dinsdag 4 oktober 2016

Finnegan & MacFlannegan; kan wraak nog zoeter?

Jullie hebben er even op moeten wachten, maar hier komt de ontknoping.
'Ontknoping??' Hoor ik je denken.

Ik doel op het bezoekje dat Finnegan & MacFlannegan persé af wilden 
leggen aan het muizenvallenmuseum in de Vulkaaneifel.
Hier kun je er onder andere meer over lezen.

~~~

Op een bewolkte zaterdag in juli is het zover; de beloofde
terugkeer naar het muizenvallenmuseum.

Met ronde buikjes van het eten van de eerlijk 'gevonden' kaas de avond tevoren,
staan de muizenneefjes te springen in hun wandelschoenen;
'Hoe moeten we lopen? Schiet eens op! Oranje haarbal, eet die brokken eens wat sneller op!'


Wat een stuiterballen! 
Aan ongerichte projectielen hebben we niets, dus Manlief
legt de muizenneefjes haarfijn uit hoe we moeten lopen.

Het duurt niet lang 
'Pauzes zijn voor watjes!' 
of we komen bij het 'muizenvallendorp' aan.


Verhip! De neefjes staan stil!
Eh... Correctie; eventjes stil.

En als Finny en Mac dit bord zien;


zijn ze niet meer te houden.
Ze rennen alsof ze door een horde
wilde katten met lintwormen achterna gezeten worden!

Maar wat is dit?!?!


Gesloten?!!
Op ZATERDAG gesloten???

Ik wil op mijn hurken gaan zitten om de muisjes uit te leggen dat we 
wéér geen kijkje in het museum kunnen nemen,
maar... ze zijn weg?

Gelukkig houdt onze hond Guinness van kaas en stinken
de muisjes een uur in de wind naar de kaas,
dus we hebben de neefjes al snel gevonden.


'Hier moeten we zijn!' zegt Finnegan.


Hebben ze een geheime ingang ontdekt?


Héél bijzonder...
Als het maar geen... MUIZENVAL is?!!

Pfff... Gelukkig, daar zijn ze weer.


'En, hebben jullie iets kunnen zien? Of kunnen leren?'
vraag ik, terwijl de muisjes flink doorstappen.


'Eh... neee, het was erg saai. We gaan weer verder' zegt Mac nonchalant.

Hmmm... wat mij betreft té nonchalant.
En Finnegan? Die gniffelt een beetje.

Het mag ruiken (dat deed het al; naar kaas),
maar het moet niet stinken.

En als ik de heren vervolgens achter een muurtje zie kruipen 


terwijl ze naar het museum gluren, met samengeknepen 
muizenoogjes, dan weet ik genoeg;
dit is niet pluis!

Maar ze laten niets los. Ze lopen de rest van de wandeling
braaf mee. Af en toe huppelend, grinnikend, er kriebelt
duidelijk een binnenpretje in de buikjes van de muisjes.

Ala ik er naar vraag, zeggen ze dat ze zich verheugen op 
een avondje kaas, maar ik geloof er niets van....

Lieve groetjes,

Sandra



De woensdag na ons bezoek,
als wij al weer lang en breed in Nederland zijn,
start de dag onrustig in een museum in een klein dorpje in 
Duitsland... 

De elektriciteit is uitgevallen!

Op de tast zoeken de museumbeheerders hun weg...










22 opmerkingen:

  1. Echt Sandra! Als ik jou was zou ik eens gaan na denken over het schrijven van kinderboeken met foto's van de muizenverhalen! Ik zou dit zo voorlezen ;) Geweldig leuk iedere keer weer.
    En wat ik me iedere keer weer afvraag... hoe blijven jouw muizen zo mooi rechtop staan?! Op iedere ondergrond staan ze gewoon mooi stevig op hun pootjes!
    Fijne dag vandaag.
    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha de deugnieten! Wendy heeft helemaal gelijk! Wat houdt jou nog tegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whahaha geweldig!
    Goed gedaan mannen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De ochtend beginnen met een tas koffie en een episode uit het leven van de muizenmannetjes is gegarandeerd een fijne dag !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whahahaha..!! Wat een geweldig duo ;o) Heerlijk begin van mijn dag, super Sandra!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whahaha heerlijk die avonturen van die twee 😂😂😂. Ik heb weer even genoten tijdens het eten in de pauze van een boterham met kaas 😉 Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hihi heerlijk verhaal weer. Ik zou jou weleens in actie willen zien met je muizenvrienden...want het ziet er voor ons allemaal tiptop uit maar ik weet óók dat dat niet zomaar met 1 foto lukt! Echt zo knap van je! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ondeugende muizen!! Ik snap dat ze onderweg veel binnenpret hebben gehad!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha de boefjes! En geef ze eens ongelijk een muizenmuseum...Pfff.
    Nu ben ik wel benieuwd of de medewerkers ook in een muizenval zijn gestapt in het donker..Of dat ze aan hun vingers hangen. Dat ze op de tast overal bij langs moeten en dan...pang pang pang. Dat zou stiekem wel grappig zijn. Maar ja dat komen we natuurlijk nooit te weten. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastisch, ik heb genoten van het verhaal en de prachtige foto's!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Whahaha! Ik lag me hier helemaal in een kronkel! :-D
    Wanneer verschijnt het eerste beeldboek van deze 2 grapjassen? Het zal lopen als een trein!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha hilarische duo. Nee zoeter dan dit zul je het niet krijgen. (Volgens mij grijns jij heel wat af tijdens het schrijven 😂 )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha ha ha ha,... wat een verhaal weer van die twee boefjes. Mooi gedaan Sandra, je hebt het maar druk met Guinness en die twee boefjes.
    Mooie foto's gemaakt. Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat een stel muizen! Kan wraak nog wreder?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk verhaal, toch snap ik het wel van de muizenneefjes en voordat het ontdekt werd waren ze al lang en breed weer thuis. Wij weten het nu, maar ook wij verklappen natuurlijk niets ;)) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe kom je er toch op??? :-) Hahahaha!
    Achterna gezeten door katten met lintwormen, proest!
    En dan hun deugnietenstreek en dat Duits gevloek, hihi.
    Dat jij nog niet ontdekt bent als boekenschrijfster, dat snap ik niet!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja! Net een boek uit een kinderverhaal! Wat kun je dat goed! En bestaat er echt een muizenvallenmuseum? Moet niet gekker worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha wat een heerlijk avontuur. Hele leuke ontknoping. En dat boek, daar moet je echt over na gaan denken. Ik ben echt dan van de neven.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.