zondag 23 augustus 2015

Meet 'M'!

Op een mooie zaterdag in augustus zat Finnegan zo gespannen als een muis die een kat ziet in de deuropening van zijn theepot-huis te wachten. 
Er gaat iets gebeuren....


Ding-dong!!

SPRINT!!!
DUIK!!!


Finnegan zoekt en zoekt, maar wat??
Hij lijkt 'het' in ieder geval niet te vinden en 
druipt zichtbaar teleurgesteld af...


Ik vind hem zó zielig, dat ik hem een worteltje geef.


Maar het worteltje kan onze smulpaap deze keer niet bekoren.

Ding-dong!!

Nog een keer??


Wat is dit?
Het lijkt wel een pakketje uit Groot-Brittannië?

Terwijl ik het pakketje aanneem, zie ik in mijn ooghoek een grijze flits;
Finnegan neemt een snoekduik en springt bóvenop de doos.
Ik zet het pakje neer en laat hem zijn gang gaan.


Zo snel als zijn kleine muizenpootjes kunnen,
krabbelt hij het pakje open...


Stukje bij beetje komt er een mooie, blauwe doos tevoorschijn met...
whiskey???

Het lijkt wel alsof deze whiskeydoos een deurtje heeft?
Finnegan duwt het deurtje heel voorzichtig open, maar al snel hoor ik gestommel 
en lijkt het deurtje vanaf de binnenkant opengeduwd te worden!


Wat, of beter gezegd wie is dit???


Bepakt en bezakt komt er een donkergrijs muisje uit de doos.
Hij lijkt bijzonder veel op Finnegan, zelfs zijn broekje is nagenoeg hetzelfde.
Zou het familie zijn? 

En zie je de Schotse ruit (tartan) op zijn broekje, tas en schoenen?


'Hahaaaa!' Zegt Finnegan.
'Jongen, wat ben ik blij je eindelijk te zien!!'
Er volgt een hartelijke omhelzing.

Het lijkt wel of ik lucht voor ze ben.
'Hallo! Een beetje meer uitleg alsjeblieft?'

'Dit is nu mijn Schotse neef MacFlannegan! Ik zou hem op vakantie
ontmoeten in Groot-Brittannië, maar toen schoot het in de rug van die
oranje flapoor en konden jullie mij geen lift geven. 
Daarom is Mac hier naartoe gereisd, JIPPIEEEEPPP!!!'

Aha!
Heel veel meer zinnigs kreeg ik niet uit Finnegan.
Gebroederlijk lopen Mac en Finny naar het theepot-huis.


Wederom een verhaal met een (zelfs twee) staartje(s).
Wordt vervolgd!

Lieve groetjes,

Sandra






34 opmerkingen:

  1. Fantastisch wat een suprise!!!!
    Veel plezier samen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe schitterend! Dat we de twee staartjes maar gauw weer te zien krijgen!
    Enne, ik ben helemaal jaloers op de expressie en stabiliteit van je twee muizen. Dat lukt mij niet, zelfs met ijzerdraad erin...
    Een hele fijne avond gewenst! Ik hoop dat je uitgenodigd bent in het theepothuis om het uitwisselen van herinneringen en verhalen tussen de neven mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo leuk ,vooral die slippers echt tof,en bedankt voor de onderscheiding .....ha ha ...valt best mee hoor .....!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha wat een fijn bezoek voor Finnegan... 't is wel een knapperd die neef hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je compliment doorgegeven; hijgaat ervan naast zijn slippers lopen :-)))

      Verwijderen
  5. smile-smile-smile
    zoo schoon weeral, die tartan slippers en dat rugzakje !!!!
    maar vooral : wat zit er in dat union jack cadeautje ???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Sandra, wat leuk!!!!!!! Dat worden vast ondeugende avonturen. Ik wil je steeds vragen welk patroon je hebt gebruikt voor Finnigan. En die kleertjes verzin je die zelf of heb je daar ook patroontjes van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het muisje is een patroontje van CaroCreated (Etsy).

      Verwijderen
  7. Ik vergeet nog .....zat er echt geen heel klein flesje whisky in de doos? Of had neef dat al opgedronken.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed van jou! Er stond een miniatuurflesje in de doos voor Manlief! :-))

      Verwijderen
  8. Hahaha ... ik geniet niet alleen van de prachtige creaties maar ook van de leuke woordspelingen in het verhaal. En natuurlijk weet Finnegan als geen ander hoe hij onze nieuwsgierigheid moet aanwakkeren ... de rakker! Benieuwd wat die tweetjes onder elkaar aan het bedisselen zijn :-) Vind Mac Finnegan zijn outfit en vooral zijn slofjes super !!!
    Knap gedaan Sandra !!!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig!!!!! Wat een super aflevering uit het leven van Finnegan!! Ik zat natuurlijk al tijden te wachten op het bezoek, en verwachtte stiekem eerder een vriendinnetje. Er leek me romantiek in de lucht te hangen, zoals Finnegan aan het zwoegen was om alles bezoek-klaar te maken. Deze stoere schot is voor mij echt een verrassing :-). Heel benieuwd wat ze aan het bekokstoven zijn samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk bezoek voor Finnegan! Ik vraag mij af wat die twee verder nog gaan beleven,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, wat leuk. En wat gezellig voor de neven dat ze elkaar toch nog kunnen ontmoeten. Ben heel benieuwd naar de avonturen van ze.....enne blijft hij voorgoed....of gaat hij uiteindelijk terug naar Schotland......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee... Mac is wel erg trots op Schotland, dus wat dat betreft...

      Verwijderen
  12. Ook ik verwachte liefde! (Postorderbruid ofzo;-))) Maar dit is ook wel heel gezellig! Blijft de neef lang? Gaan ze ook op tienertoer ofzo? Ben O benieuwd! En inderdaad wat heb he het leuk gedaan. Ik zit er gewoon helemaal in. Ik vind het zo leuk voor Finnegan. Oja spreken ze Engels? Offe Muis's ofzoiets??? Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze lijken allerlei talen te spreken, maar als ze samen zijn, spreken ze een taal die ik niet versta. Misschien inderdaad 'Muis's' :-)))

      Verwijderen
  13. Pfff slecht getypt! Beetje moe kan de toetsjes op de telefoon niet zo goed raken! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. die gaan vast leuke avonturen beleven zo saampjes, ik ben benieuwd! groet Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nounou "toen schoot het in de rug van die oranje flapoor..."
    Finnegan, zo praat je niet over Guinness ! Schotse neefjes geven je geen reden om een "frank bakkes" (= een grote mond) te krijgen. En daarbij oranje, OK Guinness is misschien wel een beetje oranjekleurig van vacht, maar hij is vooral iers ! (Alhoewel, misschien was hij beter hollands geweest... Nu zit je met een rasechte schot en een ier onder 1 dak...)
    En ik was ook blijkbaar de zoveelste die een "mailorder bride" had verwacht voor Finnegan... Nou blijkt het zijn neefje te zijn... Een schot dan nog wel ! Oh jeetje Sandra, twéé jongetjes in huis... Twee jongetjes, dat is deugnieterij verzekerd... Zet maar een slot op de koelkast om de kaas te beschermen !

    MacFlannagan ziet er fantastisch uit :-) ! Die schots geruite sloefjes !! Wat een oog voor detail, net zoals bij Finnegan ! Maar wie is dan de mama van MacFlannagan, als je zegt dat hij een neefje is van Finnegan ? Ik heb hier al gevraagd aan Sanneke of zij misschien iets heeft opgevangen van Finnegan, toen ze nog bij jullie woonde, maar ze beweert van niks te weten...
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sanneke is te snel vertrokken en heeft Finnegan maar vluchtig gezien, laat staan met hem gepraat.
      Finnegan heeft Ierse roots. Mischien dat hij daarom een vrijbrief denkt te hebben bij Guinness. Ieren onder elkaar??
      En inderdaad... We hebben al het nodige meegemaakt met de heren... :-)))
      xxx Sandra

      Verwijderen
  16. Oh geweldig leuk!!! Ik ben heel benieuwd naar hun avonturen! Ik vind het zulke leuke muisjes!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je dit weeral mooi verwoord, 2 schattige muizen samen, ze hebben heel wat bij te praten. Gaan ze samen wonen in het theepothuisje ?
    Nog een fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar lijkt het wel op. Het is gezellig in de tuin!

      Verwijderen
  18. Wat een leuke verrassingspost. Dat wordt gezellig saampjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Eindelijk het grote geheim is opgelost. Ze lijken wel op elkaar, je kunt zien dat ze familie zijn. Ik ben benieuwd naar de avonturen van die twee. Het lijken me wel twee avonturiers, dat wordt me nog wat. Samen kunnen ze wel veel boevenstreken uithalen. ha ha ha ik kijk er naar uit.
    Groetjes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oef wat zal het wachten hem lang geduurd hebben! Tijd nu voor een dolle boel. Wens ze veel plezier samen! (een blog naar mijn hart :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, daar is dan eindelijk het langverwachte bezoek! En geen romantisch vriendinnetje, maar een bloedeigen neef... wat een gezelligheid. Dat zullen wel boevenstreken worden. Maar goed dat ze dat flesje whisky niet gezien hebben... ;)
    Wie weet heeft MacFlannagan wel een fijn Schots recept bij zich. We zullen zien! Veel plezier Finnegan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Eindelijk is het dan zover!! Wat zullen ze genieten samen, en ik hoop van jullie ook! Of halen ze (te) veel kattekwaad uit??

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.