donderdag 27 augustus 2015

From MacFlannegan, with love

MacFlannegan had een bijzonder pakje in zijn pootjes, dat hebben jullie hier kunnen zien. 
Maar wat zat daar eigenlijk in? Kijk maar mee!

Ah, natuurlijk! Het is een cadeautje voor Finnegan!


Finnegan vraagt hoe het zit met de Union Jack.
Was de Schotse vlag met het witte Andreaskruis niet toepasselijker geweest?

Mac haalt zijn schouders op. Hij is er trots op een Schotse muis te zijn,
maar politiek? Da's iets voor mensen.


Maak het pakje maar snel open Finnegan!


'Wat is dit?' vraagt Finnegan.


'Heee... ik kan er mijn voorpootjes in stoppen?'
Mac kreunt. Dit kan hij niet aanzien.


Hij laat Finnegan op de boomstam zitten en helpt hem zijn 
nieuwe slippers aan te trekken.


Finnegan lacht in zijn muizenvuistje.
Natuurlijk had hij al lang gezien dat het slippers waren.
Mac heeft ze tenslotte ook aan (weliswaar mét tartan).
Een beetje plagen moet kunnen hè?

Oei! Nu is het Mac's beurt om te lachen;
Finny loopt als een houten kaas eh... klaas. Misschien had hij 
moeten starten op een glad oppervlak en niet
op zo'n ronde boomstam...


Maar Mac is de flauwste niet; het plagerijtje is gauw
vergeten en hij moedigt Finnegan uit volle borst aan.

GO Finnegan!!! You can do it!!!


Kijk 'm gáán! Joehoeoeoe!!

Time to go walkabout Finnegan???

Lieve groetjes,

Sandra







21 opmerkingen:

  1. Go Finny, go Finny! Wat een stoere stappers heb je kado gekregen! En wat heeft Sandra dat allemaal weer super vastgelegd met haar camera... kunstwerkjes zijn die foto's gewoon! Superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het me toch nooit opgevallen dat die arme Finnegan steeds op blote pootjes liep!! Me beelden voor de geest halend zie ik hem dan toch wel zonder schoeisel op grote rotsen en boomstammen en hekken staan :-).
    Wat attent van neef Mac om daar wat aan te doen!!! Als ze nu maar niet samen zo ver weg wandelen dat je ze moet gaan zoeken. Of misschien Guinness op snuffel-pad sturen???
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahahaha geweldig typt dit blote pootjesmens!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joepie slippers voor Finnegan, wat lief van MacFannigan. Nu kunnen ze samen nog verder op stap en daar mogen wij vast van meegenieten, zo leuk! Sandra je moet daar echt wat mee doen hoor. Wij genieten er al zo van moet je je voorstellen wat kindertjes ervan vinden. Je doet het zo goed. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een hippe muizen op hun birkenstocks

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk stel ..... Dat kan wat worden .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's, ha ha ha, wat wordt Finnegan verwent door MacFlannegan.
    En ze zijn gewaagd aan elkaar, leuk.
    Groetjes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wou dat ik je foto's nog veel meer kon vergroten... Ik zou er zo met mijn neus op willen zitten om maar goed te zien hoe ingenieus je Finnegan and Mac (o jee, nu schrijf ik al ongewild Engels... Heb jij dat ook voor met Mac in de buurt?)... OK, hoe ingenieus je hen gemaakt hebt. En die sandalen, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een leuk stel! En wat een prachtig cadeau heeft Finnegan gekregen van zijn neef. En nu maar lekker aan de wandel met zijn twee.... Op naar mooie avonturen! Ik ben stiekem wel heel benieuwd wat er gaat gebeuren in het volgende verhaalt ;-)

    Fijn weekend alvast! Liefs, vera

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh super !! Finnegan heeft nu ook sloefjes ! Die had ik meteen gezien bij de introductie van MacFlannagan, ze zijn geweldig !
    Nooit geen vuile voetjes meer voor jou, Finnegan :-)...

    Zeg Sanneke (groot Sanneke dus ;-)), hoe doe je dat eigenlijk met de fotoshoots van Finnegan en MacFlannagan, ze blijven altijd in elke positie staan waarin je ze wilt laten poseren ? Klein Sanneke is nogal weerbarstig (tsja, het is ook een ezelsmeisje..), ze heeft zelfs moeite met zitten ;-). Heb je in Finnegan en MacFlannagan ijzerdraadjes zitten ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!!
      De muisjes hebben apart gehaakte ledematen met ijzerdraad. Sanneke helaas niet. Maar... geloof me als ik zeg dat het dan nog niet meevalt om de muisjes goed te fotograferen. Elk miniverhaaltje van Finnegan kost heel veel tijd. En ik heb ook veel foto's van omvallende, buitelende, wegwaaiende muizen... Maar gedurende de jaren heb ik veel geleerd :-)) Belangrijkste les; geen foto's maken in geval van een gevalletje 'weinig geduld' :-)))))
      xxx

      Verwijderen
    2. Het kon bijna niet anders, die ijzerdraad !! En die enorme portie geduld, dat snap ik ook al helemaal ;-)... Al is het maar omdat je nu twéé muisjes moet vragen mee te werken met een fotoshoot (en iedereen weet hoe wispelturig muisjes kunnen zijn).
      Maar Sanneke en ik, wij komen er ook nog wel - oefening baart kunst !

      Verwijderen
  11. Zoooooo schattig... hoe krijg je die toch zo mooi op de foto? Ik vroeg me eigenlijk net hetzelfde af als ons Little birdieke hierboven?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk verhaal weer!! En wat zijn de slippers leuk!! Ben heel benieuwd wat ze met zijn tweeen allemaal gaan uitspoken!!
    En inderdaad je verhalen zijn super. Ze brengen altijd lach op mijn gezicht. Hoop dat je hier wat mee gaat doen.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh dat gaat nog avontuur worden met die twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, zo grappig. Die twee muisjes samen op hun slippers. Zo grappig op de foto gezet. Zo leuk door jou gemaakt en bedacht.

    Vrolijke dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahahaha ... lieve Sandra. Mijn lachspieren worden altijd geprikkeld na het lezen van uw berichten. Wat leuk toch zo'n slippertjesbericht :-)

    Wens jou nog een heel fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat doe je dit toch goed. Zowel de verhaaltjes als de fotografie.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Li adoro...sono bellissimi, ciao M.Grazia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook Mac had ik al gelijk vanaf dag 1 dat hij arriveerde gezien!wat een knapzak zeg!Ik ben een beetje jaloers op die kanjers van muizen die nu bij jou daar in die theepot huizen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.