maandag 13 juli 2015

Mysterieuze post voor Finnegan

Wat is er toch aan de hand met  onze kleine muis?
Volop bedrijvigheid in- en rond het Theepothuis...

Het begon zaterdag hiermee:


***

Voordat ik verder ga met het verhaal van Finnegan, laat ik eerst de 
blokken zien die ik dit weekend haakte. Blok nummer 3 (in twee versies) van de CAL
van Lilla Björn:


 Alle blokken tot nu toe bij elkaar:


Sorry voor het afraffelen van deze CAL-update, maar ik ga snel verder met Finnegan.

***

Muizen schijnen er een neus voor te hebben als er post voor ze onderweg is.
Daar zijn we inmiddels wel achter gekomen. Kijk maar eens:


Is dat de Schotse vlag???


Het is een ansichtkaart voor... Finnegan?!??


Vol trots wordt de kaart naar binnen gedragen.


We mochten over zijn schouder meekijken, maar we hebben niet bepaald de kans 
gekregen om alles uitgebreid te bestuderen.


Het lijkt wel een stripverhaal.
En wie heeft ondertekend? Ene 'M'?????

'Toch niet de 'M' uit James Bond hè, Finnegan?
En komt deze 'M' naar Nederland, begrijp ik dat goed?'

Finnegan kijkt me meewarig aan.
Echt zo'n blik van 'moet ik hier nu alles uitleggen?!'

Voordat ik door kan vragen, is hij verdwenen.
Mét kaart.

En nu is het dus één en al bedrijvigheid rond het Theepothuis.
Finnegan trippelt in en uit. Wat voert hij in zijn schild?

Ik heb zo'n idee dat dit verhaal een vervolg gaan krijgen.
Een verhaal met een muizenstaartje ;-)

Lieve groetjes,

Sandra





16 opmerkingen:

  1. O wat spannend! Het lijkt er toch echt op dat Finnegan bezoek krijgt uit Schotland. En dan weet je niet hoe lang de kaart onderweg is geweest.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk, post voor Finnegan! En het lijkt erop dat hij bezoek gaat krijgen, spannend! Maar Finnegan doet net alsof het niet spannend is? Die gaat gewoon zelfverzekerd zitten afwachten? Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar dat 'muizestaartje'!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk,
    jullie konden niet naar Schotland,
    en dan komt Schotland maar naar jullie.
    Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat worden ze mooi en inderdaad gaat steeds beter al hoewel ik echt slecht ben in patroon lezen ,die finnegan ben ook benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Finnegan is echt een heerlijk muisje zo met zijn eigen post. Van wie zal die post zijn en waarom is Finnegan opeens zo druk bezig. Is er soms een vriendinnetje onderweg?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt jammer dat je je haaksels zo afraffelt vandaag Sandra!! Ze zien er zo mooi uit. En ik zag dat je nu niet dezelfde kleuren in andere volgorde had gebruikt voor de 2e. Ze passen prachtig bij de rest en hoewel ze heel kleurig zijn geeft het toch geen onrustig geheel. Mooi wordt het!!
    En nu dat muisje van je!! Heeft hij een stiekem vriendje of vriendinnetje overseas?? Wat spannend!! Als ik de rebus goed gezien heb, komt er iemand aan :-)))).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Finnegan heeft een touche !!!!
    Vertaling voor de Nederlanders die die uitdrukking niet kennen : hij heeft een bewonderaarster ! Een schots muisje is verliefd op hem !
    Jaja, ik zie de rest van het verhaal al zo voor me : een stormachtige romance die eindigt in een muisjeshuwelijk en veel kleine Finnegannetjes ;-) ! Yay, beschuit met muisjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha die Finnegan! Hij heeft echte fanmail ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben benieuwd, spannend !
    De blokken zijn prachtig van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je maakt me nieuwsgierig, Finnegan. Laat gauw weer van je weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vet cool! Post voor Finnegan! Ik ben benieuwd. Ik hoop ook op een vriendinnetje...
    Dat zou leuk zijn. We wachten af! Spannend! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, ik kan niet wachten op het vervolg......SPANNEND!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg! ;-) Ik blijf Finnegan een leuk en knap muisje vinden!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.