donderdag 13 juli 2017

Het Ed's Project | Tadaa!

Yeah! De klus is geklaard!
De sprei voor Ed & Ed is klaar.


Gehaakt volgens het gratis patroon van Drops;
'Orange Blossom', met wat kleine aanpassingen.


De sprei is gehaakt met acryl van de Xenos op naald 4.
Afmetingen; ca. 165 x 205 cm.

Ik vermoed dat hij (i.v.m. de opengewerkte blokken
en de zwaarte van de totale deken) nog wel wat uit
zal rekken.


Inclusief onderbrekingen heb ik er ongeveer 
4 maanden over gedaan.


Over de rand ben ik niet zo tevreden;
ik koos voor een solide rand van stokjes,
met op het laatst een toer in kreeftsteek.
Nu is daar niets mis mee, maar hij golft een beetje.
Ook de minderingen brachten geen soelaas,
dus ik heb de rand uiteindelijk minder breed
gemaakt dan ik eigenlijk van plan was.

En... ik denk/hoop dat het bij zal trekken,
omdat (zoals ik al eerder schreef) de opengewerkte
blokken nog wel wat groter zullen worden.

Al met al, ben ik blij met het totaalresultaat
(als ik mijn perfectionistische kant even uitschakel 😜)

In volle glorie...
~tromgeroffel~


Tadaa!!!

Het geheime Ed's Project is ook bijna klaar.
Naar verwachting eind volgende week meer daarover!

Lieve groetjes,

Sandra



P.S.

Ik heb even getwijfeld of ik dit zou schrijven;
ik wilde geen afbreuk doen aan iets wat 
erg mooi en vrolijk is geworden.

Maar hier komt ie dan toch;
een korte recensie van het gebruikte Xenos garen (acryl).

Het garen is niet duur en de kleuren zijn lekker vrolijk, 
maar zelf zou ik het nooit gekocht hebben en 
ga dat ook nooit meer doen.

Het garen is op de bol redelijk zacht, maar
het haakt stug en ook het eindresultaat vind ik 
stug in vergelijking met andere garens.
De steken komen niet zo mooi uit.

Ik heb haast nachtmerries gehad over de sprei
die in de wasmachine volledig naar de Filistijnen ging.
Ik durfde hem niet te wassen.... 
Ik heb mijn kop in het zand gestoken en stevig doorgehaakt.

Tot vandaag; ik heb een lapje van het geheime project
dat ik toch niet gebruikte op 30 graden bij een 
lading fijne was gewassen. 

En... het pakte gelukkig goed uit. 
Jammer genoeg werd het niet zachter, maar
het lapje is ook niet naar de Filistijnen gegaan! 😛

Na wat na gewenning haakte het overigens wél goed.






24 opmerkingen:

  1. Diepe buiging....om vrolijk van te worden
    Ed en Ed gaan happy zijn
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, nou, die Ed's boffen, geweldig gedaan en wat een werk zeg.
    Ik snap je laatste verhaal, maar het is toch een mooie sprei geworden.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Applaus hoor, wat is hij mooi geworden :) Fijn dat het project erop zit, toch spannend en nachtmerries mmm dan is hij precies op tijd af ;) Bedankt voor je review over het garen, alvast een fijn weekend, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave deken. Echt een om heerlijk onder te kruipen en ik vind de kleurverhoudingen heel goed gekozen. Wel een project zeg om voor anderen te maken. Petje af. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is de deken prachtig geworden. Je bent een echte kanjer om zelfs met nachtmerries toch door te haken. De Ed's zijn vast superblij met dit resultaat. Al kan ik me voorstellen dat je een volgende keer toch voor ander garen kiest.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhhh, wat is het mooi geworden! Echt een plaatje! En nu mogen we als toetje nog uitkijken naar het geheime project van de resten :-D Voor dit gedeelte al een applaus enneen diepe buiging!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hééééééél mooi!!! Lekker vrolijk! Ik ben net nog eens terug gescrold naar de laatste foto, waaw! Je mag er terecht trots op zijn!
    Jammer van de mindere kwaliteit van het garen, maar ik vind het resultaat toch prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat je er iets moois van ging maken wist ik wel maar Zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een prachtig eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi! En ook fijn dat je toch een recensie over het garen plaatst, daar kunnen wij ons voordeel weer mee doen :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, wat supergoed van je! Helemaal af en het proces ging niet zonder stress... Ik snap je 'frustratie' wel, maar het is goed zo.
    Zelf haak ik altijd een paar toeren vasten om een deken, en dan eventueel stokjes of iets anders... Het maakt een deken mooi strak, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat is ie mooi geworden en ja garen moet je liggen maar deze onthoud ik wel. voor dekens ban ik fan van katia planet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow! Wat een werk, snap dan wel dat je soort baal van de wol en daar nachtmerries van heb. Maar in zo'n korte tijd gemaakt, ik ben al langer met een baby/ledikantdekentje bezig (oorspronkelijk bedoeld voor pop van dochterlief) en die is nog niet klaar.. en dan als heeft ie maar 1 kleur en is het een dikkere draad.. (helaas heeft zeeman van de cotton maar weinig kleuren)
    Bedankt voor je review, bij het lezen van je beschrijving dacht ik nl: wow zoveel kleuren daar, dan moet ik er ook eens gaan kijken! Zachtheid is niet van de foto af te zien en hij ziet er wel echt mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een klus maar wat is hij mooi! Wat zullen de Ed'jes daar heerlijk onder slapen. Lekker warm en vrolijk en gezellig. Ik ben wel blij dat je nog even schrijft over het Xenos garen. Het is goed om te weten dat het niet helemaal voldoet. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind hem nog steeds mooier dan het origineel hoor, ondanks het randje ...trekt nog wel bij deken strak oprollen. Ik probeer altijd iets te minderen de eerste toer van de rand, op de scheiding van de blokken. Dat werkt prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig van kleur inderdaad, maar het garen speelt soms een grote rol heb ik ook door ondervinding geleerd. Zou een badje in Eucalan niet wat helpen om het zachter te maken en dan opspannen???? Ik zou het proberen. Proficiat met je mooie deken!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb ik genoten van je mega openhartige P.S. en het Xenos garen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, nu dus helemaal op de foto en alle draadjes weg en de rand af... wat een werk heb je hier toch inzitten. Maar hij is echt prachtig! Ik verwacht ook wel dat hij nog wat zal uitrekken. Ik begrijp helemaal eat je zegt over het garen van xenos, dat is ook wel mijn ervaring. Maar zo'n formaat deken in garen van betere kwaliteit kost een vermogen! En dat is niet voor iedereen (ook niet voor mij) weggelegd. Aan de looks van de deken zal het niet liggen, nogmaals hij ziet er super en lekker vrolijk uit. Wat zullen ze hier een plezier van hebben! Ik ben nieuwsgierig naar je aanvullende geheime project, ik gok op bijpassende kussens ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is prachtig geworden en zo herlijk kleurig ook. Gelukkig is het lapje goed gebleen in de was. Stel je voor al dat werk.... Nee maar niet doen. Hij is errug mooi.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ondanks het garen een supermooie deken geworden! Mag je met recht trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Eer van je werk, wat een schitterend resultaat! Onder de indruk van je eigen kleurkeuze t.o.v. het origineel, heel mooi gedaan! Hoeveel kleuren heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Naast wit, gebruikte ik 8 verschillende kleuren.
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.