zaterdag 26 maart 2016

Finnegan & MacFlannegan love Easter Eggs

De muizenneefjes zijn dol op Pasen.
Of moet ik zeggen; op paaseieren?

MacFlannegan had zijn oogjes laten vallen op een lepeleitje.
Hier in Nederland niet erg bekend, maar als je geluk hebt, kun je een doosje 'scoren';
4 heerlijke (erg zoete), gevulde, chocolade eieren mét kleine lepeltjes,
waarmee je de zachte vulling uit het eitje kunt lepelen. Mmmmm...


Kijk 'm eens lopen met het eitje!
'Mogen Finnegan en ik een eitje opeten?'

Ik was onder de indruk: Mac vroeg het netjes!
Dat is weer eens iets anders dan papiertjes en lege
doosjes terugvinden :-)))

'Vooruit dan. Maar helpen jullie me dan eerst met het inpakken
van de kaartjes en de haasjes?'

Ik heb het idee dat Finnegan liever een ander antwoord had gehad,
gezien de manier waarop hij mij aankijkt...


En hij lijkt een beetje beteuterd naar zijn paasei te turen...


Maar al snel loopt hij toch met haasjes te sjouwen.


En terwijl ik schrijf, helpen de neefjes met inpakken.


Toch wel handig, die helpende muizenpootjes!


Het gaat erg goed. Mac duikt in zijn enthousiasme bijna IN de envelop :-)


En Finny scharrelt als een bezig bijtje eh... muisje rond.


'Hier kan ik ook mee helpen!' zegt Mac en hij
komt aangesneld met mijn hartjestape.


Ik ben niet snel achterdochtig, maar misschien had ik het wel moeten zijn.
Want in de tijd dat ik even de kamer uit was...


Zag Meneertje Mac zijn kans schoon.
Hij had een eitje open gepeuterd en stond druk te gebaren naar Finnegan.
'Kom, kom snel!'


Finnegan keek even, maar besloot om...


Een éigen eitje aan te breken!
En ik altijd maar denken dat Finnegan braver was, há!!

En toen ging het hek van de dam...
Op de foto hierboven zie je dat Mac zich schuilhoudt achter een kaart


om vervolgens Finny's lepel af te pakken en er mee over de tafel te rennen!@#!

'NEE!! Kijk uit voor de haasjes... De kaarten... De....'


Juist. De enveloppen...

Mac liet per ongeluk de lepel vallen, Finnegan struikelt,
loopt door de chocolade heen en de rest...
De foto's spreken boekdelen...


Ja, ja, maak nu maar dat je weg komt, duivelsgebroed!!


Ze zijn het wel goed komen maken.
Zo zijn ze dan ook wel weer.

Of zouden ze azen op het doosje lepeleitjes dat nog in de kelder staat?

Hmmm...

Gezellige Paasdagen en pas op met ondeugend kijkende,
naar chocolade ruikende muisjes met tuinbroekjes aan!

Lieve groetjes,

Sandra









29 opmerkingen:

  1. Oh Sandra wat een enig verhaaltje weer. Ze houden je wel bezig he, ik voorzag het al hoor, vlekken overal van die chocolade muizenpootjes. Wat is het toch een leuk stel. En wat zijn je foto's weer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een boefjes! Maar het geeft wel leven in de brouwerij. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sandra, doen we haha nogmaals fijne paasdagen groetjesj.s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha...echt geweldig leuk die muizenboeven...jij kan gerust een boek over ze schrijven! Fijne Paasdagen. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk verhaal!
    Gisteren was ik op zoek naar lepeleitjes. Zag ik in een rek een paarse eierdoos, en dacht "Hebbes!". En toen waren het toch wel niet gewone eieren... )-:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een kostelijk verhaal :-))
    Fijne Paasdagen, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve muizenmannen en Sandra (en Guinness en man van Sandra ;-)
    Bedankt voor jullie lieve paasgroet. Ik ben blij met het kaartje, het gehaakte haasje en de enveloppe! Bij het zien van de enveloppe dacht ik al dat hier een hele toestand achter zou zitten en ja hoor! De heren op hun best! Nou geef ik niet om een vlekje minder of meer en een vlekje met een verhaal is top! Ik wens jullie allemaal een heel fijn Pasen toe en eet niet teveel lepeleitjes! Uit ervaring weet ik dat je daar wel een beetje boel misselijk van kunt worden. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om met dit verhaaltje de Pasen in te gaan!! En ik dacht gisteren al dat er een ondeugende muizenstreek zat aan te komen! Gelukkig kan hun stofwisseling wel met chocola overweg, anders moest je nog met doodzieke muizen naar de dokter :-/. Want ze bij de lepeleitjes weghouden lijkt me niet te doen!!!
    Fijne Pasen en liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grappig paasverhaaltje.
    Fijne dagen en de groetjes aan je muizen.
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha ik vond het de mooiste envelop ooit! En lepeleitjes....weer wat geleerd.
    Fijne dagen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi, je verhaal (en de streken van de muizen) maken een glimlach hier! Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahahaha, wat zijn het toch lieve boefjes die twee. Lepeleitjes nog nooit van gehoord... maar lijkt me heerlijk...
    vrolijk pasen..

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O o als de kat van huis is danzen de muizen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi, wat een heerlijk muizenverhaal! Genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoe leukkkk!!!zo goed gedaan,fijn te lezen!!
    hier bij ons nog lepeleitjes in "overvloed"(die zijn mierezoet,hee!!)je hoeft maar te roepen en ze komen naar je toe,knipoog!!groetjes Debora en fijne paasdagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, wat een heerlijk verhaal weer!!! En wat een boeven zijn het toch!!! Wel hoop ik dat ze ondeugende dingen blijven doen, want ik geniet zo van hun verhalen. Fijne paasdagen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou, dat zijn me een stelletje deugnieten hoor!
    Maar je brengt ze natuurlijk ook zwaar in de verleiding door even weg te lopen terwijl er zoveel lekkers ligt...
    En die buikjes worden ook steeds dikker, dat zie ik wel. Ze hebben het veel te goed daar bij jou!
    Fijne paasdagen, Sandra ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohh, met zulke avonturen ben ik toch ook wel heel benieuwd naar dat soort eitjes... Zijn ze Engels, die eitjes? Ik kan me best voorstellen dat de beide muizen zcih niet meer konden beheersen! Echte donderstenen zijn het! Fijn dagen met elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk zo'n chocoladepootjespaasgroet :) Ach echt boos kun je niet op ze worden toch? en dat weten ze ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is het een heerlijk ondeugend stel muizen. Je hoeft je met hen niet te vervelen. Gelukkig helpen ze je graag. Wat heb jij het allemaal mooi op de foto gezet.

    Fijne Paasdagen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhh Sandra wat een heerlijk verhaal heb je er weer van gemaakt!Je moet toch echt je muizenverhaaltjes in n boekje laten bundelen hoor!Ze zijn altijd zoooo leuk!Ik geniet er ten volste van van die twee muizen lieverds(al zijn ze vaak ondeugend ik kan ze hier op jou blog niet meer wegdenken!)♥

    Fijne Pasen voor jou,je hubbie,Guinness en die twee kleine bandieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Whahaha heerlijk. Ik gniffel hier mee, tsja dat heb je met twee van die rakkers. Maar lief dat ze hebben meegeholpen :). Wilde bijna zeggen had het niet erg gevonden om een van hun in mijn flop te vinden, maarrr nee doe toch maar niet het huis zou hier te klein zijn en ze zouden zich zeker erg missen. Dikke knuffels voor jullie allemaal en ik geniet van mijn lief paashaasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahaha, wat heerlijk ondeugend! Fijne Pasen met deze boefjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha, ha, heb genoten van je ondeugende muisjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha, wat een jolige ondeugden zijn het toch hè?! Ze toveren steevast een glimlach op mijn snoet :)
    Ik zal (als ik het niet vergeet) volgend jaar eens goed opletten of ik ergens lepel-eitjes tegenkom. Lijkt me heerlijk!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Weer een mooi verhaal Sandra, en ik herken mijn envelop ha ha.
    Mooie foto's, met de nieuwe 50mm ??
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi pas verhaal leuk om te lezen je moet er echt een boekje van maken al was het maar voor je zelf liefs mams xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zoals ik hierboven lees : Wanneer komt dat boek uit joh ? Ik sta in de eerste rij !! Die verhaaltjes zijn altijd weer om duimen en vingers af te likken (haha). Wedden dat die eitjes in de kelder trouwens allang verslonden zijn. Wat heb je toch lieve helpertjes, ook al zijn ze dan eens ondeugend ! Daar zouden onze poezemiekes maar eens een voorbeeld moeten aan nemen !

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.