dinsdag 30 augustus 2016

Finnegan & MacFlannegan weten wat ze willen

Goh... ik heb jullie nog niet verteld over de avonturen van Finnegan & MacFlannegan in de Vulkaaneifel! Dat wil zeggen... Ze waren daar natuurlijk al eerder, maar in juli zijn we nog een keertje terug geweest met de neefjes.

 We hadden amper de koffers uit de auto geladen of de heren stonden al in de startblokken.

Ze willen wandelen. En ze willen het nu! 
'Dat is goed voor die oranje haarbal die niet van ophouden weet!'
Pardon?

Ze bedoelen Guinness en ik moet me inhouden om het niet
uit te proesten van het lachen, want ze hebben wel gelijk;
onze Ierse Stuiter Terriër weet niet van ophouden... :-))

Alleen... heeft het wandelverzoek een dubbele bodem.
Wandelen is leuk, maar de heren willen naar...
het muizenvallenmuseum!

Ze weten alleen de weg niet meer...
Uitvoerige discussies, midden op de weg...


Het gepiep is oorverdovend.
Steeds meer koeien heffen het hoofd in onbegrip; 
wat doe-oe-oe-n die muizen nou??


Omdat ze steeds verder achterblijven, 
loop ik terug (inclusief oranje haarbal, sorry Guinness).


'Loop toch met ons mee, Finny & Mac, we gaan heus nog wel een keer
naar het muizenvallenmuseum, dat hebben we jullie toch beloofd?
Het is alleen wat ver en het is al laat. Sterker nog; het is bijna etenstijd!'

Há! Daar had ik eerder aan moeten denken;
het magische woordje 'eten', hoe kon ik het vergeten...


Joehoe!! Terug naar het hotel!

'Ik heb gehoord dat ze kaasplankjes hebben!' 

hoor ik Finny tegen Mac zeggen.

'Pfff... kaasplankjes, neef toch! Welke muis heeft een plankje nodig,
als hij de weg naar de voorraadkast weet!' 

Mac's brede muizenlach is onweerstaanbaar en ik?
Ik doe maar net of ik niets gehoord heb en hoop dat 
de muizenneefjes niet betrapt worden met hun 
neus in de voorraadkast...

Lieve groetjes,

Sandra 







20 opmerkingen:

  1. Dat is weer een heerlijke wandeling geweest. Ben nu wel nieuwsgierig naar het museum. En natuurlijk de belevenissen van de muizenneven!!!
    Groetjes en fijne dag!
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig verhaal, en dan de foto's!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahaha heerlijk weer! Oh laat dat die Guinness maar niet horen hoe ze hem noemen, anders verdwijnen de neefjes in die oranje haarbal whahaha. Maar alle gekheid op een stokje zie ik daar nu je airmax sneakers? Ik zie wat roods aan je voeten en het zou zomaar kunnen zijn dat ze niet alleen leuk onder een Tante Betsy staan maar ook heerlijk lopen in de Eifel en wie weet waar nog allemaal ;). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi, wat is het toch een stel. Ze weten wat ze willen en gaan er voor, tot het toverwoord langskomt. Ik ben benieuwd of jullie het muizenvalmuseum toch nog hebben bezocht.
    Heerlijk om even mee te genieten en te lachen om jouw muizenneefjes.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. stelletje is het toch ook, heerlijk!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, die muisjes!
    En Guinness, die schat, daar heb je toch ook veel plezier aan denk ik.
    Zijn de neefjes veilig terug uit de voorraadkast geraakt?? ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alsof er een filmpje voor m'n ogen afdraait ...
    Wat kun je toch geweldig vertellen, Sandra!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij hebben ze inderdaad hele lekkere kaasplankjes in de Eiffel! Haha, superleuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd genieten met de verhalen van de muizen neefjes, super :)
    Groetjes en veel liefs, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk weer leuke avonturen met de muisjes.
    Goh Sandra, ik schrik een beetje heb al lang niet meer op je blog gekeken.
    Nu zijn we ook op vakantie geweest, maar toch. ik ga eens lekker terug kijken.
    dit was al weer een leuk bericht. Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik ben echt een fan van deze twee, geweldig :))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Laat ze hun buikjes maar goed vol eten in de voorraadkast zodat ze niet in de verleiding komen in het muizenvallenmuseum :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo fijn om te lezen en om naar de mooie foto's te kijken. Fantastisch gewoon!
    Liefs,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Keitof verhaaltje! Je hebt me daar wat muizenissen op je nek gehaald met die 2 muizen! Hopelijk loopt het goed af daar in de voorraadkast of kunnen ze zich bedwingen en gewoon netjes mee aan tafel gaan zoals iedereen. Zullen jullie de weg nog vinden naar het museum of niet???
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat moeten die twee toch in de muizenvallen fabriek vraag ik me dan weer af. levens gevaarlijk daar voor de neefjes! En wat dacht je van Guinness hij zal zijn neus er maar in eentje steken! Auwww XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kan niet anders dan glimlachen bij elke belevenis die jij deelt over Mac en Finny :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha, wat bedenk je toch elke keer weer leuke verhalen. Heerlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Grijns, daar zijn mijn favoriete neefjes weer :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.