zondag 9 oktober 2022

For Them Sweater | Tadaa!

 Terwijl het stil was op Beautiful Boardwalk,
werd er hard gewerkt aan een sweater:
ik mocht weer een patroon testen voor Lilla Björn Crochet!

Deze keer iets bijzonders; een unisex sweater.
Zoveel mooie haakpatronen zijn er niet voor heren,
dus ik vroeg Manlief of hij model wilde zijn.
En zijn antwoord was... ja!! 

Natuurlijk mocht hij zelf de kleur
uitzoeken. Het werd een mooie jeansblauwe kleur
van het tweed garen 'Terrazzo' van Scheepjes.

En kijk eens hoe stoer!


Nu heeft Manlief het héél snel warm. Zelfs in de winter loopt hij 
nog lang rond in een shirt met korte mouwen.
Dan is het haken van een trui een risico; hij zou zomaar
in de kast kunnen belanden en er nooit meer uit komen.

Maarrr... in ons geval is de naam van het patroon
de ' For Them Sweater' héél toepasselijk, want onze maten 
liggen niet ver uit elkaar en dus is de trui voor ons allebei!


Het patroon maakt gebruik van een (voor mij) nieuwe
techniek; de pas is gehaakt met halve vasten.
In het patroon kun je kiezen uit twee verschillende passen.


Ik zal eerlijk zijn; ik heb wel even gevloekt;
ik heb de neiging om halve vasten strak te haken.
Dat was nu geen voordeel.

Maar het is allemaal goed gekomen en uiteindelijk
vond ik het zelfs jammer dat de pas klaar was!


Op mijn Ravelry pagina vind je wat
meer details over hoeveelheid garen enz.

Het is zeker geen beginnersproject, maar het patroon is 
fantastisch geschreven en er zijn zelfs YouTube filmpjes
om de techniek beter in de vingers te krijgen.

Ik eh... WIJ zijn er heel blij mee!
💙
Trotse groetjes,

Sandra









7 opmerkingen:

  1. O wauw, hij staat jullie beiden geweldig! Als jullie er nu maar geen ruzie om gaan krijgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plaatje! Over het algemeen houd ik niet van gehaakte truien, maar dit vind ik echt een prachtig patroon. En handig, zo'n unisex trui, zonde als hij vooral in de kast blijft liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige trui! Hmm, dat klinkt heel bijzonder, met halve vasten! Leuk dat jullie 'm allebei passen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave trui, en idd staat deze trui jullie allebei goed! Leuk om jullie te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. creatieshaken-ria10 oktober 2022 om 17:31

    Wat een prachtige truien en ze staan prachtig.
    Apart een gehaakte pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige trui. Hij staat jullie allebei goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, een trui voor jullie allebei! Hij staat jullie beiden goed. Dat heb je weer mooi gedaan (en de ontwerpster ook natuurlijk) :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.