donderdag 17 september 2015

Koraal

Begin van dit jaar was mijn Painted Pixel deken klaar.
Degenen die me toen al volgden, weten misschien nog dat de kleuren niet 
helemaal de kleuren waren die ik gehoopt had. 

En gedurende zo'n beetje het hele proces van haken, afhechten en aan elkaar maken heeft manlief me aan mijn kop gezeurd dat ik er geen deken, maar een wandkleed van moest maken. En hij werd daarbij gesteund door mijn vriendinnen :-))

Nou ben ik lekker eigenwijs, dus het is tóch een deken geworden.
(Waar ik al heel veel plezier van gehad heb)

Maar het idee bleef knagen. Vrij snel nadat ik de deken af had, heb ik wol gekocht 
in kleuren die me veel meer aanspraken.

En ik startte met het haken van pixels.
Echter, als je al 1.000 van die krengen pixels gehaakt hebt, 
komen ze op een gegeven moment toch écht je neus uit!
Dus het werk werd neergelegd, ik heb er hier niets van laten zien,
alles ging een box in.

Tot... afgelopen weekend.
Het begon weer te kriebelen.
En ik besloot de pixels die ik had gehaakt aan elkaar te zetten
om te kijken hoe het uit zou pakken.


Ja ja, ik heb een Proeflapje gemaakt!
Iets heel nuttigs, maar je zult het hier zelden zien :-))
(heeft alles te maken met de eerder genoemde eigenwijsheid, aangevuld met ongeduld)


Ohhh... de kleuren, de textuur... Me like!

Maar er knaagde iets.
Ik ben niet zo van de herhaling.
Is het wel slim om dit patroon nog een keer te gebruiken?

Een wandkleed.
De kleuren zijn dik OK.
En ik wil graag véél structuur/hoogte/reliëf/textuur, geef het beestje maar een naam.

Lang verhaal kort; ik kwam hier op uit:



De Limpet van Sarah Freeman.
De vertaling van 'limpet' is; zeeslak of puntkokkel.

Hmmm... 'Koraal' vind ik een mooiere naam voor mijn 
wandkleed-in-spe!

Hieronder een foto van sterkoraal.
Een foto van Alexander Mustard


En kijk dan hieronder maar eens, lijkt best op koraal hè?


Met een beetje fantasie...
(is hier in huis in overdosis aanwezig :-)))


Enneh... Ja. Dit is een mega project.
Ik heb minstens 1.000 van die koraal-kegeltjes nodig.
Enneh... Nee. Dit is niet in een paar weken klaar.
Enneh... Ja. Ik zal zo links en rechts afgeleid worden door een ander project.
Maar ik heb er zin in!!

En het proeflapje?

Dat is dankbaar in beslag genomen door twee muizenneefjes.
Lekker in de zachte, kleurige pixels ploffen. Heerlijk!!


Lieve groetjes,

Sandra






27 opmerkingen:

  1. Wat een ingenieus idee! Ik ben zooooo benieuwd naar het eindresultaat. Heerlijk toch als je je fantasie zo kunt laten gaan en er iets mee kunt doen. Heel veel plezier met je koraal kunstwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oef gewaagd hoor. Weer 1000 haaksel. Ik zou het niet aandurven maar ik ben erg benieuwd naar jouw project. Succes. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yess, dat straalt het scherm af!!! Enig, superleuk, dit is de moeite waard om aan te werken. Ziet er ook veel gezonder uit als dat bleke kleurtje op die mevrouw met bloedarmoede.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woh Sandra, wat een ontzettend mooie kleuren en materiaal!! Wat is het als ik vragen mag? Het wordt een megaproject, maar zal zeker de moeite waard worden. Het proeflapje vond ik ook erg mooi, maar ik houd er ook neit van om maar steeds hetzelfde te blijven herhalen. Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-))
      Het is (weer) sokkenwol, maar een iets dikkere variant dan die ik bij de kussenhoes gebruikte; Lana Grossa Meilenweit 6 fach special.
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  5. Wat een gaaf idee. Herken het wel hoor. Steeds hetzelfde de herhaling gaat snel vervelen.. Uitdaging en nieuwe projecten zijn veel leuker.. Niks mis met eigenzinnig hoor. Hier zit nog zo iemand... hahahahaha. Het kleed wordt vast prachtig.. We gaan het zien....

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit wordt een groots project en speciaal maar het resultaat zal prachtig zijn.
    Nog veel succes met de koraal-kegeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenwijs en creatief gaan volgens mij hand in hand..., niks mis mee en heel herkenbaar ook!
    Ik vind het een kei-leuk idee, en ook heel origineel. Maar wat een werk, mega...
    Geef van tijd tot tijd maar een update, dan kunnen we mee genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben jij moedig en vastberaden! Met een nulletje minder zou het aantal me al afschrikken. Maar schitterend wordt het vast. Ik ben ook even naar je pixeldeken gaan kijken. Zo, zo mooi! Wat een bezieling, graag doen, toewijding moet daar niet in zitten. Moet wel bijzonder zijn om eronder weg te kruipen.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jikes ! 1000 stuks !! Bij het gedacht alleen al krijg ik vapeurkes (opvliegers dus, en nee, ik zit nog niet in de menopauze) ! 1000 !! Hoe ga je de tel bijhouden ??
    Maar ik moet je man ergens wel gelijk geven : het idee van een wandkleed is geweldig. En dat gecombineerd met jouw idee van het koraalrif (tsja, van gewoon koraal kan je met 1000 stuks niet meer spreken, dat is een heel rif !), dat gaat er echt wel super uitzien... Verdorie nu doe je me ook zin krijgen... Maar 1000 stuks, jongens toch, dat schrikt af...

    En proeflapjes, daar ben ik ook geen goei in. Onlangs, voor de deken in de pipowagen, voor het eerst een proeflapje gehaakt. En dat zat natuurlijk direct goed, en dan denk je, verdorie, had ik maar direct in de juiste kleuren gehaakt, dan had ik al één vierkantje meer gehad...

    Ps ze zijn toch zo braaf en schattig hé, die twee neefjes - als ze slapen toch ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige pixels in erg mooie kleuren.
    Wat ben je heerlijk creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh gaaf zeg! Wohooo 1000 hee ;)
    Maar dan heb je ook wel wat!
    En proeflapjes... Neh, daar doe ik ook niet aan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig idee: een koraalrif. Als dat de naam wordt, kun je ook nog andere pixels dan deze doen (mocht je ze wat zat worden, kan natuurlijk zomaar bij 1000 stuks). Het ziet er nu al mooi uit laat staan als het er zo veel meer zijn!!! Mooie kleuren Sandra; en inderdaad meer "jij" ^_^.
    Je laat wel geregeld wat zien hè?
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, wat een moed om daar aan te beginnen! Maar gaat heel mooooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow,,wat leuk!!! Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden! Je houdt ons vast wel op de hoogte. En wat zullen de muizenneven blij zijn met hun nieuwe dekentje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een durf, hihi, 1000 koraalkegeltjes. Heel veel succes, het wordt vast weer heel erg mooi. X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat beloofd wat , maar wel fantastisch ,ik hou van zulke projecten

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super goed idee om een koraal wandkleed te haken. Heet proeflapje en de kegels zien er al mooi uit. Dus het wordt vast een echt art-kleed.
    De muisjes hebben alvast veel plezier van het proeflapje. Zo schattig.

    Veel ontwerp- en haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 1000 pixels?!?! Jeetje mina, ik ben nu al trots op je, dat jet het alleen al bedenkt. En dan vond ik mijn project al veel en lang. Maar het ziet er prachtig uit, nu al. Zet hem op!!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Woooow, dat wordt een waar kunstwerk (zoals eigenlijk al jouw werken)! Hoe verzin je het, een gehaakt koraalrif-wandkleed... ik wens je heel veel succes en hopelijk zien we tussendoor nog eens een update. Je gevilte tas is ook mooi en dat granny kussen wordt ook mooi!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weer een mooi project Sandra, erg mooi.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Whow weer zo een megawerkje... maar de kleurtjes zijn wel top. Dat wordt echt een mooi wandkleed... ooit! ;-)
    Je brengt me op een idee voor ... ooit. Maar eerst alles afmaken wat hier nog ligt te wachten... en dat is heel heel veel! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O WoW! Geweldig!! Dat gaat fantastisch worden, ben echt reuzebenieuwd naar het eindresultaat! Liefs, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Love this idea of coral as a blanket or item to wear ?shawl?? I am wondering how you will join the cones? I have seen your later post and you certainly have come a long way

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Love this idea of coral as a blanket or item to wear ?shawl?? I am wondering how you will join the cones? I have seen your later post and you certainly have come a long way

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Monique! This is going to be a wall-decoration. The cones will be crocheted together. I'm very exited to see how this is going to work out, but I can't start yet, because I want more colors and shapes to play with. To be continued!

      Verwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.