zondag 30 april 2017

Knuffelzacht kussen mét 'oeranje'

Vandaag had ik (samen met Manlief) de eer om
aanwezig te zijn bij de boekpresentatie van Esther.
Eigenlijk een soort van kraamfeest,
dus ik wilde niet met lege handen aankomen.

Ik wilde graag zelf iets maken en
één ding was zeker; er moest o(e)ranje in het cadeau zitten!

Esther heeft het cadeau vanmiddag gekregen,
dus nu kan ik het hier laten zien.


Het werd...


Een knuffelzacht kussen!


Ik gebruikte touwtjes als sluiting.


De steek die ik gebruikte is de 'linen stitch'.
Een uitleg vind je hier.

Ik haakte het kussenovertrek (voor een  kussen
van 40 x 40 cm.) met 4 bollen Lana Grossa Olympia
(1 bol oranje - 402 en 3 bollen in kleur 604,
53% wol-47% acryl, wasbaar in de wasmachine 
op 30 graden) en naald 9.

Het garen verloopt niet alleen in kleur, maar
ook in dikte. De linen stitch is vrij vast,
maar een goede keuze in dit geval, 
want de dunnere stukken van de draad 
worden zo mooi opgevangen.

Heel veel plezier ermee Esther, ik heb hem
met liefde en plezier voor je gemaakt!

Lieve groetjes,

Sandra


P.S. Later vertel ik jullie meer over Esther's mooie boek!




25 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en persoonlijk cadeau, ook weer mooi gemaakt!
    Wat een grappig effect zo dicht knopen als sluiting :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Perfect voor Es...en zeker alvast de kleurtjes. Lief van jou hoor!
    Was Guinness ook mee? Heeft hij Oscar en Hippie ontmoet? Of was dat een beetje te druk voor de beestjes? Ik ben benieuwd naar jouw verslag over het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neeee... jammer genoeg was het te druk voor de lieve viervoeters :-(

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi cadeau heb je gemaakt voor Esther!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die zal ze mooi vinden dat weet ik wel zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief, een heel tof kussen in mooie kleurtjes.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk kussen, leuke kleuren, leuke steek en met die leuke knoopsluiting krijgt hij iets stoers. Je begrijpt fat ik hem leuk vind ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja, perfect voor Esther! :-) Ik denk dat ze er super blij mee is, dat heb je echt mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Benieuwd naar dat boek :-) Je kussen is heel leuk, want ik hou stiekem ook wel van oranje! Goed gezien van die steek voor dat garen.
    Fijne dag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gedaan! En al houd ik helemaal niet van oranje..., je hebt een heel mooie kleurcombi gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vooral op de eerste foto zie je zo de zachtheid. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig cadeau, waarbij je echt aan Esther hebt gedacht. Echt een kussen om te knuffelen.
    Bij Esther op haar blog staat iets over Hakjuffie. Weet jij of ze daar dé Haakjuffie van al die prachtige handgemaakte poppen en aapjes en al die geweldige verhalen op haar blog mee bedoelt?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, je hebt de goede voor!
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  13. Wat een leuk kado zeg, een knuffel kussen...................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief cadeau! Daar is de hele familie vast blij mee. En wat leuk dat je erbij was. Ik moest helaas werken 🙁 XxEsther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk dat je erbij was en wat een mooi cadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oops ik had deze gisteren wel al gelezen maar geen reactie achtergelaten. Wat superleuk dat jullie erbij waren en wat een lief kado, dat wordt zekers gewaardeerd door Essebes en alle lieverds om haar heen. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk dat jullie bij het boeklanceerfeestje waren. En wat een prachtig persoonlijk cadeau. Uit ervaring weet ik dat bij de aanblik van het kussen je dagelijks even virtueel contact maakt met de gever. Zo ben je nooit alleen. ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.