dinsdag 17 januari 2017

Cake Mania

Zondagochtend héél vroeg (het was zelfs nog een beetje donker)
heb ik stilletjes de ingrediënten voor een tulband cake klaar gezet.
Sterker nog; voor 2 cakes!

Geen muisje te zien. Totdat...


de keukenmixer aan gaat!

De volgende keer moet ik de beschermkap erop zetten,
want er komt een dag, dat er een muisje in het beslag valt.


'Waarom heb je sneeuw op de vruchtjes en nootjes gedaan?'
vraagt Finnegan.


Dat is geen sneeuw Finny, maar een beetje meel.
Dan verdelen de vruchtjes en nootjes zich mooier in de cake
en zakken ze niet allemaal naar de bodem.

'Ooooh!! Gaat dat allemaal de cake in??'
vraagt Mac. 'Dat wordt smullen Finny!
Kom, we gaan de bakvormen vast halen!'


Zo gezegd, zo gedaan.


Terwijl ik het beslag goed doorroer,
helpen de muisjes mij door de tulbandvormen te halen.


Nu het beslag in de tulbandvormen doen.
Zo gelijk mogelijk verdelen over de twee vormen,
onder toeziend oog van de muizenneefjes.


'Ha! Hier zit meer in, die is voor ons!'


Demonstratief gaan de muisjes bij de zwaarste vorm staan.
Finnegan lijkt de cake gaar te kijken!


Aan de kant boeven! Ze moeten nog gebakken worden!

Mac de circusartiest balanceert aan één teen om door het raampje
(dat steeds warmer wordt) te kunnen gluren.


Dit heeft niet lang geduurd; ik heb hem opgepakt
en met Finny buiten gezet.

Niet dat dat eenvoudig ging;
de buren zullen vast gedacht hebben dat ik 
een restantje gillende keukenmeiden
af aan het steken was.

Na de plechtige belofte dat er voor hen 's middags ook
een plakje cake klaar zou staan,
dropen ze af en kon ik de keukendeur sluiten 
zonder dat er een muisje tussen zat.

Belofte maakt schuld!


Bij kaarslicht gezellig een stukje cake verorberen.
Dat kan toch niet beter?

'Jawel!' wordt er in koor gepiept 
'Met TWEE stukjes cake!!' 

Lieve groetjes,

Sandra



Nog meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij;  





22 opmerkingen:

  1. Haha, de smullertjes ! Ik kan ze geen ongelijk geven ! De prachtige bol wol uit het vorige bericht lijkt ook een beetje op een tulband ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, geweldig! Ik krijg ook al zin in wat lekkers... Gelukkig heb ik gisteren een kruidkoek gebakken :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm lekker hoor, denk er maar goed om dat ze er niet invallen. Niemand zit te wachten op muizencake. Alhoewel, de kat van de buren misschien? ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, die snoeperds toch! Hmmmm, ik denk dat jullie enorm gesmuld hebben, ik ruik de cake haast hier en als ik mijn ogen sluit kan ik het zelfs proeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een handige hulpjes, smulze!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmm, ik krijg ook zin om te bakken, weer een super gezellig en leuk verhaal, echt smullen ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Sandra!
    Zo knap hoe je het elke keer weer voor ekaar weet te krijgen om er een leuk verhaal van te maken.
    Je zou een boek moeten maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat een stel ondeugden! Onverbeterlijk zijn ze...
    En ik geniet mee van hun avonturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zou heel knap zijn, als Finny cakes kon laten garen door er alleen maar naar te kijken! Dan kon hij nog wel eens zat worden van cake, want dan zou hij z'n kunsten overal moeten tonen, haha ;)
    Eetsmakelijk allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geloof dat de oogjes groter zijn dan hun maagjes. hahahaha.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmmm, jij bent toch echt een tweezijdig talent hé, haken én bakken/koken... Lekkerrrr.
    Bij nader inzien; een driezijdig talent: je kunt ook nog heel leuk schrijven!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inhalig en levensgevaarlijk om zo voor het glas te hangen. Hebben ze niet stiekem van het beslag gesnoept waardoor je niet 2 gelijk gevulde vormen had ;) Misschien blijft er nog een kruimel voor ze over. Of zijn ze al op?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echte boefjes zijn het, maar ze zijn ook superlief en helpen je steeds , ook nu weer met het halen van de vormen EN met het opeten van de cake! Prachtig verhaal en nog mooiere foto's!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mmmm,.. lekker hoor, en de muisjes helpen goed mee.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha, die snoepkonten zijn ook niet tevreden met een plakje voor twee. Klinkt wel lekker, zo'n tulband!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zalig die muizen. En wat een tip van het meel door de vruchten doen, omdat ze niet naar beneden zouden gaan bij het bakken. En ik die dacht dat ik een 'bakmadam' was, hahaha!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik geraak al gefrustreerd bij het zien van een tulbandvorm! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk verhaal weer!!! Zie het helemaal voor me. Hoop dat de tulband gesmaakt heeft.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.