zondag 21 februari 2016

Finnegan & MacFlannegan helpen een tandje

Oh nee.... Er zit een fout in mijn deken...
Wat nu?

Ik heb de woorden nauwelijks uitgesproken of ik zie
de twee muizenneefjes al in mijn deken wroeten.


Ze gaan het blok met het foutje er wel even uit 'knagen'!

Hooooo jongens, niet die!!
Deze;


Zie je?
Ik heb een groepje stokjes overgeslagen, waardoor
het blok scheef is geworden.


Op de plek van de stekenmarkeerder had ik ook een
groepje stokjes moeten haken.

Wat dom! En ik heb héél goed afgehecht,
dus ik kan het blok niet voorzichtig uithalen. 
Dat wordt een nieuwe haken :-(

Dacht ik.

Want ik had niet gerekend met de scherpe tandjes 
van Finnegan en MacFlannegan.
Kijk eens hoe zij het opgelost hebben?


Het stuk dat wél goed was,
is mooi intact gebleven.


Joehoe! Nu kan ik weer verder.
Eerst dit blok herstellen en dan verder met in
elkaar zetten.

Dankjulliewel jongens!


Ook Guinness mag in de feestvreugde delen :-)


Fijne avond!

Lieve groetjes,

Sandra





33 opmerkingen:

  1. :-)
    Gelukkig had je die kleine knagers om je uit de puree te helpen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zouden de jongens hier ook eens niet willen langskomen?
    Veel imperfectie die kan weggeknaagd worden.

    Het deken lijkt me erg mooi te worden. Geeft de donkere kleur extra verdeling in het geheel? Dat wordt mega mega prachtig. Ik ben nu al benieuwd. Nog veel lapjes te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-))
      De kleurenverdeling zorgt inderdaad voor een 'extra' patroon/diepte in het geheel. Ik ben nu ongeveer op 60% van het in elkaar zetten. En dan de rand nog...

      Verwijderen
  3. Oef wat bof jij met die kleine rakkertjes in huis ;) Veel haakplezier
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De slimme mannenmuizen! Kijk dat is nou eens nuttige hulp! Dan kun jij weer fijn verder. En opschieten want ik klap bijna uit elkaar van nieuwsgierigheid! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die twee muizen van jou, daar heb je nog eens wat aan :-) Wat een goede hulpjes en wat zijn ze lief :) Ook ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat, maar neem je tijd. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, hè hè, eindelijk weer eens bijgelezen hier, dat was hard nodig!!
    Wat wordt jouw log cabin deken gaaf! Ik was aan een andere variant begonnen die effe niet zo wou lukken.... Maar als ik deze variant zie krijg ik toch weer zin want het eindresultaat is zo mooi hè? Je hebt het leuk gedaan met de lichte en donkere kleuren zo zeg. Ben benieuwd! Nog veel haakplezier, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. kijk die mooie Guinness nou met zijn nieuwe halsgehaaktband
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, hulp genoeg, alleen as je er op tijd bij, of ze knabbelden je hele deken los ;-)
    Fijne zondag avond, Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Slimme jongens die 2 muismannen! Hebben ze je toch maar weer mooi extra werk bespaard. Het schiet al aardig op zo te zien. En wat is Guinness toch een mooierd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha die Guinness! Zo'n fier kopke! Allé chance dat je het nog bijtijds zag dat ieniemieniefoutje of je had je tot het einde der dagen blind gestaard op dat ene foutje. Ik ben toch ook benieuwd naar het geheel? Hup voortmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat een slimme knagers heb je toch in huis! En die Guinness met z'n nieuwe halsband...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een hulp van de 2 muizen. Het komt goed, nu nog de afwerking.
    Grappig, de halsband van Guinness.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk, zo zie je maar dat ze soms ook heel behulpzaam kunnen zijn, ze hebben het nog netjes gedaan ook! Een dikke pluim voor die twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sandra oeps is dat even een geluk dat je het op tijd ontdekte,en wat een goede hulp die muisjes van je, en zo precies met het knagen ha ha en guinness is nu echt een fotomodel.succes verder ermee en ben benieuwd naar het eind resultaat .groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Terecht dat je ze in een lijstje hebt gezet!! Zo verdiend met die goeie hulpactie!! En dat ze ook Guinness lieten delen in de feestvreugde toont wel aan dat ze heus ook veel aan anderen denken! Toffe peren/muizen zijn het!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een slimme oplossing! Handig hoor van die hulpjes. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whahaha heerlijk! Love your humor! En natuurlijk ook die geweldige hulpjes van jou, wat zijn ze toch inventief!
    Jaaa pas sinds november 2014 aan de Tante Betsy :D. Gevalletje verslaving ;) hihihi. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kijk dat is nog eens prima opgelost met hele goede hulp!geweldig leuke foto's Sandra!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is nog uitkijken geblazen met twee van die overijverige muizen in huis... Knap dat je het foutje ontdekte!
    En wat gaat het mooi worden met die lichte en donkere strepen...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oefff, gelukkig goed gezien. Extra controle voordat je ze aan elkaar maakt.
    Ik ben heel erg benieuwd, en natuurlijk weer hele mooie foto's gemaakt Sandra.
    Mooi, hoe groot wordt de deken?? En wat hebben Finn en Mac goed opgelet.
    Daar heb je wat aan,... ;-))
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      De deken wordt minimaal 1.10x1.70 m. Maar ik moet nog even kijken wat ik met de rand doe. Misschien wordt hij dus nog groter.
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
  21. Gelukkig mocht je op de hulp rekenen van die twee vriendjes. Kan gebeuren, een foutje maar het wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je boft maar met die twee vriendjes. Top jongens..

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gelukkig zijn er de muisjes voor de morele en praktische ondersteuning!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha,die muizen.
    Ze hebben duidelijk verstand van haken.
    Wat wil je ook met zo'n bazin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat moet je nou zonder al die lieve dieren! Kijk eens wat een hulp ze geven..enne...niet dom van jou hoor...gewoon een foutje ;) Fijn dat je weer lekker verder kan. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat zijn die muisjes schatten dat ze je zo goed hebben geholpen. Een foutje is zo gemaakt. Dat is zo menselijk. Nu week lekker verder met je deken.

    Groetjes en succes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Finnegan en MacFlannegan zijn super intelligente muizen met voor alles een oplossing. Beetje de muizenversie van Tante Kaat ... hihihi ...
    Maar probleempje met deken is opgelost en nu kan je ongestoord verder werken. Wat kijkt Guinness leuk (mooi' foto ).

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat handig zo'n paar muizen in huis!! Je deken wordt prachtig, ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke blog! ik zag u via andere blogster, zo gaat het
    in blogland, ik volg meestal blogjes die te maken hebben met
    haken, koken, fotografie, en leuke anecdotes, vindt leuk om
    weer hier te komen lezen.

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuke blog! ik zag u via andere blogster, zo gaat het
    in blogland, ik volg meestal blogjes die te maken hebben met
    haken, koken, fotografie, en leuke anecdotes, vindt leuk om
    weer hier te komen lezen.

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.