dinsdag 15 november 2016

Finnegan & MacFlannegan (w)eten wat lekker is

Afgelopen zondag hoorde ik een 'holderdebolder'-geluid.
Het lijkt uit de keuken te komen, dus ik ga kijken en zie dit:


'Wat gebeurt hier? Wat zijn jullie aan het doen?'


Stomverbaasd kijken de muizenneefjes mij aan.


'Wij hebben zin in taart!'

'Taart???'

'Ja, kijk dan hier' zegt Finnegan en hij wijst naar het etiket.


Aha! 'Appeltaart op je boterham'.

'Ja!' zegt MacFlannegan, terwijl hij de slagroombus vooruit schuift 
'en mét slagroom!'

Ondertussen doet Finnegan verwoede pogingen om de
deksel open te draaien.

De muizenneefjes zijn volkomen overtuigd van het feit dat er een
soort van opvouwbare appeltaart in de jampot zit.


'Eh... Sorry jongens, maar dit is jam...'

'Maar waarom staat er dan APPELTAART op?'

Terwijl ik Finnegan uit probeer te leggen dat ik 
daarmee de smaak van de appeljam probeer te beschrijven,
doet Mac zijn best om de slagroom uit de bus te toveren.


'Dus er zit geen complete taart in?' piept Finnegan teleurgesteld.

'Nee. Alleen maar jam.'

'Dan ga ik Mac helpen!' en weg is hij.

Huh??


Wat Finny bedoelde wordt me al snel duidelijk.
Mac slaakt een triomfantelijke 'PIEP' zodra
hij een ware slagroomfontein weet te creëren. 

Zucht....
'En wie ruimt dit slag(room)veld in de keuken op?'


Ik praat in het luchtledige; de muisjes zijn al weggerend.
Met slagroomsnorren en grote grijnzen op hun muizensnoetjes.

Volgens mij is het appeltaart-leed al weer geleden :-)

Lieve groetjes,

Sandra 




Nog meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij;  








19 opmerkingen:

  1. Hahaha! Je zou kunnen 'vlaai' bakken, met de jam als vulling? Dan hebben ze alsnog hun taart en kun jij ook mee smullen ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Topverhaal! Je bent een kei hierin! Zo zie je maar dat jouw termen soms anders worden begrepen, gelukkig waren ze snel afgeleid en tevreden met hun slagroom, nu nog leren opruimen :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahaha lekker ding...die twee weten wel wat ze lekker vinden. Ik wil niet weten hoe de taart en je aanrecht zou uitgezien hebben als die twee hun slag hadden geslagen hihi. Je toverde weer een smile op mijn gezicht, gelukkig ben ik daar mee geboren als miss positive ;). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk verhaal, letterlijk en figuurlijk! Heel apart, ik krijg ineens heel erg zin in.... appeltaart :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zou absoluut een bestseller worden (ja de jam ook 😀)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt je wat op de hals gehaald met die twee in je huis, maar gezellig is het wel XD Stelletje boeven XD

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk verhaal :) En, heb je nog een échte appeltaart voor ze gebakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sorry hoor maar dit is wel een beetje je eigen schuld. Als je ergens appeltaart opschrijft moet dat er ook in zitten. Als ik een zak chips open trek en er komen mandarijnen uit ben ik ook niet blij. Dus muizenmannen kaap de slagroomspuit! Go! :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahahaha ik sluit me bij Esther aan, hup bakken maar!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit verhaal krijgt vast een appel(s)taart(je) ;)
    Altijd leuk de verhalen van de neefjes, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihihi...zo grappig...ik snap ze wel ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha, tsjah, soms heb je gewoon zin in iets lekkers, of niet muizenneefjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha!! Stelletje lekkerbekken zijn het toch :P En het is heus niet zo vreemd dat ze opvouwbare taart verwachtten bij een potje 'appeltaart op je boterham' (al hadden ze die boterham er vast niet bij bedacht)... Ze waren nog goed af met de slagroom dus, haha! :) Geef die smulpapen een k uffel van mij,
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah, dat is wel sneu voor de muisjes hoor... Ondanks de berg lekkere slagroom. Denk je appeltaart te kunnen eten en dan blijkt er wat anders in het potje te zitten.
    Kom op Sandra, snel appeltaart bakken voor Finnegan en MacFlannegan...!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihi, appeltaartjam. Dat klinkt heerlijk. Daar krijg je als muisje toch echt goede trek van. Nu was het voor de muisjes maar behelpen met een dotje slagroom. Misschien een idee om iets lakkers te bakken?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer een leuk verhaal Sandra, en natuurlijk voorzien van mooie foto's.
    Mooi gedaan. Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.