zondag 6 december 2015

Finnegan & MacFlannegan in de Harz - deel 4

Vandaag nog een keer een terugblik op de belevenissen van 
Finnegan & MacFlannegan in de Harz.

We fotograferen de neefjes terwijl ze
vrolijk marsliedjes aan het piepen zijn, terwijl ze over de 'Kolonnenweg'
(langs de voormalige grens tussen Oost en West-Duitsland)
marcheren.

Hoor ik daar nou de muizenversie van 'Potje met vet';
'Bakje met kaas'?!?!?


'Ik heb een bakje met kaas,
dat ik verslind als een dwaas
Ik heb een bakje-bakje-bakje-bakje
kaa-aa-aas, 
ik ben de katten de baas.'

Geen wonder dat Guinness het hogerop zoekt...


Al kunnen Finny & Mac dat natuurlijk ook!


De muizenneefjes verwonderen zich over de hoge en kaarsrechte dennen.


Guinness kijkt anders naar bomen;
bomen zijn om tegenaan te plassen!

Dit tot ergernis van de muizenneefjes; elk goedgemikt straaltje van Guinness, 
wordt met afkeurende blik bekeken.


Bij deze boomstronk werd Guinness dringend verzocht
zijn poten aan de grond te laten, op straffe van
grootscheepse ontvreemding van koekjes.

Want muisjes zien in de bossen heel andere dingen dan wij, zoals...
glijbanen!


Joehoeoeoeoe!!
Tja... Ik kan me voorstellen dat je dan niet op een 
warm geurig plasje van een hondenbeest zit te wachten.

En als je moe bent van het glijden?


Dan reis je een stukje mee op de rugzak.

Maar....


ik vraag me af of deze stempel dan wel helemaal eerlijk verdiend is??


Mac is meester in onnozel kijken :-)
'Huh?!?"


'Hebben is hebben!
Een stempel voor de Kaas-Spaarkaart van het Harzer Tourismuisverband!'

Aldus Mac.

Eh...
 Hellup??!?
Ik vrees dat dit een gevalletje omkoopkaas gaat worden...
Op naar de supermarkt Manlief!

Lieve groetjes,

Sandra












18 opmerkingen:

  1. Wat een heren, haha! Prachtig bos trouwens. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi... altijd fijn om de avonturen van 'Finny & Mac' hier te lezen én te bekijken! Super! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha geweldig en die glijbaan woesjjjjjj wat een leuke!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een stempel voor "van aanpakken weten". Daar bestaat vast een woord voor, maar dat ontglipt me nu even. Maar zeg zelf, in stevig marstempo stappen, van boomstronken glijden, tussendoor nog even omkoopplannen bedenken, en opportuniteiten zien (zoals een stukje meereizen in de rugzak), dat getuigt toch van enige ondernemingszin. Knappe muizen van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een stel, je zal ze maar in je rugzak hebben zitten :-D
    Heerlijk! We want more, we want more!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes zijn het toch! Ik heb de wol besteld hoor, ik gok het maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! Vooral de glijbaan! Fijn gezien van de neefjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha ... wat is dit weer een bericht om van te genieten. Super goed gedaan !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die glijbaan! Wat heerlijk voor de neefjes. (Heb je al iets gehoord over je eventuele boek?) xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na de eerste versie die linea recta de prullenbak is in gegaan, heb ik de moed nog niet op kunnen brengen voor het schrijven van een verbeterde versie ;-)
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
    2. Wat zonde van je schrijftalent! Vooral doorgaan.

      Verwijderen
  10. Haha, volgens mij kan ik nu nooit meer 'en potje met vet' horen zonder aan een bakje kaas te denken! *lol* Veel beter ook trouwens, want ik heb dat altijd een wat stom liedje gevonden van dat potje vet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is wel 4 pootjes op één muizenbuik hè met die 2. Als ik al je verhalen zo lees hebben ze een hoop plezier samen. Zeg Guinness dat ie zich niet teveel moet laten aanleunen hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer een mooi verhaal, ik zie het nu pas. En ben eens niet zo streng voor jezelf, je gooit toch niet meteen alles weg, gewoon bewaren en na een tijdje weer oppakken, misschien vindt je het dan wel heel mooi. Dat kan zomaar hoor ;-)) ( andere stemmingen????)
    Liefs
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha,ha,ha...wat kun je toch heerlijke muizenverhalen schrijven,ik geniet er altijd weer opnieuw van...ze maken me aan het lachen die twee!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.