zondag 9 april 2017

Lentebloeiers in de tuin

Onze tuin explodeert voor mijn gevoel in een 
caleidoscoop van kleuren.

Naast de bloemetjes die ik dit weekend fotografeerde,
worden we getrakteerd door de kleuren van de
verschillende soorten Japanse Esdoorns 
in onze tuin (al dan niet bonsai).


Manlief heeft bonsai als hobby, maar verder
zijn we niet echt tuiniers te noemen.

Wat groeit, dat groeit en wat niet groeit, heeft pech
en wordt vervangen.

Het gevolg is, dat we soms ook niet meer weten
wat we in de tuin hebben gezet.
Neem de bloemen hier boven... Geen idee wat het is.


Vorig jaar hadden we ze ook, in wit en paars/roze,
maar ze deden het niet zo goed als dit jaar.

Mocht iemand me aan de naam kunnen helpen; graag!
Ik heb de foto al gegoogled, maar daar kwam niets uit dat erop leek.

Ook de dotter heeft het nog nooit zo goed gedaan als dit jaar.


Maar hij verwelkt ook al weer snel. Jammer.

De appelbloesem hieronder, is van één van de bonsai van Manlief.


Toen ik achteraf inzoomde, zag ik dat de blaadjes haast van stof lijken.
Ze hebben een pluizig toplaagje. Kijk maar;


De appelbomen van 'normaal' formaat, staan nog niet in bloei.
Althans, hier nog niet. Ze staan wel in knop.

De peer is volgens mij iets vroeger, dus misschien loont
het zich om binnenkort een bezoekje aan de boomgaard
te brengen 😍

Geniet van de zonnige zondag!

Lieve groetjes,

Sandra




17 opmerkingen:

  1. Prachtige bloemetjes, mijn favoriet seizoen. Ik heb ook geen idee welke bloemetjes het zijn, het lijken wel kleine margrieten.
    Een leuke hobby heeft je man.
    Fijne zondag nog,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee maar als je ook een foto maakt van het blad wordt het misschien iets gemakkelijker om de naam van het plante te vinden. Het is goed geweldig mooi nu in de tuin. Hier is het ook genieten van al het moois.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoewel ik me elk jaar voorneem het beter te doen noem ik mij een soortgenoot 😕. Misschien is het de Primula denticulata, de sleutelbloem? Ik zie de steel en het blad niet maar de bloem lijkt erop. Wat heb je ze weer prachtig gefotografeerd. Heerlijk als de tuin zo in bloei raakt. De dotter is wel een makkelijke. Die raak je zomaar niet kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk trouwens die bonsai hobby van je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een rondje door de tuin levert zo weer iets heel moois op leuk de hobby van je man zou wel eens wat meer bonsai boompjes willen zien best heel interessant

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's, nu we verhuisd zijn hebben we ook 2 appelbomen :-)
    ze zitten vol knop :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De bloem is een primula soort volgens Ed en die kan het weten hi hi ��������

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals hierboven gezegd, denk ik ook aan de primula denticulata.
    Prachtige foto's!
    Hier ook bloemenpracht in de tuin, zalig hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Sandra, wat leuk die verschillende bloemen in jullie tuin.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De prachtige witte bol lijkt bij de Allium familie te horen volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, mooi hé, de tuin die steeds meer kleur krijgt!
    Aprille tuinpret!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het toch mooi buiten, echt genieten. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, het is nu echt genieten in de tuin. Bijna elke dag ontdek je wel iets. Ik kan je helaas niet helpen met het bloemetje, maar zag dat je al tips hebt gehad..

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.