vrijdag 6 november 2015

Pixel Crochet

In mei dit jaar schreef ik over een lap werk aan een groot én geheim project voor een uitgever in Groot-Brittannië. Het enige dat ik kon laten zien was een berg draadjes :-)

It's time to reveal a 'secret project' that I have been working on (with great pride):
 I've tested the crochet pattern 'Robo Toy Sack' for a book that is out now 
from Hannah Meur; 'Pixel Crochet'.

Maar nu mag ik (eindelijk) de sluier oplichten. Geen tipje, nee, de hele sluier kan eraf!

Ik test-haakte het patroon voor deze robot-speelgoedzak uit het boek
Pixel Crochet van Hannah Meur!


Geweldig leuk om te doen (en een eer!), met dank aan Susan Carlson van Felted Button;
zij heeft mijn naam aan de uitgever doorgespeeld.

Ik heb me wel in mijn vingers gesneden met dit project; in mijn enthousiasme was ik 'even' vergeten dat deze speelgoedzak niet alleen een voor-, maar ook een achterkant heeft.
In een krap tijdsbestek moest ik dus 2 keer zoveel vierkantjes haken dan mijn 
door enthousiasme verblinde brein had ingeschat.
Turrrrrrbo-time!

Oh ja... De zak moest ook nog een voering krijgen...
Mijn achilleshiel... Maar lieve mams bood uitkomst!

En nu staat 'mijn' creatie (naar het patroon van Hannah) dus in Pixel Crochet!


Eén van de 101 op retro 8-bits geïnspireerde patronen.

8-Bits... Doet me denken aan de tijd dat ik zó verslaafd was aan Super Mario Brothers, 
dat onze valkparkiet het deuntje zelfs floot. Aiiii...


De foto's in dit blogbericht zijn deze keer niet van mij, maar van Simon Pask.

I haven't got the book (yet :-)), but from what I've seen all the patterns are lovely, happy, 
retro and reasonably easy to make!

Ik heb het (nog :-)) niet in handen gehad, maar van wat ik gezien heb zijn het 
allemaal hele leuke, vrolijke, retro-patronen. 
En (ook niet onbelangrijk); redelijk makkelijk te maken!

Het is bestelbaar via (onder andere) Amazon en Bol.com.

Fijn weekend!

Sandra





24 opmerkingen:

  1. Wow ..., dat is een enorme klus geweest! Maar wat leuk om dit te mogen doen en je werk nu te zien in het tijdschrift!
    Enne .. Super Mario..., oh dat deden we hier ook.. de boys waren er gek op!
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat geweldig om voor een boek iets te haken.. Dat is zeker wel een hele eer... Het is ook nog eens een heel leuke speelgoedzak.. Top meis...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supervet dat je voor een boek mag haken. En ik vind ook nog een hele leuke speelgoedzak. En je haakt al zo veel petje af!
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, Sandra, daar mag je heel trots op zijn. Ik heb de foto even vergroot, wat een werk. Prachtig !
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig dat je dat mocht doen ,maar je maakt dan ook prachtige dingen ,hoe is het trouwens met het schilderij!!!!....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marloes! Het wandkleed vordert heeeeel gestaag. Ik zal er binnenkort een postje aan wagen :-))
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  6. Moooooooooi!!! Echt een tof ontwerp en zo fijn voor jou dat je het mocht testen ( ook al was het dan in turbo-modus ).
    Ben alvast benieuwd naar het boek, heb dit soort haken nog nooit geprobeerd eigenlijk...
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een klus maar ook gaaf en een eer dat jouw haakwerk in een boek vereeuwigd is. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke zak is dit!!! En wat gaaf dat je dit patroon mocht testen. Erg leuk dat hij straks in een boekje staat. Krijg je nu ook het idee voor een eigen boekje.....
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wow dat is een hele eer om daarvoor gevraagd te worden. Wat ik begrijp is dat dit niet jouw creatie is (of wel) die op de foto staat...mmm misschien ook wel als testhaakster dat je je creatie weer heb mogen opsturen naar Engeland. Maar chapeau hoor lieverd! Dikke knuffels van mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, niet mijn creatie, helaas. De linten zijn wel een toevoeging van mij; leek mij wel handig om zo'n zak aan een box op te kunnen hangen :-))
      Liefs,
      Sandra xxx

      Verwijderen
    2. Wat gaaf! En inderdaad handig die linten.

      Verwijderen
    3. Wat gaaf! En inderdaad handig die linten.

      Verwijderen
  10. Wat leuk!! Mooi gemaakt en wat leuk om in een boek te staan. Zo goed ben je toch maar. (niet dat dat me niet al duidelijk was hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, dat is een leuke opdracht! Lijkt me heel gaaf om je eigen creatie in een boek te zien staan :-) Hij is in ieder geval heel erg leuk geworden, je kunt er trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je dat mocht doen! Wat ontzettend stoer dat je gewoon in een boek staat!!! (Nou ja je creatie in ieder geval.) Maar wat ook weer een megaklus naast alle andere dingen die je maakt. je mag trots op jezelf zijn! Ik ben dat ook. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hé supertof die speelgoedzak maar wat een werk inderdaad! Is wel geweldig mooi geworden en amaai manneke wat een eer... je creatie in een boek! Ik volg hier gewoon het blog van een BN en daar was ik me tot nu toe niet eens van bewust! Whaaaaw!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat bijzonder, supergaaf! Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.