zaterdag 27 mei 2017

Overlay crochet |Tree of Life pillow - 2

Het boompje van het 'Tree of Life' kussen is 'geboren'.


Op het breedste gedeelte van het boompje trekt het haakwerk een beetje,
maar ik verwacht dat dat na het opspannen verholpen is.

Wat me wel tegenvalt, zijn de 'gaten' die er vallen
op de plekken in het patroon waarbij er 2 steken overgeslagen
moeten worden. Ik denk dat ik die plekjes straks dicht ga zetten.

Ik gebruik Lana Grossa Ascot in plaats van
de Scheepjes Stonewashed XL die het patroon
voorschreef. Misschien zouden de gaatjes met Stonewashed
minder opgevallen zijn. 

Of misschien moet ik minder pietlutten 😆

Al met al tot nu toe een heerlijk patroon.
Na elke toer voelde ik voldoening als ik op het
juiste steken aantal uitkwam, jippie!

Een echt gevalletje 'haak je happy' 😍

Lieve groetjes,

Sandra






13 opmerkingen:

  1. Mooi, prachtig gedaan, inderdaad minder pietlutten ;-) dit is goed Sandra.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er prachtig uit. Na het blocken ziet het er vast nog mooier uit. Zitten de gaatjes je dan nog in de weg, dan kun je ze altijd met een maasdraadje iets minder zichtbaar maken. Niet pietlutten is makkelijk gezegd, maar blijf een pietje precies toch die gaatjes zien. Dus wegwerken is een goed idee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, je moet minder pietlutten hoor Sandra...:) Gaatjes horen gewoon bij kabeltjes; dat heb je met breien ook. En het trekken vind ik minimaal hoor, dat komt vast goed met spannen.
    Het belangrijkste is dat je echt een supertof kussen hebt gehaakt. En over een boom kun je nog wel een poosje mijmeren... ik krijg er altijd zoveel denkwolkjes bij.

    Fijne avond nog, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er mooi uit! ik heb dat ook niet graag, als er gaatjes in het haakwerk vallen, daarom gebruik ik dit soort steken bijna nooit. Toch vind ik het resultaat heel mooi, dus niks van aantrekken voorlopig. Eventueel bijwerken achteraf, als je het niet kan laten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Hoe natuurlijk wil je het hebben: een boom in een naturel teint. Ik ben altijd al gefascineerd geweest door keltische knopen, daar is dit een mooi staaltje van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuk kussen. Denk dat als je het kussen eenmaal gewassen hebt de gaatjes min of meer verdwenen zijn. Maar het is en blijft met of zonder gaatjes een prachtige creatie.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel leuk kussen en na het wassen en opspannen zal het wel beter zijn. Je Ed's deken schiet ontzettend goed op!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind hem mooi! Maar jij maakt altijd zulke prachtige dingen dat ik wel snap dat jij de gaatjes niet zo mooi vind. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi haakseltje. Hoe groot is het blok? Is dit de maat van het kussen of komen er nog meer blokken? groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaik zie het als je de foto even aaklikt aan de onderkant, datis wel jammer. Zou een kleiner haaknaald beter zijn geweest... Ik zou het ook dicht naaien.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het echt prachtig! Leuk dat je zo als het waren kunt "tekenen" op je werkstuk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als echte pietlut vind ik hem toch echt alleen maar mooi. Je komt aardig in de kussens te zitten volgens mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. erg mooi hoor, en die gaatje horen er gewoon bij, die zie je ook alleen nu je er nog met je neus bovenop zit

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.