donderdag 20 april 2017

Granny Ripple - Tadaa!

De Granny ripple van restjes Stylecraft is klaar!


Het is een erg leuk patroon om te haken.
Hier is de link naar het patroon nog een keer.


Klaar voor de onthulling?


Bij de onder- en bovenkant wisselde ik elke toer van kleur.


Maar het middenstuk heb ik wat rustiger gehouden
en elke keer 2 toeren per kleur gehaakt (naald 4).
Na 5 kleuren haakte ik 1 toer in crème.


Op deze manier zorgde ik ervoor dat de af te hechten draadjes
niet allemaal aan één kant zouden zitten.

Ik had geen idee hoever ik zou kunnen komen met deze restjes.
Uiteindelijk werd het best een lange deken; 150 cm.
Maar omdat ik voorzichtig was in het opzetten van steken,
is de deken niet breed; 72 cm. 

Van de ene kant jammer, maar van de andere kant merk ik,
dat ik dit dekentje makkelijk pak en om me heen sla; heerlijk toch!

Hier komt hij in volle glorie, tadaa!


Worden jullie ook zo blij van deze kleuren of
vind je hem té retro?


Lieve groetjes,

Sandra







23 opmerkingen:

  1. Geweldig en ik hou van retro :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi, goed gelukt met de kleuren.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooi... en dat allemaal met restjes! Dankjewel voor de link. Ik ga die meteen opslaan voor ooit. Want hier beginnen de restjes zich langzaam maar zeker ook op te hopen. Hoe gaat het met Guinness? Nog steeds aan de beterhand?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is leuk geworden! Het ruimt nog lekker op ook en je hebt het lekker warm op kille avonden, ik zeg geslaagd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, daar was je ook nog mee bezig! Best lastig om met restjes zoiets uit te kienen, want je wil toch wel een bepaald evenwicht of de kleurtjes wat verdelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, niks te retro, ik houd hier wel van...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zo'n retro-sjaal. Vind deze braaf retro want soms worden er echt schreeuwerige kleuren gebruikt en dat vind ik dan juist weer "te".
    Ideaal om al die restjes op te gebruiken en lekker warm rond de schouders. Op naar het volgende project :-))

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel vrolijke én heel retro :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik word blij va deze retrodeken. En wat fijn dat je hem ook zo gemakkelijk pakt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou wel van kleur en zeker voor een plaid of deken kan het prima. Ik vind het patroontje oiok erg leuk trouwens...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha echt een retro-deken. Retro is niet helemaal mijn stijl maar dat had je vast al begrepen. Maar restjes opmaken vind ik wel fijn. Het grappige is dan dat ik vooral restjes heb in mijn favoriete kleuren en het dan toch weer een Blauwruitjedeken wordt.
    Ik vind het patroon wel leuk, volgens mij haakt het lekker weg. Veel plezier ermee. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. M*O*O*I!!! Wat is-ie gaaf geworden, echt mijn complimenten! Het grappige is dat ik deze kleurtjes waarschijnlijk nooit bij elkaar zou gebruiken, maar het eindresultaat geweldig vind!! Hmmm misschien ben ik stiekem wel een beetje jaloers op je kleurgebruik ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou zeg, dat is toch nog een aardige deken geworden! Ik zou de kleurtjes niet gauw bij elkaar gezocht hebben, maar het totale plaatje is dan toch wel verrassend. Niet mijn favoriet, maar toch leuk (als je begrijpt wat ik bedoel) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een vrolijke omslagdeken voor de koukleum-momentjes. Hij is mooi geworden en dat van allemaal restjes. Wil je hem ooit breder maken, dan kun je links en rechts een rand met granny squares maken of een grannyrand over de lengte haken.
    Hoe gaat het met jouw andere vierkanten?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Margaret! Binnenkort weer een update van de andere deken :-)

      Verwijderen
  15. Het kan me niet retro genoeg :) Die ripple is ook zo gezellig. En heb je al een bestemming voor deze schoonheid?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi, hij ligt lekker bij mijn andere dekens en wordt al goed gebruikt!

      Verwijderen
  16. Ik vind je retro deken echt wel mooi, doet me terug denken aan een dekentje bij mijn grootmoeder!
    Fijn weekend Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind hem gewéldig!!! Originele afmetingen ook :-)
    En toch super dat je hem ook echt gebruikt!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! Leuk patroon zo. Niet mijn kleuren, maar iedereen heeft (gelukkig) z'n eigen voorkeuren. Met die breedte kun je 'm ook als hele grote sjaal gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wowwww! En jaaa heerlijk retro maar dat kan toch best. Lijkt me heerlijk om lekker om te slaan vooral met het weer wat we nu hebben. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.