Ik heb al een recept gevonden.

Dit plan kreeg de goedkeuring van Finnegan én de Nederlandse Bond van Avontuurlijke Smulmuizen!

Je ziet het hier vanzelf een keer voorbij komen :-))

Lieve groetjes,

Sandra





15 opmerkingen:

  1. Een gids naar mijn hart, zo eentje die de weg naar het lekkers feilloos weet te vinden !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm... maar ik ga me toch niet wagen aan de Bakewell taart... dit om alle ontgoochelingen te mijden... ( mezelf kennende! Haha)
    Ik ben nu al benieuwd naar je ongetwijfeld prachtige vakantiefoto's! Zonder Guinness iets minder prachtig maar voor één keertje kunnen we ons daar bij neerleggen! ;-) Finnegan zal dat wel goed maken! Alvast een fijne vakantie... wel jammer dat die net nu valt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar kan ik ergens mijn aanvraag indienen om lid te worden bij de Nederlandse Bond van Avontuurlijke Smulluizen ? Ik heb zo een vaag vermoeden dat ik me daar écht op mijn plaats voel ;-)... Finnegan, groot gelijk, Bakewell moet bezocht worden én álle lokale specialiteiten geproefd. Als baasje geen pudding lust, dat is zijn probleem, niet het jouwe ;-) !
    Het is misschien het beste om Guinness niet mee te nemen (enfin, niet misschien, heel zeker, ik zou net hetzelfde besloten hebben in jouw plaats !). Stel je voor dat hij daar zich terug slechter voelt, begin dan maar te zoeken naar een dierenarts en leg die de hele voorgeschiedenis maar eens uit... Best is dat hij kortbij zijn vaste dierenarts is ! En als hij een goeie oppas heeft, des te beter !!
    En Finnegan zal blij zijn, eindelijk terug de onverdeelde aandacht krijgen van mama en papa ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eindelijk, daar is Finnegan weer. Leuk Sandra, ik kijk weer uit naar de belevenissen van jullie en Finnegan, gezellig.
      Liefs
      Ellie

      Verwijderen
    2. Precies Ingrid! Ik had er niet aan moeten denken dat er bijv. iets gebeurd zou zijn tijdens een wandeling... Het is beter zo, al zal mijn hartje regelmatig samenknijpen...
      Jouw typo heeft me de slappe lach bezorgd; Smulluizen!! :-))))))
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
  4. Leuk om weer een berichtje van Finnegan te lezen. Super!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat Finnegan mee mag maar wel erg zielig voor jou lieve doggie. Maar vast beter voor hem. Jullie hadden je vakantie wel een beetje op Guinniss aangepast toch? Maar ongetwijfeld de beste beslissing. Wel leuk om dan later de belevenissen van Finnegan te kunnen lezen, ik verheug me er nu al op! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Esther, we maken een op Guinness aangepaste reis ;-) hierdoor maken we ook extra kilometers... Maar het brengt ons ook op plaatsen waar we anders niet zouden komen, hele mooie plekken zelfs, dus het is goed zo. Al zullen we hem erg missen!
      We gaan er, samen met Finny iets moois van maken xxx Sandra

      Verwijderen
  6. Typisch zo'n gemengde gevoelens beslissing. Maar weten dat het beter is voor Guinness en dat hij op een liefdevolle verzorging kan rekenen terwijl jullie weg zijn, maakt het aanvaardbaar/goed. Tja en dat die slimme muis meteen zijn kans grijpt verbaast me niks :-). En lekkerbekkie dat Finnegan is meteen op zoek gaan naar een zoete bestemming!! Pas maar goed op dat hij niet ergens blijft plakken!!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi wat leuk! Wat een schatje is het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahh, ik voel me bijna vereerd met een nieuwe blokpost met Finnegan in de hoofdrol! :) Blij te horen dat die eigenwijze smulpaap al lekkere plekjes heeft uitgezocht voor de vakantie, hihi. Als ie maar wat lekkers voor Guinness meeneemt op de terugweg! Sneu dat ie toch niet mee gaat, maar het is fijn als je hem met een gerust hart kunt achterlaten. Geniet van jullie vakantie en de groetjes + een kusje voor Finnegan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi... :)) Zo grappig. Ik moet mijn twee muizen eens vragen of zij al lid zijn van die Bond van avontuurlijke smulmuizen. De omgeving waar jullie vakantie gaan houden wordt door Finnegan een stuk aantrekkelijker.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig leuk verhaal weer met Finnegan!(even aan het bijlezen hier overal...veel gemist...had ook een 1001 dingen )

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.