dinsdag 10 januari 2017

(M)icy snow

'Het sneeuw, het sneeuwt!' riepen de muisjes afgelopen zaterdagochtend.
Om vervolgens volkomen afgeleid te worden door het zaterdagochtendontbijt.
Je moet als muisje wel je prioriteiten stellen hè?

Maar wat later gingen ze alsnog naar buiten.
'We gaan een sneeuwballengevecht houden!' roept Mac
'Jaaaa!' roept Finny 'En de winnaar krijgt een stuk kaas!'
OK. Het stuk belegen kaas dat ik gekocht heb is
bij deze dus niet veilig meer 😋


Maar wat is dit nou?
Wat is er met de sneeuw gebeurd??


'Oooohhh' fluistert Finny zacht
'Het zijn ijsbloemen geworden...'


Het is overduidelijk dat Finnegan de ijzige sneeuw
prachtig vindt. En ik ook!


Net kristal.


Ware kunstwerkjes van Moeder Natuur.




En Mac? Die vindt het maar niks.
Wég avontuur.
Wég spanning en spektakel.
Wég kaaswinst.

De volgende keer beter jongens!


Kom, we gaan lekker naar binnen.
Voor mij een kopje thee en voor jullie...?
Rarara...
Het eindigt op 'aas' 😀

Lieve groetjes,

Sandra




Nog meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij;  








20 opmerkingen:

  1. Rarara speculaas ? verbandgaas? bloemenvaas ? hahaha !
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Geweldige foto's ook van die prachtige kristallen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah mooie ijskristallen maar binnen is het dan ook goed toeven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die ijskristallen zijn ook prachtig, zeker zoals jij ze vast hebt gelegd op de foto, maar het is maar goed dat de heren daar niet mee zijn gaan gooien, want dan waren er mogelijk ongelukken gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n bosje bloemen wil ik ook :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een mooie sneeuwkristallen. Jammer jongens volgende keer beter...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whow wat een prachtige foto's maakte je!Zo zag ik het nog nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi dat Finnegan de natuur zo weet te waarderen. Ach en als ik de weermensen mag geloven kunnen de muizenmannen dit weekend sneeuwballen gooien! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat maak je toch en mooie foto's Sandra, mijn complimenten, ik geniet er zo van :)
    Weer een leuk verhaal, fijn dat je meedoet aan dinsdag poppendag, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou het verhaaltje zò kunnen voorlezen aan de kinderen op school!
    Geweldig ... Sandra!
    Gelukkig waren de muisjes warm aangekleed, compleet met sjaal om. Want het was me toch koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtverhaal!!! Ongelooflijk en zo'n mooie foto's! Je muisjes blijven ons bezig houden op een heel leuke manier zo, ze waren gelukkig wel gekleed op zo'n koude buiten en voor je kaas zou ik maar een goede verstopplaats zoeken!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die Finnegan heeft echt een neus voor kunst! Dat blijkt wel uit het feit dat hij de schoonheid van de sneeuw / het ijs ziet. Mac is meer als RoosjeMijn. Ijspret en niks anders. Ik hoop dat je altijd voldoende kaas op voorraad hebt... Bedankt voor de mooie foto's. Zo had ik het niet gezien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! En... is er nog wat over van je kaas of heb je al nieuwe moeten inslaan? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de kaasvoorraad weer aan moeten vullen, maar ssssttt... de muisjes hebben het nog niet in de gaten. Wil ik even zo houden, want ik wil morgen kaas op mijn brood hihihi!

      Verwijderen
  14. Ah lief! Wacht maar... er komt heel nog wat sneeuw aan als ik de weerberichten mag geloven!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goh, wat kun jij toch goed foto's maken! Dat ijs!! Je hebt bijna ingezoomd op de moleculen ervan :-)
    Héél mooi!!
    En die muizen...tss... je hebt er toch maar je handen mee vol hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's zoals steeds! Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOhhh deze had ik nog gemist, leuk San,.....
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, wat een prachtige foto's. Gelukkig voor de muisjes toch 'kaaswinst';-).

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.