donderdag 23 november 2017

Paardje kan op reis | Tadaa!

Voordat ik naar het paardje ga, wil ik even zeggen dat
ik altijd zo blij wordt van jullie reacties.
En deze keer niet alleen ik, maar ook Manlief.
Hij zat te stralen als er weer een reactie kwam op
het Star Wars avontuur van Finny & Mac.

En de reactie van Priepraat?
Die werd vooral door de muisjes met
veel plezier en opwinding gelezen.
Een Darth Vader spaarpot die praat én beweegt?
Wauw! Alleen een pratende koekjestrommel
zou daar nu bovenuit kunnen komen 😋

Maar  hier komen de foto's van het paardje 
van sokkenwol!


Met het donkere weer viel het nog niet mee
om goede foto's te maken.


Het paardje is gehaakt met sokkenwol waarvan ik de
wikkel helaas niet meer kan vinden...
Op naald 2,5 naar een patroon van Kristel Droog.


Voor de staart en manen gebruikte ik restjes
Stylecraft Life DK en een restje spierwitte wol
waarvan ook de wikkel ontbrak.


Ik heb de staart en manen een beetje
gekamd om een ietwat pluizig effect te krijgen.


Het paardje gaat naar een oud-collega.
Haar paard (een schimmel) is niet zo lang geleden helaas
overleden... En ze is binnenkort ook nog eens jarig,
dus paardje zal daar dubbel op de juiste plek zijn, denk ik!



Lieve groetjes,

Sandra







20 opmerkingen:

  1. Ja hoor, je hebt het weer voor elkaar, totaal verliefd ben ik! Wat een ontzettend lief paardje en wat zal hij goed terecht komen! Groetjes aan die stoere man van je! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een lieverd, hij is mooi en wat zal je oud collega blij gaan zijn en vast een traantje moeten wegpinken van verdriet, maar vast ook van vreugde.
    Hihi die John mag wel even lekker naast zijn schoenen gaan lopen van trots, het waren hele gave foto's! En ik kan me voorstellen dat hij ter plekke vast leuke gesprekken heeft gehad.
    Google maar eens op Elfia en Star Wars, volgens mij zijn ze er altijd bij in Arcen, maar wie weet ook in Elfia Haarzuilens.
    Natuurlijk wel heel anders als zo'n tentoonstelling, maar stiekem ook wel heel gaaf om mee te maken voor jullie en de twee bengels, die zullen vast en zeker met liefde op avontuur gaan in Elfia. De wereld van de elfjes, ridders, piraten, vampieren, maar ook van vele andere fantasy figuren.
    Op een zaterdag is het meestal razenddruk, 's zondags is wat relaxter. En je hoeft zelf niet in kostuum te gaan hoor, er lopen ook veel normaal geklede mensen rond ;). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruijk de term niet zo vaak, maar wat is het een scheetje 😀
    Echt super mooi geworden en dan komt paardje ook nog heel goed terecht.
    Een heel mooi gebaar dat vast en zeker op prijs zal worden gesteld.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerst dacht ik 'oh Sandra, waarom houd je dit mooie paardje nu niet zelf?' Maar toen ik verder las snapte ik het wel... Die mannen en staart zijn zo onwijs gaaf! Stoer...
    Groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend lief gebaar van je Sandra!Een mooi aandenken aan haar schimmel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh, wat een mooi paardje weer!! En wat een superlief gebaar om dat aan je collega te schenken. Ik weet zeker dat dat goed ontvangen zal worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi geworden! Ik heb er ook een gehaakt volgens dit patroon, ook met sokkenwol, geweldig patroon!
    Super lief cadeau.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat is het een prachtig paardje geworden! Hij zal een mooi plaatsje krijgen waar hij veel bekeken zal worden, die wordt zeker gewaardeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bedankt ons, maar eigenlijk moetn wij jou, jouw man, Guinness en de muizenneefjes bedanken voor alles wat jullie met ons delen. Zo leuk, zo gezellig en soms ook best triest of om over na te denken.
    Een paardje om jouw oud-collega een hart onder de riem te geven. Het paardje zit er schattig uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig Sandra, weer een mooi project klaar. Het zou misschien leuk zijn om alle popjes en beestjes eens op een rij op je blog te zetten. Mooi overzicht.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo lief en helemaal knap gemaakt! Daarvoor heb ik nu eens echt geen geduld. Dat haken zou nog gaan maar dat in mekaar zetten. Echt ferm dat je dat zo mooi kan. En die collega gaat heel erg blij zijn. Hopelijk leest ze hier niet mee want dan is het geen verrassing meer? Hoe gaat het met Guinness?
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ze leest niet mee ;-) Ze was er ontzettend blij mee!
      Helaas moeten we met Guinness nog een keer terug naar de orthomanueel dierenarts :-(
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
  12. hop hop hop paardje in galop !!!!! en wat is ie leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is ie geweldig geworden! En wat een onwijs lief cadeau om te krijgen. Wordt het niet eens tijd voor een webshopje?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Héél knap paardje met mooie manen :-)
    En wat leuk dat je man zich ook geamuseerd heeft met onze reacties op je vorige blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oohh wat een schatje zeg. Wat een verdriet om je paard te moeten missen. Dit paardje wordt vast een enorme troost en mooie herinnering. Een schot in de roos. Lang leve het overgebleven paardenhoofdje van toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat lief! Dit paardje krijgt een ereplaats, denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.