zondag 25 oktober 2015

Finnegan & MacFlannegan in de Harz - deel 2

Vandaag deel 2 van de avonturen van Finnegan & MacFlannegan in de Harz. 

Oftewel; Het Grote Stoomtrein Avontuur!

Toen de muizenneefjes dit bord zagen, waren ze verloren.


Finnegan heeft natuurlijk al eerder stoomtreinen gezien in de Harz,
maar reizen in een stoomtrein, dat heeft hij nog nooit gedaan.

Op elk perronnetje dat we tegenkomen, gaan de muisjes op zoek.
'Trein? Waar is de trein??'


MacFlannegan gaat verder (natuurlijk).

Hij denkt eigenpotig wissels om te kunnen zetten en zo de stoomtreinen
zijn kant op te laten komen!




Gelukkig gebeuren er geen ongelukken... 

Nieuw station!


'Trein? Waar is de trein??'

'Komt ie van links?
Of van rechts?'


'JAAAA!!! De trein!!!'


'Sorry Finny en Mac, maar deze gaat de verkeerde kant op...'

'Verkeerde kant?? Er IS geen verkeerde kant!
Als we maar mee kunnen!!'

Met veel gepiep en gestamp (het geluid overstemt het geraas van de 
stoomtrein bijna) krijgen we ze mee...

Oh nee..... wéér een stationnetje!!


En niet alleen dat. Zie je de blik van de machinist hierboven die 
water aan het bijvullen is? 

Die gewiekste muisjes... Geen ontkomen aan. 

De machinist smelt bij het zien van de smekende, 
haast wanhopige blik in de muizenoogjes.

Een Zwitserse kaasfondue is er niets bij. 
Als een plasje hulpeloze smeerkaas ligt hij aan hun muizenpootjes...

En zo startte het. Finnegan & MacFlannegan reizen met de stoomtrein.


ApenMuizentrots.

'Kijk Finny, daar komen we vandaan!'


Stilzitten is er natuurlijk niet bij.
Een trillende, stampende, puffende stoomtrein, daar moet
je doorheen rennen. Zien wat je kunt zien!


We rijden de stad uit en de natuur in.


En we gaan harder...


En harder...

Door een donkere tunnel 

Ik: 'Niet bang zijn hoor!'
Antwoord: 'Dúh, wij muizen rennen zelfs zonder vrees door 
langere tunnels!'


Aaaaaaahhhh, ik word er bijna misselijk van!!


Maar die muizenneefjes?

Die maakt het niet uit!

Ze genieten op en top, 
terwijl de wind door en om hun oren raast!


Niks wagenziek.
Gewoon een enorme ijscoupe uitzoeken 
als je terug bent in het hotel.

Finnegan gaat voor de chocolade.


En MacFlannegan?

Bij gebrek aan whiskylikeur gaat hij voor een coupe
met advocaat!


Het was die avond nog lang onrustig...

Lieve groetjes,

Sandra








23 opmerkingen:

  1. heeeeeerlijk wat een belevenis!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt wel op een achtbaantrein. Eerst een rustig gangetje en dan, zoem... de tunnel door en snelheid maken. De muizenoren waaien er bijna af.
    Schitterende foto's maak je. Maar zeg, heb je niet veel bekijks wanneer je Finnegan en Mac vastlegt op foto? Ik zou dat precies niet durven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels ben ik de schaamte voorbij :-)) Zolang ik niemand in de weg loop/sta/zit. Want echt ruimte claimen, daar heb ik wel moeite mee. Het grappige is, dat de mensen die mij/ons bezig zien, zich soms ongemakkelijker voelen. De nieuwsgierigheid is groot, maar slechts zelden worden we aangesproken. En soms... leidt het tot verrassende ontmoetingen. Ik zal daar een keer een blogpost aan wijden :-))

      Verwijderen
  3. Oow wat heb je dat weer ontzettend leuk gedaan, wat een werk maak je er van!!!
    Maar daardoor valt er voor ons heerlijk mee te genieten....
    Ik zie je al helemaal bezig met die muisjes; gezellig ook dat ze mee op stap gaan. Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mannetjes zijn die muizen van jou. Zo te lezen was het een heerlijke vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi avontuur heb je ze laten beleven!! Daar hebben die 2 muisjes het toch wel bijzonder mee getroffen! De kansen die je ze geeft benutten ze uitgebreid!! Volgen mij is de inspiratie wederzijds ;-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, helemaal geweldig weer en zulke mooie foto's! Stiekem zit ik hier dubbel te genieten, ik heb namelijk deze trein deze zomer zien rijden, we hebben een heel stuk langs dat spoor gereden, dus toen zag ik het vanuit de weg en nu vanuit de trein :-D Best speciaal eigenlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Angélique!! Mooi gebied hè!
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
    2. Prachtig! Maar ik heb nog meer mooie gebieden in Duitsland "ontdekt", ben zeker niet voor het laatst daar op vakantie geweest :-)

      Verwijderen
  7. Hahaha......dit had ik net even nodig!! Wat een heerlijk avontuur hebben ze weer beleefd. Snap best dat ze met de trein mee wilde, zo'n stroomtrein is natuurlijk super.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk avontuur voor de muizenmannen!!! Dat vergeten ze hun leven lang niet meer. Ik dacht net als Janusje wat zouden de mensen om jou heen denken? En dat je het dus gewoon doet, zo cool. Ik zou het zo leuk vinden om jou eens ergens liggend je muizenmannen zien te fotograferen. Als je ooit in Groningen komt laat je het me weten? :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Owww wat leuk toch weer! Die muizen hebben het maar getroffen met jou (of jij met hen, 't is maar net hoe je het bekijkt, hihi). Wat een superleuk avontuur hebben die 2 deugnieten weer meegemaakt en wat heb je dat prachtig vastgelegd op de gevoelige plaat! Ik mis alleen een foto van de muizen achter hun ijscoupes, haha :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om de belevenissen van dit aavontuurlijke duo te zien en te lezen. Fijn dat jij met hen mee mag als ze op stap gaan en het voor ons allemaal zo mooi vastlegt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk sandra en wat een mooie foto s ,klaar voor een boek

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig verhaal! Ik zit er helemaal van te smullen...
    En wat een lef om gewoon je muizen neer te zetten en foto's te maken met toekijkend publiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuke belevenissen voor die twee kleine muisjes. Ze boffen maar met jullie dat ze mee mogen op zo'n avontuur. Dat is niet voor ieder muisje weg gelegd ;-)
    Liefs
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super leuke belevenissen voor die twee kleine muisjes. Ze boffen maar met jullie dat ze mee mogen op zo'n avontuur. Dat is niet voor ieder muisje weg gelegd ;-)
    Liefs
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo fantastisch weer. Je gaat gewoon even mee op reis als je hun belevenissen leest. En de foto's doen je zelfs hun uitgelatenheid voelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh lieverd ik heb eens even heerlijk bij gelezen. Ik zit hier met een big smile naar m'n ipad te kijken. Dankjewel voor je vrolijke blogposts. Dikke knuffel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mac Flannegan... Een coupe advocaat ? Is die je wel goed bekomen ??
    Zalige foto's :-))))
    En vermits ik aan het bijlezen ben, lees ik al je blogjes dus natuurlijk in verkeerde volgorde... Dus nu naar deel 1 !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great post! Love the way you have photographed them. I would be too embarrassed to do something like this in public. I envy your nerves.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Great post! Love the way you have photographed them. I would be too embarrassed to do something like this in public. I envy your nerves.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.