dinsdag 25 oktober 2016

Finnegan & MacFlannegan: the making-of

Het leek me wel leuk om jullie wat 'achter de schermen'-foto's te laten zien van 
het ontstaan van de foto's/fotoverhalen van Finnegan & MacFlannegan.

In het prille begin verschool Manlief zich het liefst als zijn maffe vrouw
foto's aan het maken was van die twee gehaakte muizen.

Tegenwoordig doet hij volop mee. 
Sterker nog, als ik het even niet zie zitten,
is Manlief de motor.

Het maken van foto's van Finny & Mac is
een volwaardige co-productie geworden!


Lang niet alle ideeën halen de eindfase.

Zoals je hieronder ziet aan Guinness' uitdrukking,
vindt hij muizen op zijn hoofd écht hélemaal niets :-)


Maar hij wacht wel altijd heel geduldig.


Behalve als er eten in het spel komt, 
dan staat hij met zijn neus voorop!


Op de mooiste plekjes ontstaan vaak de wildste ideeën.


Geduld is een vereiste...


En droge voeten zijn niet altijd gegarandeerd...


Aandacht voor details = noodzakelijk.


En soms zijn er verrassende ontmoetingen!

Met mascottes van een Duitse reddingsdienst;


Of gelijkgestemde zielen;


Hoop dat jullie het leuk vonden een klein stukje 'making-of'  te zien!

Lieve groetjes,

Sandra



Nog meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij;  






21 opmerkingen:

  1. Super leuk! Geweldig, zo'n meedenkende man! Dat zie ik die van mij nog niet direct doen, al laat hij mij wel m'n gang gaan. En dat is ook wat waard :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig en zo herkenbaar maar ik ben dan wel eens op stap met kabouters :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaahhhhh, dit was een heel leuk blogbericht! Zo leuk om te zien hoe jullie met alle liefde bezig zijn met die twee :-D Ze zijn overigens groter dan ik dacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een standbeeld voor die lieve man van je! Wat een schat dat hij je zo helpt. Ik heb er eens eentje in Zweden gemaakt met mees, ik had de hele familie in rep en roer. Haha Mijn Nepalese schoonzoon stond met verbazing te kijken hoe die gekke Nederlanders druk waren met en pop! Maar wat heerlijk dat onze geliefden ons gewoon laten. Stiekem vinden ze ons vast leuk! Ik kijk nu al weer uit naar de volgende episode van de muizenneefjes. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk vinden wij dat leuk :)) Ja er komt vaak meer bij kijken als je zo zou denken.
    Extra fietstochtjes bijvoorbeeld, ook mijn man doet regelmatig mee, hebben wij mooi geluk ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ge-wel-dig!!!!
    Lang leve de poppenmannen
    Yihaaaa
    En Guinness, de poezels en Ozzie niet te vergeten hahaha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk om te zien. En ja het is leuk om jullie zo bezig te zien.
    Leuk om dit samen te doen. Lekker mee door gaan.
    Liefs Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om te lezen/zien! Ik kan me goed voorstellen hoe dat gaat. Foto-verhalen maak ik nooit, maar het maken van foto's voor mijn blog kost altijd veel tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hè hoe de mannen uiteindelijk toch voor gaas gaan. Hier hetzelfde. Hoewel af en toe misschien nog wat gegeneerd wachtend naast een bospaadje wordt het volgende moment de perfecte scèneplek aangewezen. Samendoen maakt alles zoveel leuker. Een genot om naar jullie samendoen te kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaaaa, dit vind ik leuk om te zien! Ik heb me al vaak afgevraagd hoe je dit zo perfect voor elkaar krijgt. Volgens mij lig je languit op je buik om een foto te nemen....
    Leuk dat je man nu òm is... Die van mij nog niet hoor...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had er zo al eens naar zitten kijken: hoe heeft ze dat gedaan...
    Heel leuk, dat je man ook zo meedenkt en helpt! Zelfs Guiness hoort bij het Muizenteam. Elk muizenbericht is een feestje om te lezen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen! :) Al die leuke verhalen met mooie foto's kosten vast heel veel tijd, maar het is zo superleuk om te zien. ga vooral zo door zou ik zeggen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, echt een familiegebeuren om ons te laten genieten van de gekke kapriolen van jullie muizen. Wanneer komt jullie eerste muizenboek (met jullie eigen achtergrondverhalen) uit? Ik ben nu al een fan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En of ik het leuk vond. Heel tof dat we mee mochten achter de schermen en wat mooi dat het nu een werkje van jullie beiden is geworden.
    Lieve groetjes,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, zo leuk, een blik achter de schermen!
    Klinkt alsof jullie er best veel pret aan beleven, en daardoor wij dus ook :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jahahahaha, echt leuk om te zien.. Lijkt me ook wel hilarisch als je andere mensen tegenkomt die zich afvragen wat die mensen toch aan het doen zijn...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg leuk om te zien! Het lijkt altijd zo ECHT.
    Kijk alweer uit naar het volgende avontuur!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Superleuk om ook deze kant te laten zien! Nooit zelf aan gedacht eigenlijk, maar ik herken het allemaal. Ook dat met je man, zo is het hier ook verlopen, eerst argwanend, maar nu volop meedoen of ideetjes aanbrengen, geweldig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk om dit te zien en te lezen!!! Ik vermoedde al dat het veel tijd en geduld kost. Maar hoe leuk om dit samen te doen. Ik geniet iedere keer weer van de verhalen. Ga er ook echt even voor zitten om ze op mijn gemak te lezen. Superleuk!!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig leuk!En zo herkenbaar van de beginfase van hubbielief...die van mij schaamde zich in het begin ook altijd...tegenwoordig ook niet meer.Ik zeg de aanhouder wint!Ha,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.