dinsdag 22 november 2016

Cinnamice

Ik heb jullie raad opgevolgd.
Dat wil zeggen... niet letterlijk, maar muisjes kijken niet zo nauw (denk ik).

Afgelopen zondag, terwijl de wind om de schoorsteen loeide en 
Finnegan en MacFlannegan hun heil binnen hadden gezocht,
omdat ze bang waren dat het dak van hun theepothuis af zou waaien,
ben ik aan het bakken geslagen.

Manlief zeurde er al een tijdje om en eerlijk gezegd
vind ik het ook wel fijn om er een boel van op voorraad te hebben in de vriezer;
kaneelbroodjes!!

Ik verdubbelde de hoeveelheden van mijn recept (dat je trouwens hier kunt vinden)
en kon alle broodjes in één keer bakken in onze fantastische nieuwe oven.

Het resultaat?
33 Overheerlijke kaneelbroodjes.
Herstel... 32.


Want twee juichende muisjes bij een bakblik vol
kaneelbroodjes, zeg nou zelf; onweerstaanbaar!

Ook zonder het appeltaartfiasco en slagroomveld van vorige
week had ik ze niet kunnen weerstaan, maar ssssttt.....
dat moet je niet verder vertellen hè?

Wat doen ze nou?


Aha! Slimme muisjes!


Warme broodjes zijn... warm! Dúh!
En het suiker-kaneel mengsel is zelfs héét.

Geduld staat volgens mij niet in het woordenboek van de muizenneefjes,
dus wordt een stuk keukenrol omgetoverd tot kaneelbroodjes-slee!


Op naar een gezellig plekje en smullen maar!

Lieve groetjes,

Sandra




Nog meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij;  




19 opmerkingen:

  1. smullen maar mannen en ideaal die slee!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk! Slimme muizen ook ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm, ik kan je broodjes al ruiken! Heerlijk!
    Die slimme muisjes hebben groot gelijk dat ze hun hapje meesleuren :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou mij dat ook lukken... kaneelbroodjes bakken? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmmmmmm, ik geef die muizen van jou groot gelijk! Jammie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief van je om voor de muisjes en natuurlijk gelijk voor jullie zelf heerlijke kaneelbroodjes te bakken. Wat een goed idee om gelijk een voorraadje in de diepvries aan te leggen. Hopelijk ontdekken de muisjes deze kaneelbroodjes niet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ruik ze hier vandaan!! O, wat een heerlijkheden daar bij jou op het bakblik. Of zijn ze inmiddels allemaal al op?
    Wat een slimpies zijn de muisjes toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Slimme muizen die neefjes een kaneelbroodjes slee, je moet er maar opkomen :)
    Geen verbrande vingers en toch een lekkere traktatie, eet smakelijk en aan de gezichten te zien, let maar op je vriezer Sandra, want een smaakt vast naar meer :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat zal het heerlijk geroken hebben daar bij jou! Ze passen ook errug goed bij mijn nieuwe bekers. ;-) Dus ik stel voor; jij de kaneelbroodjes ik de koffie. O wat zou dat gezellig zijn. Enne die lieve muizenmannen mogen ook gezellig mee. Ik ben dol op ze! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. slimme muizen die houden wel van een hapje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat lekker, en zoveel in eens kunnen bakken, super. De muisjes boffen weer. Het zijn echte boefjes. Liefs Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik snap ze wel, kaneelbroodjes heerlijk. Ik ga gauw het recept bekijken.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die hebben met hun bolle buikjes vast nog lang na liggen genieten :) Lekker hoor, kaneelbroodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En, heeft McFlannagan z'n naam al omgedoopt tot Mc Cinnamon?? ;)
    Goed bedacht van de boys, die keukenrol-broodjesslee! Eetsmakelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij hebt echt 2 hele toffe muisjes in huis hoor Sandra! Het ene avontuur is nog niet verteerd of er passeert al een ander de blog, ze houden je echt wel bezig! Maar dat ze aan je kaneelbroodjes niet konden weerstaan kan ik heel goed begrijpen! En slim zijn ze ook nog om een ware slee te ontwerpen voor hun broodje!
    Je maakte trouwens een prachtige catnissjaal!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat klinkt heerlijk!!! Ik snap die muizen wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.