zaterdag 18 juli 2015

Klusmuis

Eerder vertelde ik al wat voor een bedrijvigheid er hier in en om het huis heerst 
sinds de komst van De Ansichtkaart.

Maar misschien is het leuker om daar wat foto's van te zien.
Ik kan van alles vertellen, maar het is toch leuker om te ZIEN hoe
Finnegan sjouwt en bouwt (en er een ontzéttende troep van maakt, grrrr!)

Wat een concentratie!
De maten op de bouwtekening worden keurig met potlood
op het hout gezet, voordat Finny gaat zagen.
'ZAGEN?!? Zo'n kleine muis? Levensgevaarlijk!' Ik hoor het jullie denken...


'En hoe dan?'
Nou eh.... eerst wordt er een zakmes 'geleend' van Manlief.
Manlief kan zich echter niet herinneren dat Finnegan hier netjes om gevraagd heeft.

De foto hieronder is een typisch voorbeeld van 
'op heterdaad betrappen'!


Maar goed. Er wordt dus gezaagd:


En vervolgens.... Trippelt Finnegan met zijn zaagsel-pootjes naar binnen en naar buiten...
Zelfs Guinness snuffelt afkeurend.


Er er wordt ook gelijmd.
En geschilderd.


Wat gaat dit worden??

Lieve groetjes,

Sandra







23 opmerkingen:

  1. Ah geweldig!!! Wat zo'n ansichtkaart teweeg kan brengen!! Hij bouwt vast een tuinhuis voor z'n Engelse liefje! Zooo schattig <3.
    En daar moet de rest van de bewoners maar geduld voor hebben. Zelfs als al dat zaagsel niet alleen door z'n pootjes naar binnen wordt gelopen, maar ook nog eens mooi wordt uitgezwabberd door z'n staart :-).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij blijft geweldig. Wat een muis:-))
    Succes verder Finnegan. Ben erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk bezig muisje!!! Ben erg benieuwd wat Finnegan allemaal uitspookt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij volgen de avonturen van Finnegan op de voet, wij denken dat het een bootje gaat worden om naar Schotland de varen ! Sandra je moet echt kinderboeken uitgegeven. Nog een fijne dag.
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat een avonturen weer! Maar beter een knutsel muis dan een computer muis (sprak een gefrustreerde moeder :)).
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. weer een nieuw raadsel we worden nieuwsgierig haha,ziet er weer leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De spanning stijgt ik werp me maar is op de circle of the sun en jij!!,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihihi ... mijn glimlach wordt breder en breder naarmate ik verder lees. Mijn nieuwsgierigheid is dan ook weer ernstig geprikkeld door de knutselkuren van Finnegan. Maar geduld is een mooie deugd zeggen ze, dus afwachten maar ...

    Wens jou een fijn weekend toe, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook hier word gelachen! Geweldig. Ik denk dat Finnegan een postorderbruid uit Engeland laat komen en nu een extra kamer aan het bouwen is!!! Of misschien nog wel veel meer kamers want je weet hoe dat gaat me muizen he???
    Als je er twee hebt.......Succes daar! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een postorderbruid! Hahahaaa, hoe kom je erop! Ik zie het helemaal voor me! :-))) xxx Sandra

      Verwijderen
    2. Hahahaaaa Esther ik lach me rot om jouw postorderbruid ;D lol
      Jaaaa dan mag hij wel gelijk een villa maken, met muisjes gaat dat snel, leuk kunnen we ook op kraamvisite gaan ;)

      Verwijderen
    3. Oh jeeee... En wat hoort er bij kraamvisite?? Beschuit met.... Muisjes!! Nig meer muisjes!?? :-))))

      Verwijderen
    4. Sandra ik zou er maar om denken als ik jou was.
      Finnegan en zijn soortgenoten gaan je huis overnemen als je niet oppast!
      Voor je het weet heb je een muizen'plaag'!! ;-))) XX

      Verwijderen
  10. Geen idee wat Finnegan maakt... een tuinhuis? een bord met de naam van zijn vriendinnetje erop, om haar te verwelkomen op de luchthaven? een heuse muizenstad? Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk en heerlijke standaard voor een hangmat
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi in beeld gebracht (die foto van de hond en de muis!)
    en vooral heel spannend.

    Je zou echt een kinderboek moeten maken met al je blogposts over Finnegan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Whaaah, nu is er nieuws van Finnegan en word ik eigenlijk alleen maar NOG nieuwsgieriger!! :s ik heb geen idee wat hij maakt, maar het wordt vast heel erg leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat Finnegan een tuinsetje maakt voor zijn bezoek ;-)
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bij het zien van je muis Finnegan gaat mijn muizenhart weer sneller kloppen, leuk om te volgen, groet Francien (http://franciens-muizen.blogspot.nl/)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Finnegan is een dressing aan het bouwen ! Ah ja ! Want zijn geheime aanbidster komt, en het is algemeen geweten dat meisjesmuisjes veeeeeel kleedjes hebben !
    Maar Guinness, blijf toch maar uit de buurt wanneer Finnegan met die zwitserse zaag bezig is hoor... Of hou je op veilige afstand, zodat je snel hulp kan halen wanneer er ongelukken gebeuren...

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.