woensdag 25 april 2018

Van mooi blauw naar kakelbont!

Bedankt voor jullie vertrouwen en tips;
het is me gelukt!

De sjaal is af en ik heb zelfs nog een klein 
beetje garen over.


Komend weekend ga ik mijn foam
vloermatten erbij zoeken en de sjaal
opspannen. Niet mijn favoriete werk,
maar met zo'n patroon wordt je eindproduct
er wel echt mooier op.

Bovendien is het een cadeautje en aangezien 
Guinness de gewoonte heeft om pontificaal
op mijn haakwerkjes te gaan liggen (zucht),
is een fris badje ook wel zo fijn.

'Hee, heb je het over mij?'


Ons ondeugend kwispelende Iertje
komt even kijken.

'Oe, foto's maken! Als ik een pootje geef,
kom ik dan ook weer op je blog?'

Tuurlijk!


Binnenkort start ik met een nieuw project;
een rokje voor Jongste Nichtje.

Drie jaar geleden haakte ik voor haar een regenboogrokje.
Tot haar grote verdriet is ze daar uitgegroeid, 
maar het mag absoluut NIET weg!
Tante Sandra, zou je.... 😁

Het garen (lekker felle kleuren) is onderweg
en tot die tijd haak ik vrolijk door aan mijn 
Kakelbonte Lapjesdeken.


Het plaatje hierboven is vredig,
maar de werkelijkheid...


Draadjesoorlog!

Eerlijk gezegd valt het hierboven nog mee. 
Ik heb niet het geduld om bij elke kleurwisseling bolletjes te sorteren,
dus ik blijf gewoon aan de draadjes trekken totdat ze in niet meer 
meegeven, whahahaaa!!

Alvast een heerlijke Koningsdag allemaal!
Ik hoop dat jullie, net als ik, van een 
extra vrije dag kunnen genieten, maar zo niet;
werk ze met zin!


Lieve groetjes,

Sandra





10 opmerkingen:

  1. Ah gelukkig, ja had genoeg! En ja, met blocken wordt zo'n patroon wel mooier. Is het er soms 1 van Berniolie?
    Die lapjesdeken wordt toch echt wel prachtig zeg, echt super fleurig. Succes met het rokje voor je nichtje! Hier is het ook wel eens: "tante Lizette, wil je ook wat voor mij maken?" :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, goed gezien; het is een Berniolie!
      Wij tantes blijven bezig hè ;-)

      Verwijderen
  2. Nog over ???? oei oei oei, wat zegt dat over de berekeningen.... plaag plaag :-) Maar beter over dan te weinig natuurlijk ! Dat bonte deken is nu al fantastisch, en dat met die draden is me welbekend, ik blijf ook trekken tot het hele boeltje hopeloos in de knoop zit en de schaar eraan te pas komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier nog zo'n tante zelfs nu ze puber zijn (al vragen ze nu niet meer om prinsessenjurken), stiekem is het zo leuk, een groot compliment.
    De sjaal is volgens mij prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd naar je sjaal als hij gespannen is én super fijn dat het gelukt is met het garen wat je nog had :) Wat leuk dat je nichtje zo blij is met het rokje dat er zelfs een nieuwe ‘moet’ komen nu ze uit de eerste is gegroeid. Je lapjes deken vind ik echt geweldig en hij is nog eens niet af ;)
    Groetjes en ook voor jullie een fijne Koningsdag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, die lieve Guinness toch. En je deken ziet er al schitterend uit!!! Superleuk ook dat je weer een nieuw rokje mag haken, ben ook benieuwd naar je sjaal in volle glorie.
    Groetjes en geniet van je vrije dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie haaksels komen komen er weer voorbij. Jij bent echt niet te stuiten hè :) Ja dieren en wol/katoen (of puzzels haha) breek me de bek niet open. Maar ze zijn zo lief hè. Mooi!! Het kakelbont patroon. Best een werk met al die wissels en dan die wol oorlog die op enig moment toch vast gaan lopen... Haakse!

      Verwijderen
  6. Hahaha, dan heb je daarna wat uit de knoop te halen...
    Ziet er wel leuk uit! Het zal een opluchting geweest zijn dat je het gered hebt met de blauwe sjaal 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit ziet er ook alweer zo aantrekkelijk uit. Ik heb blijkbaar (te) lang niet rondgesnuffeld in blogland. En heel wat gemist. Ik word helemaal vrolijk van al die kleurtjes bij je.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.