dinsdag 4 april 2017

En toen kwamen de pollen...

Afgelopen weekend zijn we met z'n drietjes (Manlief,
Guinness en ik) naar Limburg geweest.
Het was er heerlijk en we hebben op en top genoten.

Maar oef... de pollen...
Hatsjoehoehoe en uchekuche bij Manlief
en kriebel de kriebel bij Guinness.

De situatie met Guinness vertrouwden we sowieso al niet.
De overgang van eliminatie-dieet naar 'gewoon' eten
is nog niet succesvol.

When in doubt, go back to what you know.'

Gisteren hebben we besloten om Guinness weer
even terug te zetten naar 'nul'.
Ik ga zelf voor hem koken totdat hij (hopelijk) weer
klachtenvrij wordt en daarna proberen we weer een ander voer.

Met de pollen erbij is het simpelweg teveel voor
Guinness' overgevoelige systeem.
Hij krabt en likt zijn buikje en snoet kapot 😟
En wij wilden misschien ook teveel, te snel.

En dat betekent dus even extra werk;
de hondenvoer-fabriek 'Piepers, tofu en co.' draait op volle toeren
en ook hondenwassalon 'Shampoehpoeh' maakt
overuren; want elke pol die ik van Guinness
afspoel, kan hem ook niet vervelen.

Ik sluit af met

A. 
een mooie foto die Manlief van mij en Guinness
maakte mét (ironisch genoeg) wat knappe
pollen-boosdoeners op de achtergrond



en

B. 
excuses voor het uitblijven van het vervolg op het Finnegan
& MacFlannegan verhaal van vorige week.
Ik probeer jullie niet te lang in spanning te laten. Tot snel!


Lieve groetjes,

Sandra




17 opmerkingen:

  1. oeps sandra,wat vervelend nou, tja daar sta je dan he weer helemaal opnieuw uitvinden wat goed is voor guinness, succes en heel veel sterkte de komende dagenp.s een mooie foto van jullie samen groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, dat is jammer.... Is 't mooi weer, komen er ook pollen los!
    Ik ben inderdaad razend benieuwd naar 't vervolg, maar snap het heel goed dat dit even op zich laat wachten. Nu heb je wel wat anders te doen. Beterschap en sterkte voor jullie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Limburg is super mooi :) Leuke foto van jullie twee :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto! Maar wat een ellende kunnen die pollen veroorzaken he :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat jullie zoveel narigheid ondervinden van de pollen. Als je er zelf geen last van hebt, sta je er eigenlijk niet bij stil. Heb je er geen medicatie voor?
    Die arme Guinness.. hij boft maar met jullie supergoede zorgen!
    Leuke foto ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! x
      Manlief was denk ik net te laat met allergiemedicatie. En soms ben je door de pollen net iets vatbaarder voor griep/verkoudheid, dat zou het ook kunnen zijn...
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  6. niet leuk die pollen ik heb op aanraden van mijn vriendin die er ook baad bij heeft een medinose bij de allergie besteld, korting zelfs van zorgverzekeraar! ieder jaar oogdruppels en neusspray eens kijken of het bij mij ook werkt :) en voor G is wellicht Orije brokken goed suc6

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de Orijen-tip, ik heb meteen even gekeken, want ik had er nog nooit van gehoord. Jammer genoeg denk ik geen optie voor Guinness, omdat ze veel verschillende dierlijke bronnen van eiwit gebruiken. Voedselallergie bij honden wordt nl. meestal door eiwitten veroorzaakt.
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  7. Hè getver. Hopelijk is het bij beide mannen van tijdelijke aard. En wat betreft de muizenmannen. Gezondheid eerst. Wie wat bewaart heeft wat toch. We wachten geduldig af. (Arghhhh ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, wat fijn om er even tussenuit te zijn! Wel jammer dat het mooie lenteweer ook zorgt voor ongemak van pollen... en dat 'ongemak' is nog zacht uitgedrukt vrees ik :( Sterkte ermee en ik hoop dat Guinness ook weer opknapt van z'n dieet. En dan wachten we maar wat langer op de afloop van het muizenverhaal hè! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hè balen zeg, hopelijk gaat het snel beter met de mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat erg voor Guinness en zo stom dat je je dieet steeds weer moet aanpassen, maar wat doe je dan? Natuurlijk doe je dat voor je lieve huisdier, zou ik ook doen voor mijn poesjes en dat hij bovendien ook nog last heeft van de pollen maakt het nog wat erger, hopelijk betert het snel.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat toch sneu voor Guinness (en ook voor je mannetje hoor!) Gelukkig heeft hij jou, topkok voor dogs in de lage landen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is vervelend hooikoorts, hier hebben man en dochter er last van. Limburg is wel prachtig. De foto van jullie ook!
    Knuffel voor Guinness.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn effe weg. Hele mooie foto zeg, goed gedaan John.
    liefs Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh jee, wat jammer van die pollen en het hondenvoer. Gelukkig heeft Guinness een heel lief baasje dat zo goed voor hem zorgt. Komt weer in orde met wat moeite en geduld.
    En ja, da's een heel mooie foto, klaar om in te kaderen!
    Groetjes,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, het wordt weer echt hooikoorts weer. Wat een gedoe allemaal voor Guinness, jeuk is zo naar. Succes weer met het dieet, hopelijk helpt het snel. fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.