dinsdag 20 juni 2017

Finnegan & MacFlannegan | Mij niet gezien!

Eerder beloofde ik jullie Finnegan & MacFlannegan verhaaltjes 
uit de Harz. Hier is het eerste avontuur!

~~~

'Kom Mac! Ik heb een kortere weg gevonden!' piept Finny.


'Kijk! Hier kunnen we doorheen!'


Eh... Finny... dat is... WATER. Is dat wel verstandig?

Voordat ik de woorden goed en wel heb uitgesproken, ziet Mac het ook
en zijn de rapen gaar 😱

Mac laat boos en verbijsterd de wandelstok uit zijn muizenhandjes vallen.
Er lijkt haast stoom uit zijn oren te komen.


'Finnegan, jij Ierse Dondermuis, dit méén je niet hè?
Je wéét toch dat mijn wandelschoenen zo lek als
Emmentaler zijn? Haal je hoofd uit die gele kaaswolk en
denk ná voordat je van die rare dingen uitkraampiept! '


En weg is Mac.
Finnegan blijft met zijn mond vol tanden (deze keer geen kaas) achter,
terwijl hij zijn neefje weg ziet stampen.


Ik krijg bijna medelijden als ik Finny zie staan;
helemaal verloren op het rotsblok terwijl zijn
mopperende Schotse neef weg loopt.


Iets later zie ik ze niet meer.
Zowel Mac als Finny zijn spoorloos.

Urenlang lopen we zonder de neefjes; geen gebrabbel, geen gekibbel, 
geen schunnige Ierse en Schotse liedjes, geen dansjes op met mos
bedekte boomstammen. 

We horen weer vogeltjes!

Maar toch... we missen ze...
Zelfs hun gezeur om taart, kaas en andere lekkernijen.
Al hebben we liever dat je dat laatste niet doorvertelt 😉

Heee???


Zie ik dat goed?
Even inzoomen...


De muizenneefjes hebben elkaar weer gevonden!
De strijdbijl (of het kaasmes?) lijkt begraven en
Mac heeft het hoogste woord.


En wat hoor ik?


Gezang?


Boven het geritsel hoor ik Mac's 
muizenbariton een liedje zingen en
ik schiet spontaan in de lach.


'These boots aren't made for swimming,
walkin's what they do,
but one of these days new boots
are gonna swim all over you!'

Een tikkie vreemde verbastering van het liedje
van Nancy Sinatra, maar ik ben al lang blij de muisjes
zo vrolijk te zien!


Tot het volgende avontuur!

Lieve groetjes,

Sandra





Nog meer poppenverhalen lezen?
Kijk dan ook eens bij;  




14 opmerkingen:

  1. hahahaha zo lek als Emmentaler geweldig!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De muizeneefjes zijn duidelijk geen waterratten. Wel fijn even te kunnen genieten van de vogels maar je weet pas wat je mist als het er even niet is hè. Het zijn dan misschien wel zeurmuizen maar wel hele gezellige. Wat is het prachtig in de Harz!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, uiteindelijk zijn het toch de beste vrienden, hé :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je de foto's ziet van de mooie omgeving, dan kun je toch alleen maar zingen ;)
    De muizen zijn wel van alle muizenmarkten thuis, toemaar een liedje zingen van Nancy Sinatra ;) Alle gekheid op een stokje, ook dit verhaal ruikt toch wel naar nieuwe schoenen voor de muizenneefjes! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh ik vind wel dat die Schotse neef heftig reageert hoor. Arme Finny..... Wat geeft dat nou, een beetje natte pootjes? Schots Watje! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi verhaal, en mooie foto's. Weer leuk om de neefjes bezig te zien.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een avontuur weer van de muisjes..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, heerlijk stel en jij erbij. Na het lezen van dit bericht kan ik weer vrolijk verder met wat saaie dingen. En met een big smile op mijn gezicht door dit grappige muizenverhaal. Op naar het volgende avontuur.

    Ik wens je een vrolijke dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig verhaal, die muizen van jou bezorgen je regelmatig muizenissen lijkt me, gelukkig is alles snel vergeten en vergeven.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.