zaterdag 14 november 2015

Sparkle

I can't

Bring back the victims
Chase the hatred out of this world
Turn back the time
Undo what has been done.

I can

Worry
Live in fear
Watch the news over and over again
Allow the hatred to enter my heart.

But I choose

To live, love and care
To learn, create and share
To see beauty in little things
To be a beacon of light
To chase the shadows away
To sparkle

I am a sparkle of love

I can ignite a fire

                                                                                ~Sandra Veneman, 14-11-2015

~~~


                                                        
~~~

Ik kan de slachtoffers niet terugbrengen,
de haat niet uit deze wereld jagen,
de klok niet terugdraaien,
niet ongedaan maken wat er is gebeurd.

Ik kan me zorgen maken,
in angst leven,
keer op keer het nieuws bekijken 
en de haat mijn hart binnen laten sijpelen.

Maar ik kies voor de liefde
Ik leer, creëer en deel
Zie schoonheid in kleine dingen
Ik kies ervoor een baken van licht te zijn
en de schaduwen weg te jagen

Ik sprankel
Ik ben een vonkje van liefde

Ik kan een vuur laten ontstaan

                                                            ~Sandra Veneman, 14-11-2015

~~~

Lieve groetjes,

Sandra


21 opmerkingen:

  1. Zo ontroerend mooi en warm, zo helemaal jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig mooi. Het zijn woorden als deze die helpen het goede in de dingen te blijven zien. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ontroert mij deze mooie lieve warme woorden. Dank je Sandra.

    Lieve groet, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedicht, én goed gesproken! Als iedereen er zo over dacht, zou het helemaal goed komen met de wereld! Jij was sowieso al goed bezig, maar het is fijn om dit nog eens te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt je gevoel mooi kunnen verwoorden; het ontroerde mij. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je sandra voor de mooie tekst, wordt er stil van
    groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi en wijs verwoord.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi verwoord! Precies hoe ik er over denk, dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.