maandag 31 juli 2017

Blokken van de sterrensjaal

Blokken, oftewel opspannen van haakwerk.
Eerlijk gezegd heb ik er een broertje dood aan 😊

Tot nu toe heb ik het niet 'echt' gedaan,
maar bij de sterrensjaal 'moet' het; de puntjes krullen
en dat is zonde van al het werk.

Dus ik trakteerde mezelf op een foam puzzel
van maar liefst 86 stukjes. Toen de postbode aan 
de deur stond met de (grote!) doos, was ik niet 
thuis, dus het pakket werd bij de buren bezorgd.

Later in de middag haalde ik het pakket op bij 
de buren. Het buurjongetje maakte de deur open
en keek me met grote ogen aan; 'dat is een GROTE!' 

Maar ik ben blij met die grote puzzel, 
want de sterrensjaal is ook groot!

Na een Eucalan-badje ligt hij nu te drogen.
De spelden moeten er nog in, maar zo zie je
precies wat er nu met de puntjes gebeurt en 
wat ik dus hoop te corrigeren.


Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken.
Hij ruikt in ieder geval lekker.

Ik hoop alleen niet dat Guinness er stiekem 
op gaat liggen als ik niet oplet
 (gezien de grootte ligt de 
sterrensjaal in de woonkamer te drogen).

Een harige ster is een beetje vreemd 😜

Lieve groetjes,

Sandra







17 opmerkingen:

  1. dat gaat heel goed met eucalan en een foam puzzel hij is mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik snap het, ik ben ook niet zo van het blokken. Ik denk wel dat het er mooi van wordt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Irritant ja, zulke puntjes... Blocken gaat vast werken. Ik heb ook een sjaal klaar met 1 zo'n puntje. Misschien toch ook maar eens blocken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig! Zelfs al met opgekrulde puntjes. Wat ook een idee, zo'n puzzel. Ik moet er deze keer ook aan geloven en mijn deken gaan opspannen. Ik vroeg me al af hoe ik dat moest doen maar misschien moet ik ook eerst maar gaan puzzelen! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed plan Sandra en inderdaad zonde van al je haakwerk om het niet af te werken met het opspannen van je mooie Sterrensjaal.
    Weer een mooi werk klaar.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat blocken is even een klusje, maar écht de moeite waard! Je werk wordt er zoveel mooier van, das de kroon op je arbeid!! Nog even... dan genieten!! Ik vind het er nu al prachtig uitzien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blokken heb ik ook nog nooit gedaan maar in dit geval inderdaad een goed idee. Ik hoop dat het werkt. En mocht dat niet het geval zijn dan is het nog steeds eeen hele mooie sjaal. Wat kun je dat toch snel. Petje af hoor. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een harige ster is wel heel origineel hoor! ;-) Ik heb één keer geblockt en ik vond het resultaat tegenvallen, maar misschien deed ik het niet helemaal goed... In elk geval laat ik al mijn haakwerkjes mooi plat opdrogen na het uitwassen en trek ik het gewoon een beetje recht. Dingen die te hard gaan krullen, die haak ik gewoon niet, hihi. De sjaal ziet er wel heel knap uit, eentje om vaak te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel haakwerk wordt echt mooier na het blocken. En met zo'n grote foampuzzel kun je de mooie sjaal goed opspannen.
    Eén tip: pas op met huisdieren en de foampuzzel. Sommige honden én katten vinden het heerlijk om aan te knabbelen. Helaas kunnen hun maag en darmen dit materiaal niet verwerken. Ik heb nabij twee keer meegemaakt dat bij een huisdier hierdoor een grote operatie noodzakelijk was.
    Dus waak over Guinness en over jouw foampuzzel. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is hij toch mooi, je sjaal, petje af :) Ik heb niet veel ervaring met blocken. Wat slim van je om zo'n grote foam puzzel,hiervoor te gebruiken. Veel succes met spelden, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik zie die buurjongen voor me die je waarschuwt voor het GROTE pakket (niet wetend wat er in zat) Gelukkig was het pakket niet zwaar. ;)
    Ik heb ook zo'n puzzelmat om te blocken, maar niet zo groot als de jouwe! Ik block vooral wat opener haakwerk, dan komt een patroon veel mooier uit (omslagdoeken/sjaals). Ik heb ook een keer een dekentje in zo'n sterpatroon gemaakt van katoen, ik weet eigenlijk niet meer of ik die toen ook opgespeld heb. Ik hoop dat het jou gaat helpen met de wapperende punten. En ik hoop dat Guinness er niet op gaat liggen (mijn harige kat lag wel eens op mijn drogende haakwerk...)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En nóg een piece of art! Hoe doe je dat toch... Briljant die foampuzzel. Gelijk kwam ook het kind weer in me boven. Eenmaal uitgeblockt kun je er een hinkelbaan mee maken!!! Yeah :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n prachtige sjaal moet natuurlijk tot in de puntjes goed behandeld worden. Slim idee om een foampuzzel te gebruiken.
    Ik kan mij de gehaakte kleedjes van mijn moeder nog herinneren, daar ging ook nog flink stijfsel (o.i.d.) in.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige sjaal! Dat blocken helpt echt, is mijn ervaring. Even een werk om het op te spannen, maar je hebt er wel eer van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is een pracht van een sjaal, mooie kleur ook en dat blocken is echt de moeite heb ik al meermaals gemerkt! Houd de muizen in de gaten!!!!
    Grtjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.