zaterdag 8 april 2017

Het Ed's Project | van 16 naar 25 & een afhechttip

Van 16 naar 25 blokken, joehoe!
Het wordt al een hele toer om ze op de foto te krijgen 😁
Mocht het lukken om er volgende week 36 af te krijgen,
dan wordt het; keukentrap óf groothoeklens gebruiken.

11 Erbij lijkt een flinke sprong, maar tijdens
ons weekendje weg heb ik wat extra
kunnen haken, dus dat moet lukken volgende week.


Ik wil nog graag een afhechttip met jullie delen.
Ik vond hem ooit toen ik bezig was met mijn Log Cabin Blanket.
Deze methode zorgt ervoor dat je nog maar de helft van de draadjes
achteraf hoeft in te stoppen.

Bij het aanhechten van de nieuwe kleur, haak
je met deze methode het uiteinde van dezelfde
kleur een stuk mee. Je haakt niet alleen óver het uiteinde
heen, maar je 'weeft' het draadje eigenlijk als het
ware mee tijdens het haken.

Op deze manier kun je zelfs bij vrij open patronen
onzichtbaar je uiteinde verwerken.
Ik maak er dankbaar gebruik van!

De instructie van Sandra van Cherry Heart vind je hier
onder 'part two, weaving in the new end as you go'.
Part three is ook heel handig. 
Een logisch vervolg op part two.

Als je haakbeginner bent, moet je goed opletten 
dat je tussendoor de draad aantrekt, maar niet té hard.

Fijn weekend!

Lieve groetjes,

Sandra






14 opmerkingen:

  1. Zo doe ik het ook meestal.. Lekker mee haken. Want zo'n mega project met lekker veel kleuren is geweldig maar dat afhechten... wat een werk.. Maar het wordt mooi.. En voorzichtig op de trap he volgende week.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er bestaan meer methoden om de losse draadjes gaandeweg weg te werken. Bij handwerkjuffie staat een 100 dagen challenge op haar blog. Zij weeft de losse draadjes ook in, maar op een andere manier.
    Jouw blokken zien er prachtig uit. Misschien heb ik iets gemist, maar wat is eigenlijk Ed's project?

    Succes met de volgende blokken, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Margaret! Het Ed's project is een tweepersoons sprei van deze blokken. De sprei is voor Ed en Ed, vandaar 'het Ed's project'. :-))
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  3. Wat wordt het mooi! Zo vrolijk en zo kleurig! Ik haak altijd ook draadjes mee, maar ik ga nu even kijken naar je linkjes, misschien is dat nog handiger :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Sandra
    Liefs mams ������

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De granny's schieten als voorjaarsbloemen uit de grond bij jou! Maar het is natuurlijk ook superleuk om te haken met deze vrolijke kleuren.
    Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk de draadjes mee te haken. En om de laatste steek te sluiten èn meteen het draadje weg te werken, gebruik ik altijd de manier van Grietje Karwietje: http://grietjekarwietje.blogspot.nl/2011/03/het-netjes-afwerken-van-je-haakwerk.html
    Fijne zondag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ga de link even goed bekijken ik haak ze ook mee maar vind het niet altijd mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij wordt zo mooi, mooier als het origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij wordt zo mooi, mooier als het origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh waaw, Sandra! Jouw foto sprong er direct tussenuit in mijn blogoverzicht! Zo mooi!! Volhouden maar, dit wordt een kunstwerk!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er al heel mooi uit. Maar wat een werk lieve Sandra. Het gaat wel een schitterende en unieke sprei worden, dat staat al vast. En bedankt voor de tip want die neem ik van je mee.

    Wens jou nog een fijne en zonnige zondag toe, Liefs Tinne ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toe maar, snel er weer 11 erbij, je gaat als een trein, fijn voor je :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit gaat heel mooi worden. Ziet er goed uit Sandra.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.