woensdag 2 september 2015

Finnegan & MacFlannegan in Arcen - deel 1

Toen we anderhalve week geleden naar de Kasteeltuinen van Arcen gingen, waren we niet alleen...
Guinness mocht ook mee! 

Enneh... we bleken twee verstekelingen aan boord te hebben....


MacFlannegan bleek Finnegans oren bijna van zijn kop gepiept te hebben over
de Schotse kastelen. Van wat ik ervan begreep, bleef Mac tot in de late uurtjes
opschepperige pieppraat verkopen.

Uiteindelijk heeft Finnegan MacFlannegan de mond gesnoerd met een stuk kaas (rarara, waar kwam die vandaan?) en is hij gaan slapen met bloemzaad in zijn oren (had ik wel eens willen zien).

Wát een buitenkans voor Finnegan toen hij hoorde dat wij naar Arcen gingen; hij kon Mac 
een Nederlands kasteel laten zien!
Mét slotgracht :-)

De visjes zijn hier nóg groter dan in onze tuin (al hebben ze zich nu even verstopt).


Het verschil in karakter komt in Arcen duidelijk naar voren.
Finnegan klimt,
MacFlannegan klimt hoger!


Ooooohhh!!! Dáár wil Mac naar toe!!!


Ja, heel mooi, maar wat is hier zo spannend aan?
In Schotland hebben ze toch ook veel water?


Oh nee.....
Manneken Muis!!


Je kunt ook nérgens komen met die Schotse neef hè...


~ Wordt vervolgd! ~


Lieve groetjes,

Sandra





21 opmerkingen:

  1. Ma,zo schattig weer! Ik kijk uit naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lach dikwijls met de verhalen van Finnegan, maar zojuist, bij het zien van die laatste twee foto's, heb ik letterlijk schuddebuikend hardop gelachen :-))) Gelukkig wonen onze buren vér van ons weg ! Manneken Muis !! Hoe kóm je er toch op !
    Ik heb het nog al gezegd, maar zou jij echt niet eens denken aan het schrijven van een kinderboek ? En je zou de mama's en de papa's van die lezende kinderen er óók veel plezier mee doen !!!
    Dikke kus, en Sanneke wil dat je Finnegan zegt dat hij dringend eens wat moet doen aan de manieren van die Schot ;-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh weer zalige muizenavonturen, ik 'vergeet' bijna te kijken naar de pracht van Arcen, ik ben helemaal in de ban van de kleine grijze deugenieten !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, Manneken Muis dat is echt de grap van de dag. Wat een geweldige foto!
    Eigenlijk zijn ze allemaal erg leuk. Wat weer een leuk verhaal. En ik snap best dat ze stiekem mee zijn gegaan. Per slot van rekening wil Macflannegin Nederland zien! Dat kun je hem niet kwalijk nemen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend, manneken muis! Ik vind hem trouwens duizendmaal mooier en boeiender dan zijn Brusselse inspiratiebron!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt weer een lach op mijn gezicht getoverd!!! Dank je wel daarvoor, had ik net even nodig. Heerlijk om de avonturen van de muizenmannen te lezen. Ik kijk uit naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, manneken muis, geweldig! :) wat een stelletje deugnieten zijn het toch... Hartstikke leuk om te zien, ik wacht alweer met spanning op deel 2. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, heeeerlijk om te lezen!!! En geweldig zoals het is gelukt om dat manneke op precies het juiste moment op de foto te zetten ;-). Arme Finnegan, hij krijgt bijna last van plaatsvervangende schaamte!! Tja, met familie moet je het doen, die kun je niet kiezen, Finnegan!! Enne, zo s avonds samen plannen maken is toch wel heeel gezellig voor je!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He Sandra ! dat is weer genieten zeg ;)
    Super hoe je die twee schatjes in beeld brengt .
    Je kunt echt een animatiefilm beginnen. Tot in de puntjes verzorgd.
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dit weer schattig verwoord, Sandra.
    Manneken Muis : goed gevonden !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihihi, mijn dag is na het lezen van jouw bericht vrolijk begonnen. Grapjas(sen), jij en die twee ondernemende muizen. Hoe bedenk je het. Hihihi.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. GEWELDIG, je Manneken muis!!!!! Ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De heren hebben je wel bezig gehouden op je uitje :). groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fantastisch!!! Zowel het verhaal als de foto's.... :- )))))
    gr. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh ik heb toch zo genoten van dit verhaal!Wat ik natuurlijk weer allang op mijn smartje had gelezen!Nu moet er eigenlijk ook nog n keer n muizendame op hun pad verschijnen!Ha,ha... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Sandra, weer een mooi verhaal met mooie foto's, wat een leuke muisjes hè.
    Ze boffen maar dat ze mee mogen met jullie.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben gefascineerd door je Manneken Muis foto en vraag me af of je het zo bewust hebt gefotografeerd of dat de inspiratie er pas achteraf is bijgekomen toen de foto al klaar was.

    Schotland is mooi, he?

    En wie is James die met me aan het lachen is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het niet meteen toen ze bij het water stonden, maar toen ik door mijn hurken ging.... Bingo! (Eerst herstellen van de slappe lach en toen; knippen die foto!)

      James Dean! :-)))))

      Verwijderen
  18. Whahaha ja wordt vervolgd? kom je dan ook naar Elfia :p.
    Dat wordt ook gehouden in de kasteeltuinen in Arcen, ik geniet er altijd van die prachtige omgeving...
    Prachtige foto's en heerlijk verteld! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.