zondag 4 december 2022

Envelop rand voor de Montana deken - 2

 De envelop rand vordert gestaag.

Aan de achterkant ben ik bezig met de 5e toer van de rand:


Aan de voorkant heb ik 3 toeren gehaakt:


Ik was er al een beetje bang voor; het garen 
raakt op...

Ik heb genoeg om aan de voorkant ook 5 toeren
te haken en dan af te sluiten met een toer die beide
randen aan elkaar zet (en dan dus de draadjes verbergt).


Misschien had ik de rand liever iets breder gezien,
maar het gaat wel passen.

Het vervelende is, dat de kleuren van dit garen inmiddels
uit de collectie zijn. Misschien kan ik links en rechts
nog wat bij elkaar schrapen, maar met verzendkosten
erbij wordt dat in verhouding erg kostbaar.

Maar goed, eerst maar eens verder haken en dan kijk ik
bij het sluiten wel hoe het eruit komt te zien.

In het slechtste geval ga ik op zoek!

Wish me luck!

Fijne zondag,

Sandra








7 opmerkingen:

  1. Good Luck!
    Hoop, dat het lukt,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, das altijd spannend ja... Een rand kost inderdaad behoorlijk veel garen. Ik hoop dat het goed gaat lukken zonder al te veel gedoe! Good luck

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sandra ,succes, hoop dat het lukt ,zal duimen gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer als je garen tekort komt... Maar misschien vind je iets passends voor de achterkant van de rand, daar is het toch minder hinderlijk. Vind je de envelopperand fijn maken? Ik heb het een keertje geprobeerd, maar de minderingen maakten geen mooie hoek.
    Ik doe nu de voorrand en achterrand apart en haak ze in een extra toer samen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elizabeth,
      Ja, het haakt heel fijn! Ik vraag me wel af wat we anders doen, want ik haak ook een voorrand en een achterrand en op het laatst haak ik 1 toer waarbij ik de randen samen sluit. In de hoeken is het dus niet anders dan bij een ‘normale’ rand. Je haakt gewoon twee randen waardoor een ‘zakje’ ontstaat voor de draadjes 😉
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  5. Aha, dan doen we het toch hetzelfde! Ik dacht altijd dat een envelopperand in één keer werd gehaakt, dus dan zou je aan de achterkant (of voorkant) moeten minderen. En dat werd bij mij niet netjes toen ik een keertje proef haakte...

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.