maandag 30 november 2015

En 'bloeb' gaat de rok!

Gunstig bij-effect van een middag vrij met druilerig weer en een hondje dat een hekel 
heeft aan water én het bovendien rustig aan moet doen; het rokje is af!

Nadeel van zo'n druilmiddag; geen licht...

Dus wat krijgen jullie van mij te zien?
Het gehaakte rokje 'à la bloeb'!!


Lekker in een badje Eucalan!


Of.... zal ik toch een tipje van de sluier oplichten?

Een vreselijk slechte, korrelige foto, maar dan krijg je in ieder geval een idee:


Zoals je misschien kunt zien (mijn knieën zitten nog iets onder mijn watermerk)
was het haken van een stukje extra tailleband echt geen overbodige luxe :-))
Als ik wil, kan ik de ceintuur nog een pietsie losser doen.

Het patroon komt uit het boekje van Schoppel Wolle:
'Knit the Cat', nummer 06, patroon nummer 12.
Gehaakt met 3 bollen Zauberball Stärke 6 (maat 40/42), kleur 'Buntmetall'.

In plaats van haaknaald 3,5 en 4, heb ik naald 3 en 3,5 moeten
gebruiken om de gewenste afmetingen van de rechthoekjes te krijgen.
Dat wil zeggen; ik heb me gericht op de breedte van de rechthoekjes.

Ik kreeg het niet voor elkaar om dezelfde verhoudingen te haken als
in het patroonboekje beschreven.
Vandaar dat mijn rokje aan de korte kant was.
Maar dat heb ik dus opgelost door het haken van een tailleband van halve stokjes.

En tot slot; héééél erg bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige post.
Ik weet zeker dat jullie lieve wensen hebben geholpen;
het gaat weer een stukje beter met Guinness; we moeten hem weer indammen :-))

Ik denk dat hij een spier flink geforceerd heeft.
Aan ons de uitdaging om hem nu rustig te houden, want het heeft nog
wel wat herstel nodig. Maar liever dit dan zo'n hoopje slapende hond :-))

Liefs!

Sandra






28 opmerkingen:

  1. YEAH Guinness we hebben veel aan je gedacht vandaag dus fijn dit te lezen joh! Oscar neemt van vreugde nog een Guinesskoekje zoals ik deze noem, als Oscar Guiness hoort loopt hij al naar de koelkast daarbovenop staat het snoepblik haha

    En je rok??? GAAAAAAFFFF

    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah, ik vind hem schitterend, je rokje!!! Het staat je super en de lengte lijkt me helemaal goed zo!! Wat een mooi kleureffect heeft die wol, of het ligt aan jouw volgorde van rechthoekjes ;-). Echt errug leuk!!!
    Vraag me alleen af of er allemaal kijkgaatjes zitten tussen de rechthoeken???? Maakt hem helemaal spannend :-))))).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanxxx! :-))
      Een onderrokje/jurkje is inderdaad geen overbodige luxe :-))
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
  3. Mooie bloebfoto's

    prachtig rokje.
    Heel erg warme winterkleuren.
    In de kleur van glühwein. Die kan je er dus probleemloos op knoeien! Geen kat die het merkt!

    De kijkgaatjes passen bij de feesten!

    P.S. En beschouw het niet als een discompliment maar ergens doet hij me ook denken aan de pelsen van de holbewoners: die naaiden zo allemaal stukjes vacht van konijn en andere knaagdieren (ik durf niet te denken welke) zo tegen elkaar aan en dat gaf dan een prachtig pelsig geheel.
    Het klinkt niet helemaal goed zoals ik het beschrijf en bij een ander zou ik het deleten, maar bij jou laat ik het staan want ik weet dat jij ook een megagrote verbeelding hebt (toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het een compliment dat je het hebt laten staan :-))
      Ik zie mezelf al in zo'n grot zitten; haar 'in d'n oorlog', al draaiend aan een spit met kruidenbuideltjes aan mijn gordel. Of heb ik gewoon teveel in 'Stam van de holenbeer' gelezen? :-)))
      Deed me ook denken aan vroeger; ik heb als tiener als vakantiewerk stukjes leer moeten snijden voor de poefjes en zitzakken die toen helemaal 'in' waren; ook allemaal rechthoeken :-)))
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
  4. Allereerst sterkte en beterschap voor Guinness. Als een huisdier is mankeert, dan lijden de baasjes een beetje mee.
    Jouw nieuwe rokje is prachtig. De kleuren zijn mooi en het vestje past er prachtig bij. Mooi setje zo. Wel goed dat je de rok iets langer hebt gemaakt. Dan voel je je tijdens het dragen vast prettiger dan met zo'n superkort exemplaar.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat het al wat beter gaat met Guinness!!!
    En je rokje is echt heel leuk geworden en staat je super!!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah gosh, heb ik even niet meegekregen van Guinness. Fijn dat het alweer iets beter gaat en sterkte met het indammen ;) Wat een leuk rokje is het geworden! En die band die je er extra aangemaakt hebt staat er juist heel mooi bij. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig dat het weer zo goed gaat met Guinness..., het zijn toch net kinderen!
    Ik vind je rokje superleuk! En het staat je geweldig, Sandra. Je hebt er een figuur voor! Heb je het rokje nog gevoerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! :-)))
      Nee, ik heb het niet gevoerd, want ik heb zowel een rood als donkerblauw onderjurkje. Net zo makkelijk ;-) Op de foto heb ik een blauw onderjurkje aan.
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
  8. Leuk rokje en fijn dat het weer wat beter met Guinness gaat. En zo lekker bij de kachel een middagje is ook geen straf. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig, dat Guiness met zelfverkozen rust (en bezorgde blikken) weer op de poot is. Je piekert en puzzelt dan heel wat af: is het dit, kan het dat zijn, wel/niet naar de dierenarts...

    Tja en je rokje? Ge-wel-dig! erg leuk geworden, net iets voor de komende feestelijke momenten - al dan niet gevoerd ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Sandra en dat vestje past er zo goed bij. Ik zei het al..... een past-bij-alles-vestje. Is deze Zauberball ook crazy? ik wil ons herfstvestje in deze kleur haken.
    Lieve groet Baukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Nee, dit is geen 'Crazy'. Ze hebben echt heel veel varianten. Deze is iets dikker dan de Crazy. Maar deze kleur (Buntmetall) is er ook in de Crazy-variant. Om crazy van te worden! :-)))
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
  11. Wat een leuk stelletje geworden ,knap weer je bent een echt haakwonder maar ook zo snel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Enne wat fijn dat het weer ietsie pietse vooruit gaat mrt guinnes daar word je als baasje ook weer blij van ,en ja het is toch pet weer dus veel binnen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een project af, goed hoor, je gaat als een speer. Mooi en het staat je goed.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh je rokje is echt supergaaffff!
    Ja en bedankt dus he, nog een haakwerk op mijn wil-ik-ontzettend-graag-maken-wensenlijst ;D
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super dat rokje! Het staat je echt geweldig! De tailleband is inderdaad geen overbodige luxe ;-)
    Fijn dat het met de hond ook weer beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat is je rokje mooi geworden! En Cardie Red staat er prachtig bij! Mmm ik ga je eens effe whatsappen er valt me wat in ;) hihihi. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super-bloep rokje! Dat heb je top gedaan hoor.
    En was fijn dat het met die lieve Guiness wat beter gaat.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind je presentatie van het rokje helemaal perfect. Artistieke foto's in de Eucalan en dan een (op scherm helemaal niet korrelige) aan-foto. Het staat je helemaal fantastisch.
    Fijn te lezen dat het beter gaat met Guiness. Toom hem toch maar een beetje in bij het dartel rondrennen, zodat hij niet nog eens zo doet schrikken.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw Sandra, dat is me toch een leuk rokje geworden! Heel veel plezier bij het dragen gewenst. :) En wat fijn te horen dat het met Guinness weer wat beter gaat. Jullie zitten nogal eens in de zorgen om hem...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. WAUW!!!!Wat een ontzettend gaaf rokje en het staat je mEGA MOOI!♥

    liefs
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat een tof rokje!!!
    Staat je goed zeg... Enne, fijn om te horen dat hondlief wat beter wordt!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.